Kako lahko večopravilnost postane »mala malica«?

Kako lahko večopravilnost postane »mala malica«?

13. dec. 2016

T.i. funkcijo multitask oziroma večopravilnost se običajno pripisuje ženskam. Kot bi imele deset rok: lahko kuhajo, se pogovarjajo po telefonu, tolažijo jokajočega otroka, pijejo kavo in odgovarjajo na maile – vse naenkrat. Je pa veščina opravljanja več opravil naenkrat tudi vse bolj običajna zahteva na delovnem mestu. Kako biti kos tem zahtevam, ne da bi bili ves čas pod stresom?

V nasprotju z razširjenim prepričanjem, večopravilnost ni nalaganje dela vse do izčrpanosti, ampak treniranje možganov. Naučiti jih moramo, kako usmerjati energijo na učinkovit način, tako da lahko opravimo več v manj časa. In, verjeli ali ne, eden od ključnih korakov pri obvladovanju večopravilnosti je upočasniti svoj tempo, da bi dosegli več. »Easy,« skratka.

Ponujamo vam 6 tehnik, s katerimi boste sposobni večopravilnosti, ne da bi bili preobremenjeni s stresom:

1)      Večopravilnost zahteva vajo

Ne glede na to, katera opravila morate izpeljati, je vaja osnova mojstrstva. Zakaj? Ker vaja spreminja stvari v rutino in ko je nekaj rutina, ni več stresno. Zapišite si vsa opravila, ki jih počnete (naj bi jih počeli) v enem dnevu. Izberite za začetek nekaj rutinskih nalog, ki jih boste opravili. Njim dajte prednost. Ko boste te naloge že rutinsko, brez odvečne energije obvladali, se premaknite k bolj zahtevnim nalogam. Postopoma vključite  vse naloge, ki jih običajno počnete.

Pomembno je, da si nove naloge zastavljate počasi. In naj vas ne bo strah tega razložiti šefu. Le tako se boste lahko učinkovito prilagodili na večopravilnost, ne da bi podlegli stresu. In le tako bodo stvari dobro opravljene.

2)      Če imate zelo zahtevno nalogo, se posvetite le njej

Dejstvo je, da lahko naši možgani procesirajo le več rutinskih nalog naenkrat. Zahtevne naloge pa so druga pesem. Naše možgane lahko primerjamo z računalnikom. Če preklapljamo med več programi in imamo več oken odprtih naenkrat, lahko opazimo, da računalnik dela počasneje ali celo zmrzne. In zelo pogosto se izgubijo zadnji neshranjeni podatki.

Tako tudi naši možgani postanejo med opravljanjem več zahtevnih nalog hkrati preobremenjeni. Zato ne razmišljajte o večopravilnosti, ko opravljate zelo zahtevno nalogo, ki zahteva vso vašo pozornost. Ko zaključite to nujno nalogo, se vrnite nazaj k drugim opravilom. Ta tehnika vam bo privarčevala dosti časa, saj se boste izognili številnim napakam, ki so posledica preobremenjenih možganov.

3)      Spočijte možgane na 2-3 ure

Skozi dan izmenjujte obdobja večopravilnosti in enoopravilnosti. Tako si bodo možgani malce odpočili, kar se bo obrestovalo v večji koncentraciji in boljši učinkovitosti. Zato si na vsake 2 do 3 ure vzemite 15 do 20 minut časa za opravljanje le ene naloge. Torej med 8-urnim delovnikom to storite 2-krat ali 3-krat.

4)      Ne preskakujte odmora za kosilo!

Vaši možgani potrebujejo energijo v obliki kakovostne hrane. Zato ne preskakujte obrokov, saj ne boste mogli normalno funkcionirati. Za še boljšo možgansko učinkovitost imejte pri sebi tudi zdrave prigrizke, kot so oreščki, sveže sadje, kakovostne sadno-žitne ploščice (brez dodanega sladkorja) in navaden jogurt.

Čas za kosilo lahko izkoristite tudi za hiter sprehod. Zbistrite si misli in se potrudite ne razmišljati o opravilih, ki vas še čakajo. Skratka, izkoristite odmor, ki vam (in vašim možganom) pripada. Da bi možgani na daljše časovno obdobje na polno delovali so redni odmori nujni!

5)      Zapišite si podatke, ki vam pridejo prav

Zapišite si tiste podatke, ki vam pridejo najbolj prav. Lahko so to krajšnice za hitrejše dostopanje do računalniških orodij ali izvajanje ukazov (saj veste, Ctrl + C in Ctrl + V ter podobno), lahko so to pogoste telefonske številke ali kakšni drugi uporabni podatki. Zelo priporočljiv je tudi kakšen spletni načrtovalnik aktivnosti, ki ga lahko pregledujete tudi na svojih mobilnih napravah. Tako vam ne bo nič zbežalo iz misli.

Tudi klasična beležka, v katero si po datumih sproti zapisujte naloge, bo povsem v redu.

6)      Obvladajte stres z AdrenaLuxom

Če se vam zdi, da ste že precej pod stresom, je dobro za začetek pomagati telesu (in s tem možganom), da bo sploh sposobno večopravilnosti. AdrenaLux je nova učinkovita pomoč pri izčrpanosti in izgorelosti, ki izboljša možgansko delovanje. Vsebuje izvlečke treh močnih adaptogenov (gobe kordiceps, ginsenga in rožnega korena/ rodiole) ter vitamin B5 (pantotensko kislino), ki skupaj izboljšajo odziv na stres.

Adaptogeni so znani po optimiziranju psiho-fizičnega odziva na stres, vitamin B5 pa je nujen za proizvodnjo energije v telesu in ima ključno vlogo pri normalni sintezi kortizola.