Kortizol in povečana telesna teža

8. jan. 2014

Menite, da stres in povečana telesna teža nista povezana? Premislite še enkrat! Ko smo pod stresom, se sprostita stresna hormona nadledvične žleze (adrenalin in kortizol), ki povzročita dvig sladkorja in maščob v krvi ter neizmerno željo po kalorični, mastni in sladki hrani, hkrati pa upočasnita metabolizem.

Narava je kortizol in adrenalin ustvarila zato, da nas ubranita, da nam data dovolj energije in zbranost, da se lahko rešimo, ubranimo ali zbežimo, če je to potrebno. No … tako je bilo v pradavnini, ko smo še živeli z naravno z roko v roki.

Vsakdanji stres nas redi

Danes so stresne situacije vsekakor drugačne od bega pred zvermi, plazovi in sovražnimi plemeni. Dandanes nam kortizol dvignejo situacije, kot so prepir v službi, prehitra vožnja, akcijski filmi, zamujanje na sestanek itd. V sodobnem svetu in zaradi hitrega tempa življenja smo ves čas pod stresom.

Tudi zato je tudi vse več težav s povišano telesno težo. Ker je naše telo ves čas v pripravljenosti, je nivo kortizola pogosto previsok. Zato si pogosto želimo:

  • Slane ali sladke prigrizke
  • Hrano, ki vsebuje veliko ogljikovih hidratov
  • Mastne priboljške z veliko kalorijami

Poleg slabih prehranskih želja nam pri reguliranju teže ponagaja tudi telo:

  • Kopičiti začnemo maščobe,
  • mišice se izčrpavajo (in s tem porabijo manj kalorij, kar pomeni, da se začnemo rediti še hitreje),
  • poleg tega pa se naš metabolizem upočasni.

Hujšanje z uravnavanjem stresa

Dokler se ne bomo znali umiriti in nadzorovati stresa in povišanega kortizola, bomo še naprej skladiščili maščobe in počasi porabljali energijo. Zato je priporočljivo, da z umirjanjem začnemo že zjutraj.

Joga za zajtrk

Raziskave so pokazale, da lahko shujšamo z umirjanjem in joga je odlična pomočnica pri sproščanju. Znanstveniki pravijo, da je dovolj že 15 minut na dan.

Uživajte hrano, ki pomirja

Namesto, da popustite živcem in se začnete sladkati s čokolado ali ocvrtim krompirčkom, željo po takšni hrani raje razumite, kot signal, da ste pod stresom. Takrat zato zaužijte hrano, ki pomirja. To so šparglji, puran, borovnice, mleko, mandlji, ovsena kaša itd.

Dihalne vaje namesto malice

Imate stresno službo? V tem primeru vam  svetujemo, da si malico raje prinesete v službo, da boste tako privarčevali na času. Preostale minute izkoristite za dihalne vaje. 10 minut osredotočanja na lasten dih vam lahko izrazito pomaga pri uravnavanju stresa. 

Naspite se

Če želite nadzorovati svoj kortizol, biti manj podvrženi stresu in učinkovito nadzorovati svojo telesno težo je najbolj preprosta rešitev ta, da si privoščite dober spanec. Spite vsaj 8 ur na noč. V krajšem času se telo ne more popolnoma sprostiti in regenerirati!

Prehranska dopolnila proti stresu

Poleg Ashwagandhe, starega ajurvedskega čudeža za uravnavanje hormonov nadledvične žleze in ščitnice, pomirjanje, povečanje zbranosti in kakovosti življenja na splošno, je pri uravnavanju stresa izredno učinkovit tudi Strong Nerves.

To so naravne kapsule, ki vsebujejo kombinacijo L-teanina (super ustavljalca kortizola), ekstraktov rožnega korena, poprove mete ter magnezija in vitaminov. Telesu pomagajo, da se umiri, spočije in začne delovati, kot bi moralo. Kapsule lahko jemljete brez prekinitve in ob drugih prehranskih dopolnilih ali zdravilih.

Oznake