Kako s prehrano ublažiti znake menopavze

Kako s prehrano ublažiti znake menopavze

20. dec. 2013

Menopavza, ki se začne dogajati nekje med 45. in 65. letom starosti, se kaže na različne načine in skozi različne spremembe v našem telesu. Tako se začne kopičiti telesna maščoba, zniža se mišična masa, zniža se količina vezivnega tkiva ter telesnih tekočin, presnova se upočasni. Ženske se pritožujejo zaradi valov vročine, glavobolov, nespečnosti, okolica pa jih opaža predvsem kot zelo razdražljive. Spoznajte, kako lahko te simptome ublažimo.

Let ne moremo ustaviti, čas gre naprej in prej ali slej se znajdemo v tem neprijetnem obdobju. Seveda pa lahko simptome menopavze ublažimo in tako olajšamo in polepšamo prihajajoče dneve in leta sebi in okolici. 

Kaj jesti, ko se začno simptomi? 

Kalcij

Da bi ublažile znake menopavze, se je še vedno potrebno prehranjevati raznoliko, da bi pridobile vse hranilne snovi, ki jih potrebujete. Nikakor pa ne pozabite na kalcij, zato posežite po 

  • ribah, 
  • brokoliju ter 
  • stročnicah. 
  • Pomemben vir kalcija so tudi ovseni kosmiči, ki si jih lahko privoščite za zajtrk, skupaj z rastlinskim mlekom. 

Železo

Železo zmaguje v boju z utrujenostjo. Vnos železa boste pridobile v 

  • zeleni zelenjavi, 
  • tofuju ter 
  • oreščkih. 
  • Suho sadje, brusnice, aronija, beluši, ohrovt, blitva in regrat spadajo med tisto sadje in zelenjavo, ki vsebuje največ železa. Nikar ne pozabite nanje. 

Vlaknine

Polnozrnati kruh, predvsem pa veliko sveže zelenjave in sadja zaužijte, da boste pridobile dovolj vlaknin, ki jih vaše telo v tem času še kako potrebuje. Sadje in zelenjava ponujajo veliko koristnih snovi za vaše zdravje: vlaknin, vitaminov, mineralov, predvsem pa vse z zelo nizko vsebnostjo maščob.

  • Borovnice,
  • korenje,
  • špinača in
  • brokoli spadajo med tisto sadje in zelenjavo, ki bodo ob enem poskrbeli tudi za vaše srce, ožilje, ter zniževali holesterol. 

Triptofan za boljši spanec

Poleg stročnic in ovsenih kosmičev pa spada tudi skuta med tista živila, ki  ublažijo vašo razdražljivost in poskrbijo za boljši spanec. Slednja tri živila namreč vsebujejo aminokislino triptofan, ki pomaga pri nastajanju serotonina – hormona sreče. 

Sicer pa kot vedno velja pravilo, pijte veliko vode in malo alkohola,  zmanjšajte vnos maščob in soli, predvsem pa ne zaspite, ostanite aktivne.

Oznake