Poletna dieta – izberimo pravo

Poletna dieta – izberimo pravo

19. dec. 2013

Kar pomnimo, nam govorijo, da je skrivna formula hujšanja zmanjšan vnos kalorične vrednosti in povečana mera aktivnosti oz. po domače: manj jejmo, več se gibajmo in izgubili bomo odvečne kilograme.

No, kdor je v življenju že skušal shujšati, ve, da je to ena najtežjih uresničljivih formul. Pa je nemogoča?

Zdravje kot dieta, zdravje kot življenjski stil

Dejstvo je, da imajo različna živila in prehrambene skupine različno kalorijsko vrednost. Za predstavo lahko uporabimo preprosto računico: 1 gram proteinov ali hidratov vsebuje 4 kalorije, 1 gram maščob vsebuje devet kalorij.

Na osnovi te računice, bi lahko določili svojo shujševalni plan – jejmo manj maščob in povečajmo vnos proteinov ter hidratov. Pa vemo, da tudi to ni tako preprosto.

Izberimo telesu prijazne maščobe

Maščobe so čudovit vir energije za naše telo, poleg tega našemu telesu omogočajo absorbirati hranljive snovi, uravnavajo naše živčno in hormonsko stanje, zdravje naše kože in las, poleg tega pa so nujne, da v telesu nemoteno delujejo vsi procesi.

Posezite po:

    • Nepraženih oreških (orehi, lešniki, mandlji, …)
    • Ekoloških semenih (bučna, sončnična, pinjole, laneno seme, chia semena, …)
    • Divjem lososu
    • Avokadu
    • Olja, kot so olivno, bučno, kokosovo, laneno, konopljino, ...

Izogibajte se:

Predelanih živil, ki vsebujejo veliko količino nasičenih maščob. Tudi praženi in soljeni oreški, kot so tovrstni arašidi, skrivajo več slabega kot dobrega.

Proteini za moč, hidrati za energijo

Zadnje čase so popularne številne diete, takšne, ki preferirajo povečan vnos proteinov, ki telesu dajejo moč, skrbijo za regeneracijo mišic. Druge stavijo na povečan vnos hidratov, ki pa naj bi bili nepredelani, preprosti in ne bi vsebovali veliko sladkorja.

Posezite po:

      • Zeleni zelenjavi, ki vsebuje številne vitamine in antioksidante
      • Gomoljni zelenjavi, ki v sebi skriva esencialne minerale
      • Križnicah (brokoli, zelje, ohrovt, …), ki vsebujejo dragocene antioksidate in vlaknine
      • Pisanem sadju, kot so različne jagode
      • Jabolkih, ki v sebi skrivajo toliko dobrega, da jih nekateri imenujejo tudi superživilo
      • Citrusih, ki poleg visoke vrednosti C vitamina našemu telesu zagotavljajo tudi alkalizacijo. To pomeni, da človeškem telesu delujejo alkalno, torej neprijazno do strupov v našem telesu
      • + Ribah, rakcih in puranu, ki ne vsebujejo nezdravih maščob
      • + Stročnicah, ki vsebujejo veliko energije in vlaknin

(+ = če se ne držite določene diete, kot so paleo, veganstvo, alkalna dieta, ...)

Kako začeti

V nadaljnjih tednih vam bomo predstavili različne diete in nutricionistične plane, do izbire pravega pa najprej opazujte svoje telo. Kaj si vaše telo želi, kaj mu daje energijo, kdaj in na katera živila se odzove negatvno. Začnite z blago vadbo, ali povečajte že izvajano aktivnost.

6 skrivnosti do optimalne teže:

      • Spite 7 do 8 ur na dan

        Raziskave kažejo, da imajo tisti, ki dnevno spijo manj kot 7 ur, povečan apetit ter upočasnjen metabolizem. Na trebuščku se jim hitreje nalagajo maščobe, njihova telesna vadba pa ima manj učinka.

      • Uprite se tekočim kalorijam

        Sladke, gazirane in alkoholne pijače so prave zakladnice sladkorjev, ki bodo vaš krvni sladkor hitro dvignile, zaradi česar boste hitreje lačni, tudi razdražljivi, pozneje pa utrujeni.Vso odvečno količino sladkorjev, ki jih telo ne prebavi, uskladišči kot maščobne zaloge. Zato namesto po oranžadi posezite po vodi, čaju ali limonadi.

      • Jejte redno

        Ne glede na to, ali boste poslušali tiste nutricioniste, ki zatrjujejo, da je treba jesti 5- do 6-krat na dan, ali tiste, ki verjamejo v skrivnost treh obrokov – jejte redno, ne spuščajte obrokov. Tako bo vaše telo sprejelo nevro impulze, da ste v fazi blagostanja, in hitreje se bo odpovedalo svojim skrivnim zalogam energije – maščobam, ki jih drugače pridno skladišči.

      • Privoščite si

        S svojim telesom ravnajte kot s prijateljem. Bodi prijazni do njega in mu dovolite, da dobi, kar želi – a v zmerni meri. (Vpeljite pizza četrtek, ko si boste odrezali 1 kos in ga pojedli brez krivde, ali pa kupite svoj naljubši sladoled, a ga vsak dan pojejte le čajno žličko.)

      • Ne jejte pred televizijo

        Prehranjevanje je nujen del življenja. Zato telesu privoščite, da svoje izpraznjene zaloge napolni v miru. Jejte počasi, okušajte hrano, bodite na preži za prvimi impulzi, kdaj ste siti. Po določenih raziskavah boste tako pojedli tudi do 35% manj hrane.

      • Dvigalo? Ne, grem po stopnicah!

        Nimate časa za redno vadbo? Spremenite drobne stvari v vsakdanu. Namesto dvigala izberite stopnice, med pripravljanjem solate stiskajte stegenske, trebušne in ritne mišice, ali pa vsak dan pred zajtrkom naredite 5 poskokov, 5 sklec in 25 hitrih trebušnjakov.

Zaupaj nam dieto, ki te mika!

V prihajajočih mesecih vam bomo predstavili različne diete. Pišite nam na misliZdravo@sensilab.com in povejte nam, o katero dieto (s praktičnimi nasveti in recepti) naj vam naši nutricionisti predstavijo najprej!