Piškoti, ki si jih privoščite brez slabe vesti

27. feb. 2017

1. Nadomestki za belo moko OVSENI KOSMIČI:

Res vsebujejo skoraj 60% OH-jev, ampak skoraj nič sladkorja. OH-ji so kompleksni, zato lepo sproščajo energijo skozi daljši čas. Visoka vsebnost vlaknin poskrbi za urejeno prebavo in sitost preko daljšega obdobja. Bogastvo vitaminov in mineralov zaokroži dejstvo, da veljajo za najbogatejši žitni vir kalcija. S piškoti iz ovsenih kosmičev bomo spekle visoko vitaminsko-mineralno sladico.

PROSO: Verjetno ga bolj poznamo v obliki kaše, ampak iz prosa lahko naredimo odlične sladke kroglice. Te ne bodo samo zelo okusne, ampak bodo krepile našo kožo, lase in nohte, saj proso vsebuje veliko vitaminov skupine B in vitamin E. Podobno kot oves vsebuje tudi veliko rudnin. Njegova največja prednost pa je ta, da je eno najenostavneje prebavljivih žit in edino žito, ki ne zakisa telesa.

Preden oluščeno proso pričnemo kuhati, ga speremo z vodo, da odstanimo nečistoče. Uporabi vročo vodo pa boš hkrati preprečila, da bi se razkuhalo!

KOKOSOVA MOKA: Kokosova fino mleta moka je sploh moja favoritka med alternativami, saj vsebuje zelo malo OH-jev, kar je super, če se jim izogibamo, veliko vlaknin in beljakovin. Je brez glutena. Po njej ne bomo čutile napihnjenosti in občutka napetosti v trebuhu. Mogoče vas bo zaskrbel podatek o maščobah. Kokos je bogat z maščobami, ampak so to zdrave srednjeverižne maščobe (MCT), ki jih telo koristno porablja kot vir energije in ne za skladiščenje. Poleg tega pa spodbujajo imunski sistem in so dobri antioksidanti. Da ne omenjam vseh vitaminov in mineralov, ki še dodatno prispevajo k prednostim kokosove moke.

Edina slabost kokosove moke je ta, da zna biti naporna za peko, še posebej, ko se z njo šele spoznavamo. Gre namreč za to, da ima izredno rada vlago in hitro posrka vso tekočino. Za pripravo sladic iz te moke zato običajno potrebujemo kar nekaj jajc, ki jo vežejo, in tudi druge tekočine. Vendar naj vas to ne odvrne od tega, da bi jo poskusile. Če ne drugega, vas bosta prepričala njen omamen vonj in slasten okus! Pa ne pozabi na prej naštete prednosti

2. Nadomestki za maslo KOKOSOVO MASLO:

Vse dobrobiti sem opisala pri kokosovi moki. Za maslo velja enako. Ima pa še eno pomembno prednost. Maščobe v kokosovem maslu so takšne, da ob visokih temperaturah edine ne spremenijo svoje sestave in tako obdržijo vse svoje zdrave karakteristike!

AVOKADO: Zelen sadež, ki ga imaš rad ali pa ne. Jaz se še vedno nisem čisto opredelila glede samega okusa, je pa zelo fino, ker ga v sladicah skoraj ni čutiti, saj ga prekrijejo druge sestavine. Tako sploh ne vemo, da je tam, naredi pa toliko dobrega! Vsebuje kar 25 esencialnih hranil, med katerimi so številni vitamini in minerali. Bogat je z vlakninami, beljakovinami in antioksidanti. Tudi avokado je visoko maščobno živilo, vendar so to spet zdrave mononenasičene maščobe (OLEINSKA KISLINA). Avokada ni dobro toplotno obdelovati. Najbolje ga je uporabiti surovega. Iz njega delamo presne sladice.

3. Nadomestki za bel sladkor

MED: Čeprav glavnino sestave predstavljajo enostavni sladkorji, je še vedno boljša izbira od belega sladkorja, saj večji delež OH-jev prihaja iz fruktoze, ki ima nižji glikemični indeks od glukoze. Med je odličen vir energije in je lahko prebavljiv. Zelo priljubljen je v prehrani športnic, saj zagotavlja hitro energijo za mišice, po napornih treningih z bremeni pa antioksidanti poskrbijo za manjše poškodbe celic. Piškot z medom po treningu nam bo povrnil energijo, pregnal utrujenost in pripomogel k hitrejši regeneraciji. Tako ali tako pa vse vemo, da ima med številne zdravilne učinke!

Pri pripravi piškotov sta za sladkost dovolj že dve žlici medu. To pa res ni veliko tudi če pazimo na kalorije!

JAVORJEV SIRUP: Spada med tekoča sladila, ki naj bi bila najbolj zdrava, saj prevzemajo naravno obliko sladkorja, ki je vedno tekoča. Vsebuje tretjino manj OH-jev in ima tretjino nižji glikemični indeks od belega sladkorja. Njegova prednost je tudi v tem, da že z eno čajno žličko nadomestimo celo žlico sladkorja. Vsebuje 54 specifičnih spojin, med katerimi so vitamini, minerali, številni antioksidanti in protivnetne spojine, ki delujejo zdravilno in pomagajo pri boleznih, kot so rak, diabetes, bolezni srca in žilja. STEVIA: Najboljše za na konec! :) Stevia je sladilo povsem brez kalorij in brez glikemičnega indeksa in zato NE redi! Primerna je za sladkorne bolnike, bolnike s kandido in vse, ki hujšajo. Je naravnega izvora in ima tako kot ostali številne zdravilne lastnosti.

4. Recepti

Prosene kepice (30 kepic)

Potrebuješ:

  • 100g prosene kaše,
  • 150g suhih marelic,
  • ščep soli,
  • 2 žlici javorjevega sirupa,
  • 120g kokosovih kosmičev za zmes
  • in še 50g za posip

Proseno kašo skuhamo v vodi (1:3). Malo pred koncem dodamo narezane suhe marelice in pokuhamo dokler vsa voda ne izpari. Vse skupaj traja približno 15 min.

Odstavimo, posolimo in dodamo javorjev sirup. Dobro primešamo kokosove kosmiče. Ko se zmes ohladi, oblikujemo kepice, ki jih povaljamo v kokosovih kosmičih. Meni jih je na koncu malo zmanjkalo, zato sem nekaj kepic povaljala v kakavu. Te se mi zdijo še boljše! :) Čoko-koko keksi (30 keksov) Potrebuješ: 3 srednja jajca, 80g kokosovega masla, 40g stevie, 20g kakava v prahu, 60g fino mlete kokosove moke, pol žličke cimeta, 60g temne čokolade (85% kakava), 30 polovičk pekan orehov

Čoko-koko keksi

V skledi zmešamo jajca s stopljenim kokosovim maslom. Dodamo stevio, kakav, cimet in na koncu kokosovo moko po delih. Vsako sestavino posebej dobro vmešamo. Testo zavijemo v folijo za živila in postavimo v hladilnik za 1 uro, da se strdi.

Pečico nastavimo na 175 stopinj. Testo razvaljamo med listoma folije na pol cm debelo. Z modelčkom premera 5 cm izrežemo piškote in jih postavljamo na pladenj s peki papirjem. Ponavljamo dokler ne porabimo vsega testa. Piškote pečemo cca. 20 min in jih pustimo, da se povsem ohladijo.

Stopimo temno čokolado, jo s čajno žličko nanesemo na vrh vsakega piškota in vanjo pritisnemo polovičko pekan oreška. Pustimo, da se čokolada popolnoma strdi in ohladi.

Pa dober tek!