Ko nas dajejo živčki, pomaga meditacija

1. mar. 2017
Živčki so huda stvar. Jaz že vem. Pa moj dragi tudi … Meditacija je eden najboljših načinov za umiritev in uravnavanje stresa, nemirnosti in slabe volje. Preden jo označiš za ezoterični larifari, si poglej nekaj izmed njenih neštetih koristi za telo, um in duh.

1. Meditacija poveča srečo, izboljša splošno počutje in zdravje

Z vadbo meditacije:

  • spodbujamo pozitivna čustva in zadovoljstvo s svojim videzom ter življenjem,
  • ojačamo imunski sistem,
  • zmanjšamo bolečine in pojav vnetij.

2. Totalno »naboosta« družabno življenje

Zaradi izboljšane samopodobe lažje in hitreje navezujemo stike z ljudmi. Drugi nas vidijo v boljši luči in se nam raje približajo, same pa druge sprejemamo takšne, kot so. Veliko lažje tudi rešujemo probleme v partnerski zvezi, saj smo mirnejše in zadovoljne same s sabo.

3. Naredi nas superfokusirane


Meditacija spodbuja kreativnosti in mentalno sposobnost.

Tukaj pride v ospredje učinek meditacije na um. Izboljšajo se umske sposobnosti, kot so:

  • koncentracija,
  • spomin,
  • zaznavanje okolice preko čutil.

S spodbujanjem miselne aktivnosti se poveča tudi naša ustvarjalnost. Nove ideje kar dežujejo 

4. Dobimo »bad ass« možgančke in veliiiiiiko srce

Znanstveniki so odkrili, da se pri ljudeh, ki redno prakticirajo meditacijo, možgani dejansko preoblikujejo. Nekateri deli možganov se povečajo in odebelijo, predvsem tisti, ki so odgovorni za spomin, miselno aktivnost, nadzor čustev, pozitivna čustva, samokontrolo, koncentracijo in percepcijo.

Naš srček prav tako postane večji. Ne sicer v dobesednem, ampak bolj v metaforičnem smislu. Povečajo se namreč empatija, sočutje in želja, da pomagamo drugim. Lažje prenašamo težke situacije.

5. Bolj smo modre, ampak se ne počutimo »blue« (žalostno)

Meditacija nam z bistrenjem uma omogoči lažje videnje celotne slike in gledanje na probleme iz različnih zornih kotov. Tako potem probleme lažje rešujemo.

Počutje se bistveno izboljša, saj meditacija zmanjšuje depresijo, tesnobo in stres.

6. Ful je trendi 


Giselle Bundchen

Ogromno slavnih igralk in športnic se pohvali, da izvajajo meditacijo. Všeč jim je, ker se ob tem sproščajo in hkrati izboljšujejo svojo koncentracijo. Ta je res pomembna pri igralkah, da si zapomnijo tekst, in pri športnicah, da dosegajo odlične rezultate. Glede na to, da jo izvajajo tudi ameriški marinci, nakaj že mora biti na tem!

7. Več kot vadimo, več koristi prinese

Vaja dela mojstra in pri meditaciji to še kako velja. Sprva ti bo verjetno težko, misli bodo tavale, hrup te bo motil. A nikar ne obupaj, to je popolnoma normalno. Sčasoma bodo tvoji možgančki zverzirani, hitro boš lahko odmislila “zunanji” svet in se osredotočila nase.

Kako pa sploh začnemo?

Nekaj koristnih napotkov sem podala že v članku o zaobljubah. Tukaj pa predlagam dodatne nasvete, ki nam bodo pomagali redno izvajati meditacijo.

Iz malega zraste veliko

Začnimo z majhno zavezo. Namesto, da si že na začetku zadamo, da bomo meditirale 20 minut, začnimo raje z 2-5 minutami. To ne bo prevelik napor za našo koncentracijo, saj bo 5 minutk minilo hitreje, kot se bomo zavedale, da vadimo  Po določenem času pa bomo avtomatsko čas meditacije podaljševale, ker nam bo všeč in bomo že pripravljene na več.

