6 nevarnih posledic dehidracije!

24. jul. 2015

Ko se boste naslednjič znašli popolnoma preznojeni, pravzaprav »prekuhani« po zunanji aktivnosti, ležanju na plaži, delu okrog hiše in podobno, se vprašajte »Sem danes poskrbel/a za ustrezno hidracijo?« Za resnično hidracijo organizma je vnos tekočine enako pomemben, kakor sta vnos mineralov in vzdrževanje optimalne ravni elektrolitov.                                        

Dehidracija ni zgolj izguba vode. Znojenje je popolnoma normalen in zdrav obrambni mehanizem telesa na segrevanje. Toda s čezomernim znojenjem in s tem povezano povečanim pitjem tekočin »spiramo« iz telesa pomembne minerale in elektrolite. Predstavljate si mokro krpo, ki jo ožemamo. Podobno se dogaja z našim telesom. Ravnovesje elektrolitov se s tem popolnoma poruši, kajti z dovajanjem tekočine in njenim takojšnjim odvajanjem preko znoja, je nemogoče ohranjati optimalno raven elektrolitov in mineralov v telesu.

Dehidracija lahko povzroči

  • Povečan srčni utrip
  • Neustrezno regulacijo segrevanja telesa
  • Predhodno izčrpanost telesa (posebno med športnimi aktivnostmi)
  • Zmanjšano mentalno sposobnost
  • Zmanjšano telesno sposobnost
  • Želodčne težave in prebavne motnje

Premalo elektrolitov, kot sta magnezij in kalcij lahko povzroči tudi bolečine v mišicah. Namreč, znojenje, povečano pitje diuretikov (alkohol, ledene kave) v poletnem času, pospešuje »spiranje« magnezija iz telesa, ker poruši našo homeostazo. In, ravno porušena homeostaza povzroči, smo brez energije, da nas bolijo mišice, grabijo krči ...

Torej skrivnost kakovostne hidracije se ne skriva zgolj v povečanem vnosu vode, ampak vzdrževanju ravnovesja elektrolitov v telesu. Magnezij je eden najpomembnejših elektrolitov, na katerega ne gre pozabiti. Magnezij je najpomembnejši mineral v našem telesu. Odgovoren je za pravilno delovanje več kot 300 različnih encimov, normalno delovanje živčnega sistema, delovanje srca in ožilja in vsesplošno dobro počutje.

Magnezij ima izjemno veliko pomembnih funkcij, med drugim:

  • preprečuje utrujenost in izčrpanost,
  • omogoča normalno delovanje živčnega sistema,
  • prispeva k ravnotežju elektrolitov v telesu,
  • preprečuje mišične krče in prispeva k delovanju mišic,
  • prispeva k sproščanju energije,
  • prispeva k ohranjanju zdravih kosti in zob in
  • ima pomembno vlogo pri delitvi celic.

Najpogosteje ga primanjkuje aktivnim ljudem, tistim, ki so pod konstantnim stresom in vsem v teh vročih dneh. 


Vroč nasvet v izogib izčrpanosti in krčem

Da bi tudi preko poletja ohranili optimalno hidracijo telesa si zapomnimo:

  • Jemljite magnezij v obliki prehranskega dodatka.
  • Ne čakajte na občutek žeje (tekočino vnašajte sproti in redno).
  • Aktivnosti na prostem (tudi sončenje na plaži) naj ostanejo rezervirane za zgodnje jutranje ure ali pozno zvečer.