Kavica – njej se pa res ni treba odreči

12. maj. 2016

Za ljubitelje dišeče in aromatične črne razvade so napočili pravi časi, saj vse več raziskav pritrjuje dobrodejnim učinkom zmernega pitja kave. Kaj so torej prednosti? In kaj slabosti?

Kavna zrna so v bistvu semena kavnih jagod, ki rastejo na kavnem drevesu. Ko prelijete vročo vodo prek posušenih, praženih in zmletih kavnih zrn, dobite okusno pijačo, ki je nujen začetek dneva za večino Slovencev. Ali ste vedeli, da se Slovenci po količini popite kave uvrščamo v svetovni vrh? Povprečni Slovenec namreč spije dobrih šest kilogramov kave na leto, kar pomeni 16 gramov oziroma 3 čajne žličke na dan (ki jih konzumiramo v eni izmed številnih oblik). Prav zato je boljše poznavanje naše dnevne spremljevalke povsem na mestu.

Sestavine v kavi nas poživijo in varujejo telesne celice …

Drobna zrna niso samo okusna, ampak vsebujejo tudi manjše količine magnezija, kalija in niacina (vitamin B3). Večina ve, da kava vsebuje tudi kofein, ki zmanjšuje utrujenost ter povečuje pozornost in odzivnost. Kavna zrna so pa tudi bogat vir sestavin, kot sta klorogenska kislina in polifenoli, ki imajo antioksidativno delovanje in preprečujejo poškodbe celic.

… upočasnjujejo tudi absorpcijo krvnega sladkorja

Kombinacija teh sestavin lahko upočasni absorpcijo krvnega sladkorja (torej podaljša občutek sitosti), pomaga celicam pridobiti sladkor iz krvi (da se ne nalaga, kjer ne bi bilo treba), pospeši metabolizem ter pomaga žilam pri krčenju in sproščanju. To so ugotovitve dr. Erica Rimma, profesorja epidemiologije in prehrane pri Harvard T. H. Chan School of Public Health, in njegovih kolegov. Zaradi teh učinkov povezujejo kavo tudi z nizkim krvnim pritiskom, počasnejšim pridobivanjem telesne teže s starostjo ter zmanjšanim tveganjem za razvoj sladkorne bolezni tipa 2, za umrljivost zaradi srčno-žilnih bolezni in za pojav nevroloških obolenj.

»Največje koristi vidimo na področju sladkorne bolezni in debelosti,« pove dr. Rimm. Po njegovih besedah so zdravstvene koristi povezane z uživanjem od ene do petih skodelic kave na dan.

Kaj pa slabosti?

Za nekatere je problematično predvsem prekomerno uživanje kofeina. Zaradi kofeina morajo biti pozorni predvsem ljudje, ki doživljajo nespečnost, živčnost, motnje srčnega ritma in tresenje rok – zgornja meja zanje je 300 miligramov kofeina na dan. Za lažjo predstavljivost: v skodelici espressa je okrog 40 mg kofeina, v skodelici dolge kave pa 100 mg. Če vas skrbi vpliv kave na težave s spanjem, potem je ne pijte po 15. uri.

Največje tveganje pitja kave je tisto, kar ji dodajate: smetana, sladkor, razni sirupi … S tem v vašo prehrano po nepotrebnem vnesete slabe maščobe in prazne kalorije, kar vpliva na povišanje krvnega sladkorja in spodbuja pridobivanje kilogramov.

Pripravite si okusen capuccino – in hujšajte

Prednosti kave zaobjema tudi okusen napitek Slimcut Fat Burner Capuccino, ki smo ga razvili, da bi vam pomagali na naraven način topiti odvečno maščobo. Če želite pospešiti proces hujšanja, nadomestite kavico z okusnim Slimcut Capuccinom.

Kaj vsebuje Slimcut Fat Burner Capuccino in kako deluje?

-          mlečni kalcij, ki prispeva k normalnemu delovanju prebavnih encimov, delovanju mišic in sproščanju energije pri presnovi,

-          ekstrakt belega fižola, ki zavira presnovo zaužitih ogljikovih hidratov - poglavitnega krivca za prekomerno telesno težo v razvitem svetu,

-          ekstrakt zelene kave s kar 45 % klorgenske kisline, aktivne komponente zelene kave, ki se s praženjem kave razgradi,

-          ekstrakt kakava s teobrominom, izjemno substanco, ki spodbudi dobro počutje in občutek sreče,

-          L-karnitin, ki ima vlogo pri pospeševanju izrabe maščobnih kislin,

-          kofein, ki zvišuje raven energije in pripomore k dobremu počutju ter

-          ekstrakt kamboške garcinije, ki zavira prekomerno željo po hrani in pripomore k izgubi odvečnih kilogramov.