Imamo zdravilo za bolečo menstruacijo!

12. dec. 2016

Bolečine v predelu trebuha. Krči po nogah. Nihanje razpoloženja. Glavoboli in slabo počutje. Ti simptomi so redni spremljevalec večine žensk. Govorimo o bolečih menstruacijah, tistih nekaj dneh v mesecu, ko mnoge ženske preživijo v družbi protibolečinskih tablet. Te sicer nekoliko odženejo bolečino, a delajo škodo našemu telesu. Imamo dobro novico: boleče menstruacije je možno ublažiti tudi na drugačen, bolj naraven način. 

Eden od glavnih vzrokov za menstrualne krče je pomanjkanje magnezija. Minerala, ki skrbi za več kot 300 različnih encimov v našem telesu. Minerala, ki mu ne posvetimo zadostne pozornosti, kot bi si jo moral zaslužiti.

Večina njegovo učinkovanje spregleda – če pogledamo podatke, ki jih servirajo Američani, kar dva od treh Američanov ne zadostita priporočenemu dnevnemu vnosu magnezija! Gre za mineral, ki igra vitalno vlogo pri regulaciji krvnega pritiska in ravni sladkorja v krvi.

Magnezij popravlja posledice, ki jih v telesu naredijo hormonske spremembe, ki so še toliko večje v dneh pred menstruacijo in v času nosečnosti. Pomaga tudi pri sproščanju mišic, ki so pogosto glavni krivec za neznosne bolečine, ki spremljajo mesečno perilo.

Ga imate dovolj?

Pomanjkanje magnezija se kaže v različnih oblikah. Od mišičnih krčev in krčev, ki spremljajo menstruacije, migren, pa vse do visokega krvnega tlaka. Pomanjkanje magnezija se kaže tudi v izgubi apetita, (hitri) utrujenosti, nespečnosti, anksioznosti in slabši koncentraciji.

Sedaj vemo, ali imamo težave s pomanjkanjem magnezija. Kako pa si lahko pomagamo?

 

Ker magnezij ne nastaja v našem telesu, temveč ga lahko vnesemo le s hrano in pijačo, njegove zaloge vsak dan kopnijo. Kot smo že omenili, potrebujemo ga za normalno delovanje mišic, proizvodnjo hormonov in naš metabolizem. Čeprav potrebuje le majhno količino tega minerala v primerjavi z ostalimi, pa je nujna obnova njegovih zalog.

Pomagamo si lahko z določeno hrano in prehranskimi dopolnili.

Ta mineral se skriva v ribah, največ ga lahko najdemo v postrvih, stročnicah, kot so leča, fižol, čičerika, pa tudi v oreških in semenih. Še posebej so z magnezijem bogati sezam, bučna in sončnična semena, brazilski oreški, mandlji, indijski oreški, arašidi in orehi.

Z magnezijem bogata sadeža sta avokado in banana, za prvo pomoč pa lahko zaužijemo tudi fige, suhe slive in rozine. Odlična je tudi zelena listnata zelenjava, še zlasti špinača, blitva in ohrovt! Dobro se priležejo tudi rjavi riž, ajda, ječmen, proso, oves, rž in kvinoja, pa tudi mlečni jogurt.

Imamo pa tudi odlično novico za sladokusce: v temni čokoladi se skriva kakav, ki je bogat z magnezijem. Če temne čokolade nimate pri roki, lahko v prehrano vključite tudi kakav v prahu. Ste se kdaj vprašale, zakaj pred menstruacijo tako hrepenite po sladkem? Vaše telo kar kriči po magneziju, njegove zaloge so že kritične. Zato je priporočljivo, da svoje telo z magnezijem obogatite še preden pridejo tisti dnevi v mesecu.

V boju proti menstrualnim krčem so učinkovita tudi prehranska dopolnila, ki vsebujejo magnezij.

Koliko magnezija moram zaužiti dnevno?

Priporočen dnevni vnos magnezija za odraslo žensko je 320 miligramov, za moškega pa 420 miligramov.

Potreba po magneziju pa se še poveča, če:

  • ste pod stresom
  • ste športno aktivnosti
  • ste noseči
  • dojite

Ob večji mišični aktivnosti, torej pri športnikih, je priporočljiv večji dnevni vnos, in sicer od 500 do 800 miligramov magnezija. Vendar pozor, višji odmerki od priporočenih vnosov lahko povzročijo diarejo. Tisti, ki imate prebavne težave ali pa težave s srcem, naj se pred jemanjem magnezija posvetujejo s svojim zdravnikom.