Sadje: da ali ne? Razjasnimo si!

21. avg. 2015

Kako je z uživanjem sadja, je zdravo, preveč kalorično, vsebuje veliko sladkorja, ga smemo jesti med dietami, ga je bolje uživati v jutranjih urah ali večernih? To so ena najpogostejših vprašanj, ki nam jih zastavljate preko družbenih omrežji in elektronske pošte. Poglejmo kaj je res in kaj ne.

Sadje je zdravo!                                      

Sadja ne gre enačiti z dodanimi sladkorji. Sadje vsebuje naravni sladkor, ki je bolj ugoden za organizem, saj z njim zaužijemo tudi vlakna, pomembne vitamine in minerale, ki upočasnjujejo absorpcijo sladkorja. Organizem lahko učinkovito resetiramo tudi z ustrezno prehrano – predvsem takšno, ki temelji na uživanju sadja in zelenjave, ki vsebujejo izredno dragocene antioksidante in prebavne encime. Sadje nas nasiti za dalj časa, vpliva tudi na naš imunski sistem, optimalno delovanje prebave, dobro počutje, lepo kožo in še in še.

Sadje med dieto

Količina priporočenega sadja je znotraj diet z nizkim vnosom ogljikovih hidratov različna. Nekatere so osnovane na glikemičnem indeksu posameznih živil, druge spet na skupnem seštevku ogljikovih hidratov (Atkinsova, beljakovinska). Medtem ko diete z omejenim številom kalorij omejujejo dnevni vnos kalorij vseh živil. V splošnem se je med dieto dobro držati zgornjega seznama sadja, v prvi polovici dneva ali na dneve s telesno aktivnostjo.   

Kdaj ga je priporočljivo uživati? 

Naša nutricionistka pravi: »Vedno!« In dodaja »Kljub temu, da vsebuje posamezno sadje več ogljikovih hidratov oz. sladkorja kot ostalo, menim, da bi morali dati sadju prednost. Kadar smo lačni zato raje posezite po svežem kosu sadja, tudi popoldan ali zvečer. Jabolko, banana, skodelica malin namesto piškota ali sendviča bo vedno, ob vsaki uri dneva veliko boljša in zdrava izbira.«

Splošna delitev sadja glede na vsebnost ogljikovih hidratov v polovici skodelice.

Sadje z najmanj sladkorja

  • Manjše količine limon in limete
  • Rabarbara
  • Maline
  • Borovnice
  • Brusnice

Sadje z malo sladkorja

  • Jagode
  • Melona
  • Papaja
  • Lubenica
  • Breskve
  • Nektarine
  • Jabolka
  • Marelice
  • Grenivka

Sadje z več sladkorja

  • Pomaranče
  • Kivi
  • Hruške
  • Ananas

Sadje z največ sladkorja

  • Češnje
  • Grozdje
  • Mango
  • Fige
  • Banane
  • Suho sadje (rozine, marelice, ananas …) 

Organizem lahko učinkovito resetiramo tudi z ustrezno prehrano – predvsem takšno, ki temelji na uživanju sadja in zelenjave, ki vsebujejo izredno dragocene antioksidante in prebavne encime.

Težava te rešitve je, da nas večina težko zaužije toliko sadja in zelenjave. Če neprimerno kombiniramo zaužita živila, lahko pozitiven učinek takšne diete celo sproti izničimo, ker zaužijemo preveč sladkorja ali škroba.

Če želimo resetirati metabolizem in ga učinkovito pomladiti, lahko zadostno količino antioksidantov in prebavnih encimov zaužijemo tudi izolirano – v obliki prehranskega dopolnila.