Kako zmanjšati potrebo po sladkem

20. mar. 2014 | Objavil Jerneja Batista

Se težko uprete vsem mamljivim sladkim dobrotam? Doma nas premamijo domači piškoti, v trgovini nehote zavijemo med police, polne čokolad in bombonov … Morda se sliši nemogoče, a željo po sladkem lahko premagamo lažje, kot si mislite. 

Ko se potreba po sladkem iz razvade spremeni v odvisnost, je čas za alarm. Z uživanjem sladkarij namreč telo doseže zelo kratko zadovoljitev. Z vnosom večje količine sladkorja telo sicer napolnimo z energijo, a kaj, ko ta izgine tako hitro, kot je prišla. Kaj kmalu se oglasi želja po še večji količini sladkarij. 

Z zmanjšanjem želje po sladkem lahko v veliki meri pripomorete k izgubi odvečnih kilogramov, prav tako pa prispevate k boljšemu počutju in seveda zdravju. Kaj torej storiti?

Čez dan poskrbite za redne obroke

Neredni obroki povzročajo padec krvnega sladkorja in nenadno potrebo po hitrem viru energije, ki jo običajno zadovoljimo s čokolado, piškoti ali drugimi prigrizki. Ker nas ti z energijo napolnijo le za kratek čas, je pomembno, da čez dan poskrbimo za redne obroke, ki pa naj bodo tudi zdravi. 

Z vsakdanjo prehrano v telo vnesemo veliko skritega sladkorja – predvsem  če uživamo močno predelano hrano, v naprej pripravljene obroke, sladko sadje in gomoljčno zelenjavo. Zato skušajte v svoje obroke vključiti čim več zelenjave in lahkega sadja (kot so jabolka, citrusi in jagodičevje). Za zdrav obrok si vzemite čas, jejte ga počasi in z užitkom.  

Po obroku si umijte zobe in uporabljajte ustno vodico

Ne le, da je umivanje zob po končanem obroku dobro za zdravje zob in ustne votline, poleg tega pomaga tudi zmanjšati hrepenenje po sladkem. 

Zobna pasta ali ustna vodica z okusom mentola po obroku namreč pomaga zajeziti željo po sladkem, poleg tega pa osveži tudi vaš dah. Pomagate si lahko tudi z žvečilkami. 

V obroke vključujte zdrave maščobe

V svoje obroke vključuje olivno olje, kokosovo olje, ribe, semena in oreščke, saj po končanem obroku dajejo bolj poln in zadovoljiv občutek, s tem pa boste zmanjšali tudi željo po sladkem. 

Taktika je praktična tudi v primeru, ko vas zagrabi nenadna huda želja po sladkem: spijte dva kozarca vodo in zaužijte pest oreščkov. 

V svojo prehrano vključite več začimb

Da bo hrana bolj okusna in bogata, skušajte uporabljati začimbe. Med nami je prisotna namreč grda navada zasvojenosti in odvisnosti od nekontroliranega uživanja maščobe, soli in sladkorja, ki povzroča prenajedanje s hrano. 

Začimbe lahko obogatijo okus zdrave hrane, kar pomaga, da bo hrepenenje po nezdravi (in sladki) hrani manjše.  

Znebite se zaloge sladkarij 

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste si tako zelo močno zaželeli košček čokolade, pa je niste imeli v omari? Kratko razočaranje in jeza, čez nekaj minut pa ste na svoje hrepenenje pozabili. Če se izogibate sladki hrani, se bo čez čas zmanjšala tudi želja po njej, zato se znebite zaloge sladkarij, ki jo imate doma.

Poskusite s sadjem

V primeru, da je želja po sladkem vseeno prevelika, in da doma (na srečo) ni zaloge sladkarij, poskušajte z zdravo alternativo – sadjem. Privoščite si pomarančo, jabolko ali banano, kar vam v tistem trenutku najbolj ustreza. 

Slaščice si pripravljajte sami

Če se sladkemu kljub temu nočete povsem odpovedati, skušajte slaščice pripraviti sami doma. Namesto navadne moke uporabljajte polnozrnato, količino sladkorja pa zlahka zmanjšate in prilagodite, ali pa uporabite naravno sladilo, ki je manj kalorično kot običajen sladkor. Tako si boste pripravili domače slaščice z manj sladkorja, ki so poleg tega še neznansko bolj okusne.

Odlična domača alternativa slaščicam so tudi presne slaščice. Za presne čokoladne kroglice v multipraktiku zmešajte suho sadje, oreščke (prej jih namakajte v vodi vsaj 2 uri) in presno čokolado. Iz goste lepljive snovi oblikujte kroglice, jih povaljajte v lanenem semenu ali kokosovi moki in postavite na hladno za pol ure.

Načrtujte dan v tednu, ko se boste pregrešili

Izberite si dan v tednu, ko se boste lahko pregrešili in tisti dan uživajte sladkarije brez slabe vesti. Seveda z njimi nikar ne pretiravajte, vseeno pa boste imeli občutek, da se niste odpovedali vsem željam.

Zamotite se

Če ne gre za lakoto, po navadi hrepenenje po hrani traja le kakšnih deset minut. Skušajte prepoznati, kdaj ste resnično lačni, in kdaj gre zgolj za trenutno potrebo po nečem sladkem. Ko vas nenadno hrepenenje zagrabi, se skušajte nekako zamotiti – mogoče z glasbo, klicem prijatelja, načrtovanjem opravkov … 

Prehransko dopolnilo, ki zmanjšuje absopcijo sladkorja

Vsi se radi kdaj pregrešimo ali nagradimo s čokoladno tortico, nihče pa si ne želi dodatnih kilogramov, ki lahkosledijo. SlimGo Sugar Blocker vsebuje inovativno kombinacijo naravnih ekstraktov, ki preprečujejo vsrkavanje zaužitega sladkorja. Poleg tega zavira prekomerno željo po hrani in pripomore k uravnavanju telesne teže.



Oznake