Ne morete spati? Mogoče je kriva vaša večerja!

8. jan. 2014

Najbrž smo se že vsi kdaj znašli v situaciji, ko bi po obilnem kosilu kar malce zadremali. Krivec za to je največkrat prav hrana, ki smo jo zaužili, saj obstaja tista, ki prispeva k zaspanosti, in tista, ki nas ohranja budne. Če vas torej muči nespečnost, poskusite z drugačno večerjo.

Človek kar tretjino svojega življenje preživi v postelji. Medtem ko spimo, se v telesu obnavljajo celice, odvijajo se procesi, ki ugodno vplivajo na počutje, poleg tega pa se upočasni tudi staranje.

Kljub temu, da je nespečnost zelo pogost pojav, pri tem premalokrat pomislimo na prehrano. Hrana in spanje sta namreč med seboj močno povezana, saj lahko z napačno hrano negativno vplivamo na kakovost našega spanca.

Kaj torej uživati za dober spanec?

BANANE

Banane so pri uspavanju zelo učinkovite, saj vsebujejo veliko magnezija in kalija, ki pomirjata mišice in živčevje. Banane so tudi bogat vir vitamina B6, ki poskrbi za relaksacijo.

ZELIŠČNI ČAJ

Zeliščni čaji imajo veliko koristnih lastnosti na naše zdravje, med tiste, ki nas najhitreje uspavajo, pa uvrščamo kamilični čaj ter čaj melise in mete. Vsi trije poskrbijo za pomirjajoči učinek.

TOPLO MLEKO

Da toplo mleko uspava, vemo že od malih nog, vendar pa nanj vseskozi pozabljamo. Mleko vsebuje triptofan, aminokislino, ki ima pomirjajoči učinek, bogato pa je tudi s kalcijem. Proti nespečnosti delujejo tudi mlečni izdelki.

MED

Žličko medu lahko zaužijete samo, lahko pa jo pomešate tudi v zeliščni čaj ali toplo mleko, kar bo še dodatno okrepilo njegovo učinkovitost. Med vsebuje glukozo, ki sporoči vašim možganom, naj izklopi kemično spojino, ki je odgovorna za budnost. Pazite le na to, da z medom ne pretiravate, saj boste v nasprotnem primeru dosegli ravno obraten učinek.

MANDLJI

Mandlji, vsebujejo triptofan in magnezij, ki pripomoreta k umirjanju mišičnih in živčnih funkcij, v kombinaciji z melatoninom pa tvorijo idealno kombinacijo za spodbujanje spanca. Približno uro pred spanjem si jih privoščite majhno pest.

POLNOZRNAT KRUH

Tudi polnozrnat kruh štejemo med tista živila, ki spodbujajo spanec. V kombinaciji z medom in skodelico zeliščnega čaja pa bo njegov učinek podvojen.

OVES

Čeprav si večina ovsene kosmiče privošči le za zajtrk, je ovsena kaša tudi pred spanjem precej koristna. Vsebuje namreč veliko hranil, kot so magnezij, kalij, kalcij in fosfor, za dober spanec pa poskrbi melatonin, ki sprosti telo in vam pomaga zaspati.

PURANJE MESO

Puran je najbolj znan vir triptofana, ki se pretvori v serotonin in melatonin, ki poskrbita za umiritev in posledično tudi za dober spanec.

Pred spanjem nikar ne jejte …

Pekoče in mastne hrane, hrane, ki vsebuje veliko sladkorja, zrelih sirov, rdečega mesa, zelja in čebule ali mlečne čokolade. Med pijače, zaradi katerih se nikakor ne moremo umiriti in zaspati, pa vsekakor uvrščamo vse kofeinske napitke in alkohol.

Oznake