Kaj jesti ob prebavnih težavah?

20. dec. 2013

Za prebavne težave so pogosti krivci stres, neurejen življenjski stil, pa tudi napačna izbira živil. Priporočljivo je, da v svoj jedilnik vključite živila, pomembna za zdravo prebavo, kot so papaja, ovseni kosmiči, jabolka, cimet, koromač (komarček, sladki janež), avokado, ingver, pa tudi zeleno zelenjavo (ohrovt, špinačo, zeleno solato). Hrana oziroma prehrana, mora biti najprej gradivo za celice, potem gorivo ali energija za celice in tretje - njihova zaščita.

Močno se moramo izogibati beli moki, belemu rižu, enostavnim sladkorjem, ker vse to drastično zmanjša izločanje želodčne kisline.

Vetrovi, driske ali zaprtje ...

Te težave so dokaz pomanjkanja želodčne kisline, prebavnih encimov, odsotnosti koristnih bakterij in nastanka gnilobnih procesov. Zato moramo takoj začeti uživati veliko balastnih snovi, sadja in zelenjave, ananasa in papaje, polnozrnatega kruha in nemastnih beljakovin. Zmanjšajte stres! Pomemben delež pri uspešnem zdravljenju igra prav vaša motiviranost, da spremenite prehranjevalne navade/razvade, da prične živeti zdravo in da se zna pravilno zoperstavite stresnemu življenju.

Hrana z veliko vlakninami in več majhnih obrokov lahko bistveno prispevajo k izboljšanju. Izogibajte se hrani, ki vam povzroča težave, obenem pa ne pozabite piti dovolj tekočine. Voda je najboljša!

Seveda pa prebavne težave vplivajo na dnevno kvaliteto življenja in omejujejo človekov potencialni razvoj in srečno družinsko ter poklicno življenje. Če se nikakor ne nehajo, obiščite zdravnika, da natančno opravi pregled in izključi resnejše bolezni. Ob obisku zdravnika morate omeniti, kakšne težave imate in kako dolgo že trajajo, kaj jih poslabša in kaj jih izboljša, kakšno je vaše blato, … Ne pozabite omeniti morebitnih nenadnih sprememb v načinu življenja (selitev, daljši delovnik, ločitev,…).

Odličen dodatek za uravnavanje moten črevesne flore je maslena kislina v izdelku Butifar.

Oznake