Kako ohraniti težo, ko ste shujšali

18. dec. 2013

Ko tehtnica pokaže nekaj kilogramov manj, se, če želimo pridobljeno težo tudi obdržati, trdo delo šele začne. To je običajno najtežji del hujšanja, saj lahko zaradi pomanjkanja časa, motivacije in drugih dejavnikov,kaj hitro prevzamemo stare in nezdrave navade. Ker isti vzroki dajo iste posledice, to lahko pomeni le eno – kilogrami se pričnejo spet nabirati. Hujšanje bo lahko uspešno tudi na dolgi rok, če se ga lotimo celostno, tako z glavo in telesom, in si za doseganje naših ciljev predvsem vzamemo dovolj časa.

1. Prehranjujte se zdravo

Bolj, kot je dieta drastična in več prepovedi in omejitev vsebuje, večja je verjetnost, da bo na dolgi rok neuspešna. Take diete ni mogoče vzdrževati v nedogled in slej ko prej, ko z njo zaključimo, začnemo spet jesti tako kot prej in, zaradi pomanjkanja med dieto, celo še več.

Najbolje je torej, da seže v času hujšanja prehranjujete po režimu, ki ga boste lahko vzdrževali tudi na dolgi rok. Razmislite o svojih prehranjevalnih navad in iz svojega jedilnika črtajte nezdrava živila, vključite pa več zelenjave, sadja, polnozrnatih izdelkov, stročnic, … Tak režim prehranjevanja naj postane del vašega vsakdana.

2. Pospešite metabolizem

Poleg tega, kaj jemo, je pri zdravem vzdrževanju telesne teže, pomembno tudi to, kako jemo.

Za vaše telo bo najbolje, da si prehrano organizirate v več manjših dnevnih obrokov. Dan vsekakor začnite z zajtrkom, ki vam bo dal energijo za cel dan. Temu naj sledi dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica in ne preveč pozna večerja. Tako boste zagotovili, da bo vaš metabolizem vseskozi aktiven in zato hiter.

Z več manjšimi dnevnimi obroki, namesto enega ali dveh večjih, boste tudi preprečili napade lakote in poseganje po nezdravi hrani, ki običajno temu sledi.

3. Izogibajte se skušnjavam

Če raznih nezdravih prigrizkov nimate na dosegu roke, po njih v trenutku šibkosti ne boste mogli poseči. Nobene potrebe ni, da imate doma zaloge piškotov, čokolade ali litre sladoleda. Tudi če imate namen pojesti le malo, se lahko kaj hitro zgodi, da boste pojedli preveč.

Kadar si občasno kakšno dobroto vseeno privoščite, ne pretiravajte – čokolado delite še s kom drugim, namesto ogromne porcije sladoleda, si privoščite le kepico, … Odlična rešitev je tudi, da si kdaj pa kdaj kakšno sladico pripravite doma, saj lahko tako uporabite bolj zdrave sestavine (polnozrnata moka, manj sladkorja).

4. Pridelajte si mišice

Z redno telesno aktivnostjo boste okrepili svoje telo in s tem naredili tudi odlično naložbo za prihodnost. Mišice so namreč glavni porabnik kalorij v našem telesu, že v mirovanju porabijo več kalorij kot maščobno tkivo. Prav tako redna telesna aktivnost tudi zniža raven kortizola, hormona, ki je povezan s shranjevanjem maščob v telesu.

5. Telesno aktivnost vključite tudi v svoja opravila

Kadar je to le mogoče, proste trenutke izkoristite za gibanje. Se v trgovino, oddaljeno le nekaj 100 m, ali na obisk prijateljice, ki živi na drugi stani mesta, vedno odpeljete z avtomobilom? Pojdite raje peš ali s kolesom. Če od svojega delovnega mesta niste preveč oddaljeni, se lahko kolesa poslužujete tudi pri vsakodnevni vožnji v službo.

6. Sprostite se

Ko smo napeti in pod stresom, običajno hitreje posežemo po nezdravi hrani in raznih prigrizkih. Stres prav tako tudi vpliva na izločanje hormona kortizola, ki je odgovoren za kopičenje maščob, predvsem na predelu trebuha. Zato ne pozabite na vsakodnevno sprostitev, vzemite si čas zase in ublažite posledice stresa. Privoščite si tudi dovolj spanca, 7 do 8 ur dnevno.

7. Še nekaj trikov …

  • Obroke načrtujete vnaprej in se po nakupih odpravite z nakupovalnim seznamom, ki se ga držite. Izogibajte se nezdravim prigrizkom in najpomembnejše, ne nakupujte ko ste lačni.
  • Tudi, ko ste od doma, v službi, na poti, … imejte s sabo zdravo malico – sadje, oreščke, … Tako, ko boste lačni, avtomat s sendviči ne bo vaša prva izbira.
  • Kadar ste povabljeni na piknik ali praznovanje, se od doma ne odpravite s popolnoma praznim želodcem. Že doma pojejte kakšno sadje, zelenjavno juho ali skledo solate, tako vas vse raznorazne dobrote ne bodo premamile.
  • Izogibajte se tekočim kalorijam – gaziranim pijačam, sokovom, prav tako bodite zmerni pri uživanju alkohola.
Oznake