Pošljite PMS nekam!

25. okt. 2016

Vsak mesec ista zgodba: razdražljivost, jokavost, slaba volja in napeti odnosi z najbližjimi. Mnenje moških: Gre le za izgovor za tečnobo. Znanstveno utemeljen odgovor: Predmenstrualni sindrom (PMS) je zelo pogosta motnja, ki pesti skoraj polovico žensk v rodni dobi. Tolažba za ženske – in moške: obstajajo naravni načini samopomoči. 

PMS je pogosta zdravstvena motnja, ki jo definiramo kot skupek čustvenih simptomov z ali brez telesnih znakov, povezanih z ženskim menstrualnim ciklusom. Torej, po domače rečno: »udari na psiho«!

PMS se običajno pojavi 10 dni pred menstruacijo in zvodeni z mesečnim perilom. To najbrž že veste. Neprijetni čustveni simptomi se redno pojavljajo vsak mesec, se pa lahko po intenzivnosti razlikujejo iz meseca v mesec. Žal so bolj na udaru tudi ženske, ki so že rodile, saj se s porodi simptomi lahko stopnjujejo. Tudi to ste doslej že opazile, mar ne?

Ko prevlada estrogen, nas povozijo čustva

Če ste se spraševali, zakaj ste ravno med določenimi dnevi v mesecu kot čustvena razvalina, je odgovor – zaradi hormonov, konkretneje zaradi estrogena! Glavna hormona, ki urejata menstrualni ciklus, sta spolna hormona estrogen in progesteron. In ko vam PMS dela največ težav, je estrogen v prevladi.

Pomembno vlogo pri intenzivnosti PMS igrajo tudi uživanje preveč sladkorja in škrobnatih živil, pomanjkanje hranil (vitaminov in mineralov) in drugi dejavniki, kot so stres, nerazumevajoča okolica, premalo gibanja in drugo. Vsi ti dejavniki namreč tudi vplivajo tudi na povišano raven estrogena v telesu.

Estrogen je lahko tudi v ozadju volčje lakote in paničnih napadov

V nekaterih primerih je PMS tako intenziven, da ženske med drugim doživljajo panične napade, nenasitne epizode volčje lakote, zatekanje in težave s spanjem oziroma več takih težav naenkrat – tej obliki PMS pravijo predmenstrualna disforična motnja. Ne glede na čudna poimenovanja, se verjetno strinjate s tem, da bi PMS najraje poslali nekam! In zdaj to lahko res storite.

Kaj pomaga omiliti PMS?

Za začetek lahko poskušate uvesti nekaj sprememb v svoje življenje, ki pomagajo olajšati predmenstrualni sindrom, torej znižati raven estrogena v telesu. To so:

  • redna telesna dejavnost (vsaj pol ure na dan),
  • uživanje uravnotežene prehrane (predvsem dosti sveže zelenjave in sadja ter polnozrnatih žit),
  • izogibanje preslani in sladki hrani, kofeinu, alkoholu in cigaretam,
  • zadostna količina spanca,
  • različne metode sproščanja (pogovor s prijateljicami, telovadba, pisanje dnevnika, barvanje pobarvank za odrasle, joga, masaža …) in
  • uživanje 100% naravnega EstroLuxa, izdelka, ki z naravnimi učinkovinami pomaga uravnovesiti estrogen v telesu.

Estrogenski dominanci smo napovedali konec

EstroLux je zasnovan kot pomoč ženskam, ki trpijo zaradi estrogenske dominance, prevlade estrogena v telesu. Vsebuje preverjene sestavine, ki pomagajo uravnovesiti estrogen in tako omiliti težave, povezane s PMS:  izvlečke melise, rjave morske alge, rožmarina, sojinih semen, lana in brokolijevega cvetnega popka in vitamin B6 (v aktivni obliki piridoksala fosfata).