Katere vitamine, minerale in snovi potrebujem, če imam predmenstrualni sindrom

13. jan. 2014

Razdražljivost in nerazpoloženost lahko marsikatera ženska poveže s predmenstrualnim sindromom, ki prizadene mnoge predstavnice nežnejšega spola v tednu ali dveh pred menstruacijo.

Za nihanja v razpoloženju ter še mnoge druge simptome v predmenstrualnem obdobju, kot so bolečine v dojkah, pomanjkanje libida, bolečine v hrbtu in še mnoge druge, niso nujno krive zgolj hormonske spremembe, lahko gre za pomanjkanje določenih hranilnih snovi.

Ključna hranila pri PMS:

Železo

PMS se pogosto kaže pri ženskah, ki trpijo za pomanjkanjem železa.

(Viri železa: jetrca, soja, buče, fige, jajčni rumenjak, … )


Magnezij

Zmanjšuje nervozo, napetost v dojkah, preprečuje povečanje telesne teže, nihanje v razpoloženju, bolj učinkovit je, kadar ga kombiniramo z vitaminom B6.

(Viri magnezija: zelenjava zelene barve, stročnice, oreščki, oves, banane, avokado, posušene marelice)

Cink

Poleg vitamina B6 in magnezija je nujen za učinkovito presnovo gamalinolenske kisline.

(Viri cinka: rdeče meso, jajca)

Mangan

Omogoča vezavo železa.

(Viri mangana: čaj, ingver, špinača)

Kalij

Preprečuje zadrževanje tekočine.

(Viri: posušena marelica, leča, suhe fige, grah, mandelj, rozine, banana)

Gamalinolenska kislina

Vpliva na vnetne procese.

(Viri: konopljino olje)

Vitamini B kompleksa

Jetra jih potrebujejo pri presnovi estrogenov, ki v prevelikih količinah poslabšajo PMS.

(Viri: jetra, žitarice, krompir, banane, stročnice, …)


Vitamin E

Preprečuje napetost v dojkah, živčno napetost, preutrujenost, depresijo in nespečnost.

(Viri: zelje, solata, pšenični kalčki, oreščki, soja, …)

Probiotiki

Stres, ki ga povzroča PMS, lahko privede do oslabitve imunskega sistema in s tem zdravja prebavnega trakta, zato organizem potrebuje probiotike npr. Bifidobacterium bifidus ali lactobacillus.

Oznake