Kreganje na počitnicah? Ne, hvala.

Kreganje na počitnicah? Ne, hvala.

28. apr. 2016

Čez nekaj dni se odpravljate na enotedenski dopust, v službi pa imate še cel spisek stvari za opraviti, preden greste. O vrnitvi po dopustu raje ne razmišljate – nepregledno število neodgovorjenih mailov, opravila za ves mesec vnaprej, obveznosti doma … Ali je dopust sploh dobra ideja?

Seveda je dobra ideja. Še boljša ideja pa bi bilo ne razmišljati o vseh težavah, ki vas čakajo po vrnitvi v službo. Na dopust se odpravljate, da bi si malo oddahnili od vsakdanjega stresa, ne da bi ga povečali. Vendar vse ni tako preprosto. Mogoče niti ne veste, da ste preobremenjeni. Če ste se že tako navadili na stres, da ga več ne prepoznavate, vas na hitro spomnimo, za kaj gre: vsakodnevni slalom med številnimi službenimi zadolžitvami, družinskimi obveznostmi, pričakovanji partnerja, želji po druženju s prijatelji in potrebi po rekreaciji … pa še kaj bi se našlo. Skratka, težko najdete čas, da bi se ustavili in si vzeli minutko zase, kar 'zgoljufate' pri spancu. In ste tudi tu v minusu.

Ko se na dopustu vse sesuje …

Končno torej napoči čas, ko se odpravite na zaslužen dopust. In kaj se zgodi?

1. Sesutje imunskega sistema

Včasih zbolite, ker ste 'izpregli konje', torej ste se končno ustavili in si je telo dovolilo opozoriti na svoje potrebe. Telo vam torej sporoča: Pusti me vsaj teh nekaj dni na miru. Seveda se vi ne strinjate s to zamislijo, ampak nimate izbire. Zbolevanje na dopustu ni tuje strokovnjakom – dobilo je angleško ime 'leisure sickness' (op. a. bolezen prostega časa) in je precej pogosto, še posebno med ljudmi z visoko stopnjo stresa v službi.

2. Kreganje na dopustu   

Druga zelo neprijetna stvar, ki se vam lahko zgodi, so konfliktni odnosi z bližnjimi, najpogosteje s partnerjem ali/in otroci. Končno imate čas, da se pogovorite o stvareh, ki so bile 'na čakanju'. In opazite, da jih je ogromno. In da sploh ne veste, kaj se dogaja pri vas doma. Stvari potekajo mimo vas. In se počutite izključeni, odrinjeni, neupoštevani … In namesto da bi se imeli 'fajn', ste spet preplavljeni s stresnimi hormoni. Na meniju je namesto ribje plošče kreganje do zadnjega diha.

Seveda si ne želite tega. In ni treba, da je tako.

3. Stresa se lotite že pred dopustom

Skupni imenovalec teh težav je po navadi stres – in stres je tista zver, ki jo morate obvladati. Žal pa je tako, da se težko kar čez noč otresete stresa, saj ste se navadili živeti z njim. Dejstvo je, da morate lastno zakrčenost zaradi stresa prepoznati in začeti zavestno ukrepati. To je pomembno tako na dopustu kot v službi, saj stalni stres načenja tako vaše telesno kot duševno zdravje.

Kaj pomaga pri stresu?

Stresa se lotite že pred dopustom. Če ne morete vplivati na delovni ritem, lahko gotovo izboljšate prehrano, pogostost telesne dejavnosti in spalne navade. Ti ukrepi namreč omilijo posledice stresa.

Ali ste vedeli, da vam tudi zaradi neustrezne prehrane stres pride bolj do živega? Telo med težkimi telesnimi in umskimi obremenitvami pospešeno črpa hranila (vitamini, minerali, drugi antioksidanti in hranila …) iz hrane ali iz telesa, če jih ni v hrani dovolj na voljo. Če jih telesu na zagotovite v zadostni količini, se to med drugim kaže v oslabelosti imunskega sistema, pogosti utrujenosti, brezvoljnosti in razdražljivosti ter posledično povečani verjetnosti za konflikte.

Zato uživajte dovolj raznovrstnega sadja in zelenjave (vsaj 450 gramov na dan), polnozrnatih žit ter kakovostnih beljakovin in maščob. Več o uravnoteženi prehrani si lahko preberete med Sensilab novicami.

Ker pa si večina med nami vsak dan težko sestavlja uravnotežene in polnovredne jedilnike, razmislite o kakovostnem dopolnilu, ki bo zapolnil vrzeli v vaši prehrani. ALL IN A DAY Multivitamin za ženske in ALL IN A DAY Multivitamin za moške vsebujeta kombinacijo 100% naravno pridobljenih vitaminov, mineralov in drugih hranil, od katerih ima vsak svojo vlogo v telesu ter so ključni za ohranjanje zdravja in vitalnosti.

Naj bo dopust v znamenju sprostitve.