Preprečite kronične bolezni v 3 korakih

4. maj. 2015

Kronične bolezni, kot so diabetes tipa II, povišan holesterol, pritisk, kandida ali zamaščena jetra, so grozljive posledice modernega načina življenja. Na srečo pa jih lahko s preprostimi spremembami močno omilimo ali pa popolnoma preprečimo.

Aktivnost in kakovosten spanec

Vsi smo bili že neprespani in tako poznamo kratkoročne posledice manjka spanca, kot so težave z zbranostjo, omotica in povečan apetit. Dolgoročne posledice kroničnega pomanjkanja spanca so še toliko hujše.

Redno pomanjkanje spanca glede na raziskave resno poveča verjetnost povišanega pritiska, kapi, diabetesa in raka na dojki. Poleg tega se poveča verjetnost športnih poškodb, povečajo pa se tudi nezdrave želje po kavi, energijskih napitkih, sladkorju in mastni, kalorični hrani.

Nasvet:

Redno spite toliko, da se zbudite naspani. Skušajte spati vsaj 7 ur na noč, če pa vam tudi to ni dovolj, povečajte količino, četudi je to 12 ur na noč. Če si ne morete privoščiti toliko spanca čez noč, skušajte zadremati za 20 minut do 1 ure sredi dneva.

Če zvečer težko zaspite, zjutraj pa še težje vstanete, skušajte povečati nivo aktivnosti čez dan. Zjutraj si privoščite vsaj 15 minut rekreacije, zvečer pa se odpravite na miren sprehod v naravo. Ko pridete zvečer domov, postorite le nujno, nato pa se umirite.

Ugasnite mobilne naprave, televizijo ali računalnik in se raje posvetite branju, križankam ali pasjansi. Dovolite si, da vam postane dolgčas, da se telo resnično sprosti in »prizna« svojo utrujenost.

Veliko ali intenzivno – telovadba je rešitev

Različne raziskave kažejo različne primere najboljših praks, trenutno pa na samem vrhu optimalnih načinov vadbe kraljujeta HIIT (visokointenzivnostna vadba) ali dolgotrajen sprehod.

  • HIIT vadba je izredno učinkovita v topljenju maščobnih zalog in reguliranju krvnega sladkorja, s tem pa preprečevanju diabetesa in krvožilnih bolezni.
  • Druga vadba, ki naj bi nas nagradila z izjemnim zdravjem je pohodništvo oz. dolgotrajno sprehajanje. Človeško telo naj bi bilo namenjeno dolgi hoji (kot lahko opazimo pri primitivnih ljudstvih).

Nasvet:

Če se borite z močno povečano telesno težo, hujšimi bolezenskimi stanji ali poškodbami, priporočamo, da najprej izberete hojo. Če le utegnete, se sprehajajte vsak dan – vsak dan dlje. Četudi si med tednom ne boste mogli privoščiti več ur sprehoda, daljše sprehode planirajte za vikend.

Morda bo sprva zgledalo, kot da nimate časa za redne sprehode, a se bo to s pravimi prioritetami hitro spremenilo.

  • Če ste zmenjeni s prijateljico ali prijateljem, jo povabite na skupen sprehod.
  • Če radi berete, si naročite audio knjigo in jo poslušajte med sprehodom.
  • Če vas skrbi, da bo vaš partner zapostavljen, ga povabite zraven – koristilo bo obema.

Razstrupljajte se redno

Razstupljanje ali detox ima veliko oblik. Njegova ključna naloga pa je, da postavi telo spet na noge. Pa ne le telesa! Poskrbi tudi za boljše počutje, zmanjšanje stresa in učinkovit spanec, kar je izredno pomembno pri preprečevanju kroničnih bolezni.

Ker gre za mehanizem, ki hitro in učinkovito odpravi strupe iz telesa in s tem sprosit notranje organe ter sisteme, strokovnjaki priporočajo, da se razstrupimo vsaj dvakrat letno.

Nasvet: 

Zelo pomembno je, da regeneriramo jetra. To so organ, ki je zadolžen za presnovo maščob in strupov, ki krožijo po telesu. Vsi naši užitki najprej obremenijo jetra. Če pretiravamo, lahko pride do zamaščenosti jeter. Človek, ki ima zamaščena jetra lahko opazi slabo počutje, zmanjšanje energije, upad odpornosti in povišano telesno težo. Zamaščena jetra se lahko tudi vnamejo, kar pa je že bolezensko stanje in je treba hitro ukrepati. 

Če boste vsako leto poskrbeli za regeneracijo jeter, boste zmanjšali verjetnost debelosti in krvožilnih bolezni.

Oznake