Razstrupite svoje telo in uspešno shujšate!

20. dec. 2013

Zaradi nezdravega življenjskega sloga, neredne, nepravilne in hitre prehrane, premalo telesne aktivnosti, kajenja in številnih drugih slabih navad, je sposobnost odstranjevanja škodljivih snovi iz telesa otežena. Te snovi se sčasoma v telesu nakopičijo in negativno vplivajo na počutje in prebavo, kopičiti pa se začnejo tudi odvečni kilogrami.

Razstrupljanje je zato prvi korak k boljšemu počutju in zdravju. Lotimo se ga tako, da obnovimo črevesno sluznico, uredimo prebavo ter nevtraliziramo škodljive proste radikale. Pri tem je zelo pomembno, da v našo prehrano vnesemo čim več sadja in zelenjave, bogatega z vlakninami in antioksidanti.

Pomen vlaknin

Vlaknine so neprebavljivi ogljikovi hidrati, ki jih najdemo v hrani rastlinskega izvora. Dobri viri vlaknin:

  • sadje in zelenjava
  • polnozrnata žita in tovrstni izdelki
  • stročnice
  • semena in oreščki

Za njihovo optimalno delovanje je potrebna tekočina, vsaj 2,5 l vode ali nesladkanega čaja na dan.

Vlaknine si zaslužijo posebno pozornost pri vsakodnevni prehrani, saj nudijo številne koristi telesu in zdravju:

  • Čistijo črevesje – nase vežejo odpadne snovi, ki se nabirajo na stenah črevesja.
  • Ugodno delujejo na obnavljanje in delovanje črevesne sluznice, saj spodbujajo izločanje sluzi in hormonov, ki vplivajo na funkcije prebavnega trakta.
  • Dajejo občutek sitosti. Z vlakninami se volumen hrane, ki jo zaužijemo, poveča, želodec se počasneje sprazni, zato smo po obroku kasneje lačni.
  • Imajo pozitiven učinek na zniževanje holesterola, saj se lahko holesterol, zaužit s hrano, veže na vlaknine in izloči z blatom.

Z antioksidanti v boj proti prostimi radikali

Antioksidanti so snovi, ki nevtralizirajo za celice nevarne proste radikale. To so odpadne molekule kisika, ki v telesu vseskozi nastajajo, prav tako pa njihov nastanek še dodatno sprožijo tudi cigaretni dim, alkohol, konzervansi, onesnaževalci zraka, različna sevanja in stres.

Prosti radikali so nevarni, saj poškodujejo genetski zapis, proteine, lipide in druge sestavine celice ter prispevajo k začetku bolezenskih procesov.

Dovolj velik vnos antioksidantov v telo zagotovimo z raznovrstno prehrano, predvsem se veliko antioksidantov nahaja v sadju in zelenjavi rdeče, rumene in zelene barve. Z antioksidanti so bogate predvsem:

  • borovnice
  • granatno jabolko
  • superhrana, kot so tudi jagode acai in maqui
  • itd.

Koristi razstrupljanja

Naše telo razstrupljanje potrebuje za nevtralizacijo in odplavljanje strupov. Ko obremenitve telesa zmanjšamo, mu nudimo potrebno podporo za odpravljanje posledic in učinkovito delovanje.

Učinki razstrupljanja se kažejo v:

  • izboljšanju telesnega počutja
  • znižanju telesne teže, krvnega tlaka in ravni holesterola