Manj inzulina za dolgo življenje

Manj inzulina za dolgo življenje

19. jun. 2014

Inzulin in staranje sta tesno povezana, so pokazale raziskave. Višji nivo inzulina se nahaja v našem telesu, hitreje se staramo, obolevamo za boleznimi in rakom, hkrati pa inzulin prispeva k debelosti ter s tem uničuje srce in ožilje.

Inzulin je hormon, ki ga tvori trebušna slinavka. Vpliva na jetra, kopičenje maščobnih oblog in na zdravje mišic, saj jim zagotavlja energijo. Njegov nivo v največji meri dvigne glukoza v krvi.

INZULIN IN STARANJE

Inzulin in staranje sta tesno povezana. Britanski profesor biologije Marc Tatar je odkril, da z znižanjem ravni inzulina v telesu upočasnimo proces staranja.

Raziskave so pokazale, da če delovanje inzulina ustavimo v vsaj nekaj celicah, celo telo ostane zdravo dlje časa. Celice ostanejo močnejše, starostne bolezni, kot so rak, demenca in kap, pa manj pogoste.

INZULIN IN DEBELOST

Hormon trebušne slinavke močno prispeva tudi k debelosti, saj regulira nastajanje maščobnih zalog. Če pojemo hrano z visokim glikemičnim indeksom (GI), se v naši krvi poveča količina glukoze (krvnega sladkorja) v krvi, kar posledično zviša nivo inzulina. Inzulin vsak presežek glukoze v krvi spremeni v trigliceride, ki se nalagajo v maščobne celice in povzročajo maščobne zaloge.

Nivo inzulina lahko do neke mere nadzorujemo s pravo prehrano – takšno z nizkim GI.

Privoščite si:

  • Sladila, ki ne vplivajo na zvišanje krvnega sladkorja (kokosov sladkor, yacon ali stevia)
  • Sadje( slive, češnje, grenivke, jabolka, sušene marelice, pomaranče, hruške, breskve, grozdje, kivi, jagode)
  • Žitarice (ajda, neoluščen riž, polnozrnata pšenica, ovseni kosmiči)
  • Zelenjava (zelena zelenjava, korenje, zelena, brokoli, paradižniki, čebula, jajčevci, cvetača, paprika)
  • Stročnice (fižol, leča, grah, čičerika)
  • Humus, indijski oreški, orehi
  • Mlečni izdelki z nizko vrednostjo maščob

Izogibajte se:

  • Koruznih kosmičev
  • Riževih krekerjev
  • Belega pekovskega peciva in belega kruha
  • Buč
  • Datljev
  • Lubenice
  • Krompirja

ZNANSTVENIKI PRIPOROČAJO MAQUI

Ameriški znanstvenih Chris Kilham je dokazal, danivo inzulina v krvi najučinkoviteje zavira eksotičen sadež - jagode maqui. Z rednim uživanjem jagod maqui zaviramo proces staranja, hkrati pa tudi preprečimo, da bi ob obrokih pojedli preveč, saj imamo »napade lakote« predvsem zaradi nihanja inzulina.

V poročilu je Kilham o vplivu maqui jagod na zaviranje inzulina zapisal: »Maqui to funkcijo opravljajo bolje kot katerakoli drugo živilo.«

Kilham je maqui jagode predstavil tudi v oddaji zdravnika Dr. Oz. Dragocen vpliv jagod maqui je razložil na preprost način: Če užijemo zadostno količino jagod maqui, se nivo sladkorja v naši krvi zmanjša. S tem preprečimo preizrazite poraste inzulina in njegove negatvne posledice.

MAQUI – ZAVIRALEC STARANJA

Maqui, ki so poznane kot najmočnejši antioksidant na svetu, ne pripomorejo k dolgemu in zdravemu življenju le z zaviranjem inzulina, ampak tudi z odpravljanjem prostih radikalov v telesu.

Poleg tega imajo jagode maqui še številne pozitivne učinke na naše zdravje:

  • spodbujajo izgubo telesne teže,
  • urejajo presnovo in pospešujejo toplenje maščob,
  • krepijo moč in vzdržljivost,
  • zavirajo proces staranja,
  • imajo protivnetno delovanje,
  • pomagajo pri zniževanju slabega holesterola,
  • krepijo kosti in sklepe,
  • čistijo kožo in pomagajo pri zaščiti pred poškodbami sonca.

Žal je trenutno težko najti neoporočene maqui jagode, saj vsebujejo mikroogranizme, ki bi se lahko prekomerno razvili. Če se bo stanje spremenilo, vas bomo o tem tudi obvestili.

Oznake