Prazniki in prebavne težave

Prazniki in prebavne težave

20. dec. 2013

Za praznike si vedno privoščimo malce več – več pijače, težje prebavljivo hrano, več slaščic in manj spanja … Zato lahko trpi tudi naša prebava, ki nam ponagaja z napihnjenostjo, spahovanjem, drisko ali zaprtjem itd. Preberite, zakaj pride do tega in kako lahko letos svoje težave preprečite oz. ublažite.

4 razlogi, zakaj pride v času praznikov do prebavnih težav

Velike porcije

Če pojemo preveč hrane, ta pritiska na požiralnikov sfinkter, ki je zadolžen za to, da hrano potiska navzdol. Če je hrane preveč, ta mišica ne more uspešno opravljati svojega dela in želodčna kislina ter hrana začneta siliti nazaj. Temu pravimo refluks oz. da nas »peče zgaga«. Poleg tega zaradi preobilnih obrokov naložimo prebavilom preveč dela in tako prebavni proces začne potekati počasneje. Začne nas boleti trebuh, lahko pa pride tudi do zaprtja.

Bogata hrana

Praznična hrana vsebuje več maščob in sladkorja kot običajno. To vpliva na povišanje telesne teže, razburimo želodec, saj maščobe upočasnijo prebavo, poleg tega mastna in sladka hrana dražita zgago. Živila, ki najpogosteje vplivajo na refluks so kava, čokolada, alkohol in kisla hrana.

Pomanjkanje vlaknin

Božična pečenka, čokoladni piškoti in jajčni liker … Praznična hrana je res okusna, vsekakor pa je ne odlikuje velika vsebnost vlaknin, zato lahjko pride do težav, kot je zaprtje.

Stres

Čeprav se teh dni veselimo celo leto, zaradi družinskih srečanj, dolgotrajnih nakupov, zahtevnih kuharskih podvigov in pomanjkanja časa pogosto pride do povečanja stresa. Kadar smo pod stresom posežemo po slabi ali hitri hrani, poleg tega pa tudi spijemo kakšno kapljico preveč. Za prebavne motnje je lahko kriv tudi stres.

5 načinov, kako si pomagati

Jejte zbrano

Nihče ne pričakuje, da se boste decembra odpovedali slastnemu kuhanemu vinu ali najljubšim domačim piškotom, ki praznično zadišijo po stanovanju. Vsekakor pa je priporočljivo, da se ne spozabite. Jejte premišljeno in počasi. Veliko uslugo si boste naredili tudi, če boste jedli le za mizo, ne v stoje ali pred televizijo.

Omejite alkohol

Alkohol draži prebavni trakt, znižuje odpornost in prispeva k slabim kulinaričnim odločitvam. Posledično to vpliva na prebavne težave in povečanje teže. Če se alkoholu ne morete upreti, ko spijete kak kozarček, omejite vsaj vsakodnevno pitje.

Telovadite

Če si med prazniki privoščite več, nikakor ne omejite količine fizične vadbe. Z jutranjo kardio vadbo, boste pospešili celodnevno topljenje maščob, s sproščanjem, boste umirili duha in živčno prenajedanje, gibanje na svežem zraku pa bo prispevalo k redni prebavi.

Kompenzirajte

Če veste, da si boste zvečer privoščili obilno večerjo ali mastno sladico, si privoščite vsaj zdravo in lahko kosilo. Če vam solate pozimi niso pri srcu, posezite po zelenjavni juhi ali zelenjavni obari.

Butifar

K uravnavanju prebave in preprečevanju težav, kot so zaprtost, driska ali refluks pomaga tudi prehransko dopolnilo Butifar. Ta vsebuje natrijev butirat v inovativni patentirani obliki mikrogranulata, ki omogoča sproščanje učinkovine vzdolž celotnega črevesja.

Butifar je nujen element domače lekarne, saj hitro odpravi prebavne težave, tudi med prazniki:

  • Normalizira gostoto blata
  • Uravnava pogostost iztrebljanja
  • Zmanjša občutek prebavnih bolečin
  • Preprečuje napenjanje
  • Zmanjša občutek nelagodja v trebušni votlini
  • Ugodno vpliva na peristaltiko

Posebnost Butifarja je, da vsebuje maslensko kislino, ki je naravni proizvod črevesne mikroflore. Predstavlja vir energije za celice črevesne sluznice. Če je v črevesju primanjkuje, pride do prebavnih motenj.

Z maslensko kislino pomirimo in regeneriramo razdražene črevesne resice. Z regeneracijo teh poskrbimo, da iz živil preko prebavil res lahko izčrpamo vse kakovostne snovi, kot so vitamini in minerali. Tako pripomoremo k:

  • izboljšanju počutja,
  • odpornosti in
  • zdravi telesni teži.
Oznake