Premagajte stres in se umirite: s pravilno izbiro živil

Premagajte stres in se umirite: s pravilno izbiro živil

8. jan. 2014

Imate občutek, da ste nenehno pod stresom? Ste pomislili, da bi se ga najlažje znebili tako, da bi zavili kar v domačo kuhinjo? Preberite, katera živila dokazano pomirjajo in najbolje delujejo v boju proti stresu.

Umirjanje krepi našo naravno odpornost

Stres velja za eno največjih nevarnosti za naše zdravje v 21. stoletju. Stalen in prekomeren stres, na katerega se telo po navadi ne more prilagoditi, škoduje organizmu, kar pomeni zmanjšanje učinkovitosti imunskega sistema, motnje v delovanju hormonov in pojav drugih nezaželenih bolezni. Kljub temu, da se stresu posameznik večkrat ne more izogniti, ga lahko zmanjša. To pa lahko dosežemo s pravo izbiro živil.

Če se hočete umiriti, nikar ne posegajte po sladkarijah

V stresnih situacijah mnogi uteho poiščejo v hrani. Seveda so sladkarije ena največjih skušnjav. Vendar pa se po uživanju bombonov ali čokolad sladkor v krvi naglo dvigne ter se ravno tako naglo spusti, pri tem pa se osvobaja hormon stresa. Zaradi tega se po navadi posameznik počuti še slabše. Zato raje kot po bombonih posezite po zdravih živilih, s katerimi se boste izognili naglim spremembam nivoja energije in razpoloženja.

8 učinkovitih živil, ki pomirjajo in zmanjšujejo stres

  • Borovnice

    Sadje, ki je bogato z vitaminom C daje energijo. Je izvrsten borec proti stresu, saj na naraven način regulira nivo sladkorja v našem organizmu. Drastične spremembe nivoja sladkorja v krvi namreč povzročajo hitre spremembe razpoloženja ter občutek tesnobe.

  • Pomaranče

    Ko smo pod stresom, trpi naš imunski sistem. Vitamin C, ki ga lahko najdemo tudi v dišečih pomarančah, nas osvobodi napetosti, krepi našo naravno odpornost ter ščiti naš organizem pred posledicami vsakodnevnega stresnega življenja.

  • Oreščki

    Mandlji, pistacije, orehi, lešniki in ostali oreščki so pravi borci proti stresu. Mandlji so polni vitaminov B in E, ki krepijo imunski sistem, in pomagajo pri kroničnem stresu. Orehi in pistacije znižujejo krvni tlak in blažijo napetost, brazilski oreščki vsebujejo veliko cinka, ki je pomemben za naš organizem. Pri uživanju pa se izogibajte oreščkom, ki so slani in praženi.

  • Zelena listnata zelenjava

    Špinača, ohrovt, blitva, brokoli in ostala zelena listnata zelenjava je bogata z vitamini in minerali, ki obogatijo naš organizem. Poleg tega vsebuje veliko kalija, ki je odličen za pomirjanje tervlaknine, ki poskrbijo za našo prebavo.

  • Ribe

    Živilo, ki bi moralo biti vsaj enkrat tedensko na jedilniku vsakega posameznika, saj so ribe bogate z omega 3 maščobnimi kislinami, ki ščitijo pred boleznimi srca in ožilja, ter nadzorujejo delovanje kortizola - hormona stresa.

  • Sladki krompir

    Sladki krompir je zelo zdrav, poleg tega je zelo učinkovit v boju proti stresu. Poleg tega, da zmanjšuje vašo potrebo po ogljikovih hidratih, organizem oskrbuje s pomembnimi vitamini, ki so temelj naše naravne odpornosti. Sladki krompir pa ohranja tudi občutek zadovoljstva.

  • Posneto mleko

    Vsebuje proteine, ki pomagajo pri stabilizaciji sladkorja v krvi, poleg tega nam zdravi mlečni napitki, ki jih kombiniramo s sadjem, kot so borovnice, jagode, maline ali ribez, v trenutku povrnejo zgubljeno energijo.

  • Puranje meso

    Puranje meso je bogato z aminokislino triptofan, ki izloča serotonin. Ta je zadolžen za občutek zadovoljstva in duševno pomiritev.

Oznake