Narava nikoli ne naredi napake

21. feb. 2015 | Objavil Anja Bohinc

Si že kdaj uzrl oblak napačne oblike ali pa slabo dizajniran val? Ne, ane? ;)

Odločitev je premlevanje misli in računanje, kaj je najboljše na podlagi logike, ki domuje v dvomu in ne samozavesti. Ko smo v pravem stiku sami s seboj in čisto zares uporabljamo in slišimo svojo intuicijo, takrat vedno delamo prav. Takrat smo nezmotljivi. Ker je to naravno. Ne priučeno. Razmišljanje, dvomi, strahovi – to je urbana bolezen iskanja odobravanja zunanjega sveta.

Da bi lažje znali iskati odgovore na bolj ali manj zapletene odgovore je smiselno, da čim bolj prisluhnemo sami sebi.

In kako to storimo? 

  • S spodbujanjem intuicije
  • S povezavo leve in desne hemisfere – logične in čustvene strani
  • S čiščenjem telesa in posluhom, kaj mu zares ustreza, saj smo le prečiščeni lahko dojemljivi za zunanje vplive; bodisi hrano, kako učinkuje na naše telo, ali psihofizičnimi vprašanji
  • Z razumevanjem čustev – da so naši obiskovalci in učitelji
  • Prečiščenjem čaker
  • Z dihalnimi tehnikami
  • Z zavedanjem, da je vse, kar imamo, naše notranje stanje; misli, čustva in posledice – kot so besede, dejanja.

»Bodi pozoren na svoje misli; misli postanejo besede. Bodi pozoren na svoje besede; besede postanejo dejanja. Bodi pozoren na svoja dejanja; dejanja postanejo navade. Bodi pozoren na svoje navade; navade postanejo značaj. Bodi pozoren na svoj značaj; saj tvoj značaj postane tvoja usoda.« - Upanišade

Ker je naš organizem ENO (misli, besede, dejanja, fizično telo, energija, vse je eno) moramo biti pozorni na vse aspekte, tudi fizičnega. 

Pranajama – jogijska tehnika dihanja 

Pranajama – je izraz za jogijske dihalne tehnike – v jogijskem jeziku Sanskritu – pomeni – ekstrenzija življenske sile

Dih je naše prvo in največje življensko darilo, naj ne bo samoumevno. Zato vas povabim, da ste nanj čim večkrat pozorni. Je dih plitek? Ob stresu, ga morda kar ustavimo? Kako je dih pokazatelj našega psihičnega stanja- ljubezni, vzburjenja, jeze, žalosti, veselja …

Nadi Sodhan Pranayama - Krožno dihanje

Krožno povezano dihanje je učinkovit pripomoček za osebno transformacijo. Je tehnika dihanja, s katero se je mogoče osvoboditi blokad, ki so nastale v mišicah zaradi fizičnega in / ali  emocionalnega stresa. Zaradi zelo uspešnih rezultatov tehniko dihanja pri svojem delu uporabljajo mnogi terapevti, ki se ukvarjajo z razvojem človeka na psiho fizičnem nivoju.

  • Sedimo v udobnem položaju.
  • Kazalec in sredinec desne roke pritisnemo na območje med obrvmi (tretje oko), nežno, lahko se malce pomasiramo.
  • Palec bo v vlogi zapiranja in odpiranja desne nosnice, sredinec v vlogi zapiranja in odpiranja leve nosnice.
  • Dihali bomo enakomerno z vdihom skozi desno nosnico (ko je leva zaprta s prstom), zadrževanjem diha (obe nosnici zaprti ali odprti) in izdihom skozi levo nosnico (ko je desna zaprta).
  • Dih se vedno začne z desno nosnico, zadrži in izdih ustvarimo skozi levo, krožimo.
  • Dih naj bo enakomeren, kjer dihamo s štetjem do 3, 4, 5 – vse tja do 9, morda več. Kakor nam telo dovoljuje. Ne naprezamo se, ampak tekoče in prijazno, ljubeče dihamo, morda štetje postopoma povečujemo.
  • Ponovimo 9 krogov.

Krožno povezano dihanje med drugim vodi do slednjih rezultatov:

  • povečuje energije
  • daje občutek umirjenosti in sproščenosti
  • spodbuja sposobnost soočanja s stresom in večje obvladovanje stresnih situacij
  • omogoča večji nadzor (in zavest) nad življenjem
  • daje osvoboditev od strahov, dvomov in negotovosti
  • omogoča večji nadzor nad bolečino na telesni in čustveni ravni
  • povečuje kreativni potencial
  • širi intuicijo in zavedanja
  • odpira pot do uspešnega partnerskega odnosa
  • izboljšuje medsebojne odnose
  • površno plitvo dihanje se zamenja s sproščenim naravnim
  • povezuje levo in desno možgansko polovico, s tem tudi logično stran s čustveno

Dihalno tehniko lahko izvajamo samostojno ali kot pripravo na jogijsko prakso.

Če nam ustreza, jo lahko zaključimo s “položajem otroka” in “položajem mrtveca”.

Joga me vedno znova uči in moram priznat, da imam vedno večji posluh do le tega – da v naprezanju in izzivih ni vedno sreče. Telo včasih enostavno potrebuje nežnost, fluidnost, regeneracijo, zelo subtilne gibe in prakso, vaje, ki naš fokus usmerijo navznoter. In ko čutimo res blažen mir s seboj, takrat smo šele v razcvetu, se čutimo, slišimo svoje potrebe (realne) in delujemo naravno in pravilno.

»Nazaj k naravi«; fizično, psihično, s hrano in občutji. Tam je mir in svoboda življenja ☺ 

Želim vam lep, nežen, miren in nasmejan vikend, upam, da v objemu narave ;) 

Anja

Oznake