Kako lahko izboljšam svojo koncentracijo in spomin?

8. jan. 2014

Mladi in stari, študentje in zaposleni imajo lahko težave s spominom in koncentracijo. Produktivnost preprosto upade, s tem pa pride do nelagodja v šoli ali na službenem mestu. Na srečo lahko na svoje mentalne sposobnosti močno vplivate na naraven način.

Kaj je koncentracija in kaj spomin

Koncentracija je naša sposobnost, da ohranjamo pozornost na aktivnost, ki se nam zdi najbolj pomembna. Med branjem ne slišimo motečih šumov, odmislimo lahko premike v prostoru in ostale moteče elemente. Sposobnost koncentracije zato omogoča, da lahko stvari korektno izpeljemo do konca, brez napak in z dobrimi rezultati. Spomin pa je psihična sposobnost možganov, da ohranijo in ponovno prikličejo informacije, ki smo jih pridobili med neko izkušnjo.

Ko v glavi ne ostane nič …

Marsikateri študent se v stresnem predizpitnem obdobju potoži, da se je ure in ure učil, a v glavi ni ostalo nič. Pogosto tudi mnoge obremenitve na delovnem mestu privedejo do tega, da posamezniki ne uspejo izpolniti zadanih nalog, ker se preprosto niso sposobni osredotočiti nanje.

Pri težavah s koncentracijo gre v osnovi za to, da nismo sposobno svojih misli osredotočiti na stvar ali vsebino, s katero se ukvarjamo, in naše misli odtavajo.

Zakaj pride do takšnih težav

Vzroki za težave s koncentracijo in spominom so mnogi, zato je ključno, da ugotovimo, zakaj nam misli uhajajo in si težko zapomnimo stvari. Tukaj je nekaj vzrokov:

  • Utrujenost ali premalo spanja
  • Stres
  • Tesnoba
  • Alkohol, mamila ali določena zdravila
  • Hiperaktivnost
  • Depresija
  • Hipoglikemija
  • Hipotiroidizem
  • Duševne bolezni ali obsesivno-kompulzivne motnje
  • Menopavza

Kako si pomagati?

Najboljša načina za bolj proti težavam s spominom in koncentracijo sta dober spanec in telesna aktivnost, saj omogočata pravilno sproščanje protistresnih hormonov. Nasveti za boljšo koncentracijo:

  • Bodite telesno aktivni v prvem delu dneva; dovolj je, da si privoščite dolg sprehod, ni vam treba v telovadnico. Najslabša je rekreacija v urah pred spanjem, saj je najbolje, da greste v posteljo sproščeni.
  • Pojdite zgodaj v posteljo: ključno je, zaspani. Idealno je, če se zbudite s sočno svetlobo in ne na silo.
  • Privoščite si vsaj 8 ur spanca.
  • Bodite pozitivno naravnani, rešujte težave ob pravem času, otresite se skrbi.
  • Ne poslužujte se drastičnih diet.
  • Pijte dovolj vode.
  • Uživajte kvalitetno in zdravo prehrano (morske ribe, oreščke, brokoli, paradižnik, zelenjavo z zelenimi listi, kurkumo, agrume, gozdne sadeže, vodo, zeleni čaj).

Kaj pa prehranska dopolnila?

Na mentalne sposobnosti lahko močno vplivate tudi s prehranskimi dopolnili, ki pomirjajo, saj je stres ena ključnih ubijalcev koncentracije, hkrati pa brez stranskih učinkov poživljajo in tako povečujejo produktivnost.

Tak izdelek je tudi Ashwagandha, ki prispeva k optimalni mentalni in kognitivni moči.

Oznake