Kako obvladovati stres v poslovnem okolju

Kako obvladovati stres v poslovnem okolju

8. jan. 2014

Preobremenjenost z delom, zahtevne naloge in nemogoči roki so lahko za posameznika hudi dejavniki stresa, ki dolgoročno lahko privedejo do izgorelosti in nesposobnosti opravljanja dela. Zato je nadvse pomembno, da učinkovito obvladujemo stresne situacije oziroma prepoznavamo simptome stresa.

Vsak posameznik se na svoj način sooča s stresom, a dejstvo je, da nekatere situacije predstavljajo večji dejavnik tveganja kot druge. V poslovnem okolju je ključnega pomena doseganje rezultatov, za ta cilj pa so mnogi pripravljeni narediti vse in še več. A stalni pritiski pomenijo tudi velik stres za posameznika.

Zakaj je stres škodljiv

Stalna izpostavljenost stresnim situacijam lahko privede do

  • pogostega občutka utrujenosti,
  • pospešenega srčnega utripa,
  • težav s koncentracijo,
  • napadov panike ali tesnobe,
  • celo depresije,
  • nespečnosti ter tudi
  • bolečin v mišicah,
  • bruhanja ali driske,
  • visokega srčnega pritiska,
  • motenj v delovanju ščitnice in še drugih zdravstvenih težav.

V takšnem stanju boste težko kos zahtevnim izzivom, zato je dobro poznati načine, kako obvladovati stres.

Sprostite svoje misli

Stresu in stresnim situacijam se boste težko popolnoma ognili, obstaja pa več načinov, kako jih obvladovati.

Stresa se lahko lotite na ravni svojih misli, in sicer preko različnih tehnik sproščanja, odlične so dihalne vaje, nekaterim pomagajo kitajske kroglice za sproščanje.

Ni enostavno, a dobro je, da se poskusite izogniti stresnim situacijam, ob vseh zadolžitvah in zastavljenih ciljih ne pozabite, da je vaše zdravje vedno na prvem mestu in da bolni ne boste mogli izpeljati zastavljenega. Vsaj nekajkrat na teden si utrgajte nekaj časa zase, za stvari, ki so vam ljube in vas osrečujejo. V tem času se boste regenerirali tako fizično kot psihično.

Telesna aktivnost vedno pomaga

Telesna aktivnost je močan zaveznik proti stresu, saj se med vadbo sprošča hormon sreče endorfin, ki ima identične učinke kot na primer morfij. Seveda to ne pomeni, da morate preteči 10 kilometrov na dan, dovolj bo, da si privoščite polurni sprehod v naravi.

Tu se boste lahko naužili tudi zelene barve, ki nas deluje sproščujoče in nas pomirja. Mnoge najbolj pomiri glasba, kakšna, pa je precej odvisno od posameznika. Nekaterim godi »klasika«, drugi so za jazz, tretji za hard rock, pomembno je, da se ob poslušanju dobro počutite.

Umirite se

  • Za učinkovito obvladovanje stresa je pomembna zdrava prehrana, saj bo vašemu telesu zagotovila vsa potreba hranila za učinkovito soočanje z izzivi.
  • Čeprav poslovnemu človeku običajno vedno primanjkuje časa in zato žrtvujejo ure spanca, je pomembno telesu zagotoviti počitek, ki naj bi trajal vsaj 8 ur na noč.
  • Zjutraj si vzemite čas za mirno prebujanje, ne začnite takoj dneva 'na polno'.
  • Zagotovo vas zjutraj mika, da bi preverili svojo elektronsko pošto. A tudi stalno preverjanje vašega nabiralnika, tudi ko ste na kosilu, vsekakor ne pripomore k sproščanju.
  • Pomembno je, da sploh ob manj stresnih situacijah, na primer ob sporu s sodelavci ali pa že ob gneči na cesti, ostanete mirni.
  • Kadar vam nekaj »leži na duši«, se o tem pogovorite s svojimi prijatelji ali družinskimi člani. Pogovor lahko pomaga najti rešitev ali omogoči drugačen pogled na situacijo, ki se vam je zdela nerešljiva.
Oznake