Kako je močan prijem povezan z našim srcem?

10. jun. 2016

Mišice v prstih in dlaneh pogosto zanemarjamo oziroma jim ne damo veljave, vendar kot ugotavljajo študije, je dober prijem pomembnejši, kot si mislimo. Po novejših raziskavah je močan prijem pokazatelj zdravja in tesno povezan z nižjim tveganjem za srčno kap. In žal statistike kažejo, da srčna kap ni le problem starejših.

Po ugotovitvah raziskovalcev obstaja povezava med zdravjem srca in mišično močjo. »Tudi splošno zdravje dlani je zelo pomembno. Izteg prstov je prav tako pomemben kot stisk, zato je treba okrepiti mišice, ki podpirajo obe funkciji,« pove Ethan Reeve, strokovnjak športne vzgoje z ameriške Wake Forest University. Ko razgibavamo različne mišice na dlani, preprečujemo tudi prenaprezanje posameznih mišičnih skupin, ki lahko vodi do tendinitisa, vnetja tetiv.

Skratka, razgibavanje dlani in prstov je dobra ideja za splošno zdravje.

Moč prijema delimo na tri vrste

Poznamo tri različne vrste prijema, ki jih lahko krepimo s specifičnimi vajami:

  • stiskajoči prijem (moč med prstmi in dlanjo, ki nam pomaga stisniti roko v pozdrav ali zmečkati papir),
  • pincetni prijem (moč med palcem in preostalimi prsti na roki, ki ga uporabljamo za nabiranje, obiranje, pobiranje …) in
  • podporni prijem (moč, ki nam omogoča, da se česa oprimemo ali kaj primemo za dlje časa, kot je ročaj nakupovalne vrečke ali potovalke).

Kako krepimo posamezne vrste prijemov?

Univerzalna metoda za krepitev vseh mišic dlani je, da jih zakopljete v skodelico (neskuhanega) riža ali v pesek ter izmenično stiskate dlan v pest, nato pa jo iztegnete.

Predstavljamo pa vam še nekaj preprostih načinov, kako med vsakdanjimi opravili krepiti različne vrste prijemov.

1. Stikajoči prijem

Prva vaja: Imate še kje antistres žogico? Sicer pa je možno kupiti tudi vadbi rok namenjeno žogico za stiskanje ali kakšen podoben pripomoček. Stisnite in sproščajte prijem 20 sekund, nato počivajte 10 sekund. To ponovite 3x. Tako vadbo za moč stiskajočega prijema lahko izvajate kjerkoli in kadarkoli.

Druga vaja: Če pa nimate žogice ali drugega pripomočka, imate prav gotovo pri roki list časopisnega papirja. S prsti leve roke ga zavijte v tulec in ga nato zmečkajte. Enako naredite z desno roko.

2. Pincetni prijem

Prva vaja: Potrebujete dve uteži v kolutih. Poskušajte obe držati v eni roki - s palcem na eni strani in preostalimi prsti na drugi. Držite toliko časa, kot vam je še udobno. Če vam je to pretežko, začnite najprej samo z eno utežjo.

Druga vaja: Zagrabite od 2- do 5-kilogramsko utež v kolutih. Držite jo tako, kot je zgoraj opisano. S preprijemanjem jo zavrtite trikrat okrog vašega telesa v eni smeri, potem pa zamenjajte smer. Ko se boste okrepili, lahko dodate nove uteži.

3. Podporni prijem

Prva vaja: Visite z ravnimi rokami s palice za dviganje lastne teže, dokler še zdržite. Poskušajte različne pozicije rok. Preizkusite moč stiska leve in desne roke ter se poskušajte držati samo na eni roki.

Druga vaja: Zagrabite dve uteži na ročkah, vsako v eno roko ter se sprehodite po sobi.

Dober prijatelj razgibavanja in srca je tudi resveratrol

Spojino resveratrol, ki je med drugim naravno prisotna v rdečem grozdju, je že na stotine raziskav povezalo z zdravjem srca. Je tudi eden od najbolj raziskanih antioksidantov, ki mu pripisujejo vse več blagodejnih lastnosti na naše telo: med najbolj dokumentiranimi pa je prav ugoden vpliv na srce in ožilje. Naravni resveratrol v optimalni koncentraciji in obliki za naše telo najdete v izdelku ALL IN A DAY Resveratrol. Ker je naravno pridobljen, ga naše telo lažje prepozna in boljše izkoristi.