Naredimo si rutino


Kotiček za meditacijo

Poskusimo izvajati meditacijo vsak dan ob istem času na istem mestu. Zelo priporočljivo je, da si nekje v stanovanju naredimo meditacijski kotiček, ki ga v tem stilu tudi opremimo – blazina, svečka, dišeča palčka, predvajalnik glasbe ali sproščujočih zvokov …

To nam pomaga tako, da sčasoma že ob vstopu v naš kotiček, umirimo misli in jih pripravimo na meditacijo.

Nekaterim pa bo mogoče pri temu pomagala mantra. To je ponavljajoč zvok ali kratka beseda, ki jo ves čas ponavljamo, da umirimo misli. Lahko jo izgovarjamo na glas ali potiho v sebi. Verjetno vsem znana mantra je »Ommm«.

Meditacija med gibanjem


Če si težko pri miru, ti bo morda bolj odgovarjala meditacija, ki jo lahko izvajaš med tekom.

Ni nujno, da med meditiranjem vedno sedimo pri miru. Neke vrste meditacijo lahko izvajamo tudi med sprehodom ali tekom. Pravimo ji »mindful exercise« ali vadba zavedanja. Gre za to, da svoje čute ločeno usmerimo v zaznavanje dogajanja v okolici ali svoji notranjosti.

To sem sama med tekom že velikokrat počela, ne da bi se sploh zavedala, da je to meditacija. Predstavljaj si, da tečeš po makadamski poti, obdani z drevesi. Najprej usmeri pozornost na svoje dihanje, kako se dviga/spušča tvoj prsni koš med vdihom/izdihom. Nato dodaj štetje intervalov med vdihom in izdihom, npr. prešteješ do 3 med vdihom in do 3 med izdihom. Število prilagajaj glede na to, kako hitro tečeš.

Pri počasnejšem tempu lahko prešteješ do 5, pri hitrejšem do 2.

Prvih pet minut teka se posveti samo dihanju in štetju. Nato pa posamično prebudi še druge čute in jih dodaj k ritmičnemu dihanju. Npr. naslednjih 5 minut med zavednim dihanjem poslušaj zvok peska pod nogami, še naslednjih 5 minut preusmeri pozornost na občutek vetra na svoji koži, potem na premikanje senc, ki padajo na pot od dreves, in tako naprej.

Poleg telesne vadbe tako naredimo še vadbo za um, saj krepimo povezanost s svojimi čutili oz. umom in svojo zavest.

Meditacija v paru

Poskusimo občasno meditirati skupaj s fantom, prijateljico ali svojim otrokom. Nastavimo štoparico na 5 minut. Usedimo se na tla ali na stol nasproti svojemu paru. Opazujmo svoje dihanje, kako se premika naš prsni koš ob globokih vdihih/izdihih, medtem ko gledamo partnerja.

Nato preusmerimo pozornost na njegovo dihanje in premikanje njegovega prsnega koša. Opazujmo tudi, kaj počne, kako izgleda, ali se njegovi občutki vidijo na njegovem obrazu. Nato opazujmo spet sebe in svoje počutje. Poskušajmo občutiti tla ali preprogo pod sabo, začutimo vsa mesta, kjer se naše telo dotika podlage. Ne pozabimo ves čas opazovati svojega dihanja. Potem pozornost preusmerimo nazaj na partnerja in ga opazujemo.

Takemu načinu meditacije pravimo zanka zavesti, saj svojo zavest ves čas preusmerjamo med seboj in svojim partnerjem.

Mamice so zelo navdušene nad meditacijo s svojimi otroci, saj vidijo, kako dobro vpliva na otroke. Otroci so namreč zelo dovzetni in hitro razumejo, da se v takem početju razvija velika povezanost s staršem. Hkrati so nadvse veseli, saj jim starš namenja ogromno pozornosti.

V tem vsakodnevnem hitenju in stresu, ki nas napada izza vsakega ovinka, je nujno, da se umirimo in si vzamemo čas zase! Lahko gremo enostavno na sprehod BREZ telefona in tablice. Pri tem opazujmo okolico, uležimo se v travo in glejmo v nebo, poslušajmo ptičke in svoje dihanje. Bodimo prisotne v trenutku. »Ommmmmmmmm«.