5 učinkovitih načinov, kako za vedno pregnati praznični stres

7. dec. 2016

Sezona praznikov je že na vrhuncu – poleg veselja pa nam je prinesla tudi stres, na katerega še zdaleč nismo pripravljeni. V naših mislih nam odmevajo stavki: »Dela imam čez glavo in premalo časa, da bi rešil vse.« Svoje zdravje potiskamo do skrajnosti. Zabave, družinske obveznosti, službene zadolžitve, iskanje popolnih daril in nič kaj zdrave dobrote na mizah so popoln recept za stres.

Ni pa nujno, da december preživimo pod stresom. Prazniki so lahko mirni, spokojni in zabavni, a le, če igrate na prave karte.

Ste za to, da praznike spremenimo? Da se znebimo stresa in dejansko uživamo? S temi triki boste mirno preživeli praznike!

1. Ohranite močan imunski sistem

Alkoholne pijače, preveč zabav, nezdrava hrana in premalo spanca – ja, december je pravi družabni maraton! Je pa tudi fizično naporen, zato je dobro, da se pripravite na vse dogodivščine še preden zadnjič v letu odbije polnoč.

Tu je nekaj preprostih korakov, kako ohraniti imunski sistem tudi decembra:

Sladkorju, alkoholu in mastni hrani recite ne. V prazničnem času poskusite jesti čim bolj zdravo, na zabavah pa izberite zdrave prigrizke, s katerimi ne boste privabili slabih bakterij in oslabili svoj imunski sistem.

Dan začnite s smoothiejem. Jutranji smoothie vas bo opremil z zdravimi maščobami in beljakovinami. Odlična popotnica za nov dan!

Zelena barva naj postane vaš zaščitni znak. Jutranja jajčka, ki se jim ne morete odpovedati, položite na posteljico graha, listnati ohrovt pripravite za kosilo, za večerjo pa si privoščite brokoli. Če boste uživali zelenjavo z zeleno barvo, boste poskrbeli za vnos beljakovin in vlaknin – nahranili pa boste tudi dobre bakterije, ki vas bodo obvarovale tudi v najbolj stresnem mesecu.

Poskrbite za prebavo. Ne pozabite na encimske sokove in probiotik. Če se prebava upočasni, si pomagajte z magnezijem, ki bo ublažil zaprtje.

Privoščite si kozarec zelenega. Ko primanjkuje časa, si pripravite kozarec zelenega smoothieja, ki vas bo napolnil z energijo in vnesel potrebne moči, da prebrodite še tako naporen dan.

Savna, topla kopel ali pa masaža. Prav vse to bo antistresno vplivalo na vaše telo, sprostilo mišice in prekrvavilo tiste, ki so pod stresom.

Vzemite si lepotni počitek. Ste že opazili, da v dneh, ko spite manj, vaša koža deluje utrujeno? Ste opazili, da je vaš odsev v ogledalu videti vsaj 10 let starejši? Med prazniki si mirne vesti privoščite lepotni počitek. Zadremajte ob dobri knjigi ali pa si med toplo kopeljo za nekaj minut spočijte oči.

2. Z zabave nikoli zadnji

Celoten decembrski tempo, nenehne zabave, večerje in uživanje ob toplih napitkih, vas bo hitro pripeljalo do vrat, za katerimi kraljuje stres. Zabave imejte pod nadzorom. Preden se vaš dan dobro začne, poskrbite, da se umirite, osredotočite in pripravite na dnevne izzive.

Dan začnite z od 5- do 10-minutno meditacijo. Svojemu telesu privoščite jogo, ki vas bo nabila z energijo. Že nekaj pozdravov soncu bo naredilo pomembno razliko – podarili vam bodo boljšo koncentracijo in osredotočenost.

Če je za vami še en stresen dan, nikar na kavč! Prepustite se sprostitveni jogi, najdite tih in miren prostor. Umirite se s počasnimi in globokimi vdihi. To vas bo osvobodilo napetosti in znižalo krvni pritisk.

3. Ne pretiravajte z miselnostjo o popolnih praznikih

Kamorkoli greste, povsod so gostitelji nabiti s praznično energijo. Za tem perfekcionizmom pa se skrivajo napetost in nenehne skrbi, ali bo šlo vse po načrtih. Gora stresa!

Če gostite zabavo pri sebi, zmanjšajte ta pritisk. Začnite z vizualizacijo dneva v mislih. Na zabavo pomislite preprosto kot na čas, ki ga boste ob prijetnemu obroku preživeli s sebi najbližjimi (khm, pa tudi z nekaj družinskimi člani, ki vam niso najbolj pri srcu).

Naj vam namignemo še, da si nihče ne bo zapomnil prazničnega kosila po razkuhanih testeninah, temveč po prijetnem vzdušju.

4. Bodite gostitelj, ki daje zdravo hrano v ospredje

Tipična praznična hrana vsebuje sladkor, gluten in industrijsko rafinirane ogljikove hidrate. To je hrana, ki bo dala stresu dodaten zagon in vas še bolj obremenila decembra. Namesto da stres raztrosite še na gostitelja, naj se odpove tem prepovedanim sestavinam, ga povprašajte, ali lahko pripravite in prinesete kakšno ribo ali solato. Če gostitelj odkloni vašo ponudbo, se obeda lotite zbrano: izberite čim bolj zdravo hrano, pred obrokom pa spijte en bogat smoothie.

5. Dajte se malce na rezervo

Eno najlepših daril, ki si jih lahko podarite za novo leto, je, da se naučite reči ne. Da, to je včasih težko reči, a v stresnih trenutkih, kot je praznični čas, vam telo še kako hvaležno za te besede.

Če boste vsemu rekli ja, si boste praznični čas namesto s smehom začinili s stresom, posledično pa oslabili svoj imunski sistem.