Kaj jesti za lepo kožo

8. jan. 2014 | Objavil Katja Puntar

Vsakdo si želi, da bi bila njegova koža lepa in gladka, zato neumorno iščemo pravo kremo ali kakšno drugo »žavbo«, ki bi na našem obrazu naredila čarovnijo. A dejstvo je, da nobeno mazilo ne mora narediti čudeža, če naše kože ne nahranimo pravilno od znotraj.

Koža je naš največji organ in zato je seveda pomembno, da jo skrbno negujemo. A negovanje kože ne pomeni zgolj uporabe različnih krem in olj, ampak tudi izbira pravilne prehrane, ki bo naši koži zagotovila vse hranilne snovi, ki bodo ohranile njeno svežino in mladost.

Mehka koža

Za bolj mehko kožo vključite v svoj jedilnik: jagode, agrume, kivi, paprike, brokoli – vitamin C, ki ga vsebujejo ta živila, je ključen za nastajanje kolagena, ki je glavna beljakovina vezivnega tkiva. Naš organizem z leti proizvaja vse manj kolagena, zato je pomembno, da mu s pravilno prehrano pomagamo in tako ohranjamo mladostno polt.

Čvrsta koža

Za čvrsto polt je dobro uživati zelenjavo rdeče in oranžne barve ali takšno, ki ima zelene liste. Med ta živila sodijo korenje, radič, špinača, ki vsebujejo veliko antioksidantov in betakaroten. Slednji pripomore k nastajanju novih celic, hkrati pa zmanjšuje občutljivost na sončne žarke.

Mladostni videz

Za kožo mladostnega videza je pomembno, da uživate živila, ki vsebujejo železo in cink. Vir cinka so belo in rdeče meso, različne vrste semen in žitaric (pšenični kalčki, sončnična , bučna, makova semena, sezam, pinjole) ter ostrige. Železo vsebujejo sledeča živila: meso in ribe, fižol, čičerika, tofu. Cink kot antioksidant ščiti kožo ter prispeva k nastajanju novih celic ter k njihovi zamenjavi, železo pa je ključnega pomena, saj celice oskrbuje s kisikom.

Boj proti gubam

Za kožo brez gubic priskrbite telesu omega 3 maščobne kisline, ki jih sicer samo ne more proizvesti. Najdemo jih večinoma v ribah, ribjem olju, lupinarjih, v oreščkih ter rastlinskih oljih. Omega 3 maščobne kisline delujejo protivnetno, sodelujejo v boju proti prostim radikalom, ki prispevajo k staranju kože.

Zaščita pred sončnimi žarki

Škodljive učinke delovanja sočnih žarkov na našo kožo zmanjšamo tudi tako, da uživamo živila, ki so bogata z vitaminom E: mandlji, sončnična semena, oljčno olje. Vitamin E je močan antioksidant in je tako nasprotnik prostih radikalov, ki nastajajo zaradi delovanja UV žarkov. Tega vitamina je veliko v zgornjih plasteh kože, kjer krepi celično strukturo.

Navlažena koža

Koža, ki ji manjka vlage, ni videti zdrava. Zato tudi na tem mestu poudarjamo, da dnevno spijte vsaj 2 litra vode. Celice so v večji meri sestavljene iz vode in kadar ste dehidrirani, se to nemudoma pokaže tudi na koži. Za dobro vlaženje kože je idealen tudi zeleni čaj, saj deluje še protivnetno in razstruplja. Veliko tekočine vsebujejo tudi sadje in zelenjava, na primer lubenica, melona, kumara, solata, paradižnik.

Oznake