Simptomi menopavze in rešitev

12. feb. 2014

Tako kot puberteta je tudi menopavza del našega življenja oziroma faza le-tega. Telo se namreč spreminja od rojstva naprej. Simptomi menopavze se lahko pojavijo celo nekaj let preden nastopi dejanska menopavza.

Do sprememb in prvih simptomov menopavze pride takrat, ko se spremenita količini estrogena in progesterona (ženskih hormonov) v ženskem telesu. Vsekakor pa se simptomi razlikujejo od ženske do ženske. Opozorili bi vas radi še na dejstvo, da nekateri simptomi niso nujno simptomi menopavze, lahko so znak resnejše bolezni. Zato svetujemo, da se vedno posvetujete z zdravnikom.

Najpogostejši simptomi menopavze so:

  • neredne menstruacije, ki na koncu izginejo,
  • pojav vročinskih valov,
  • intenzivno potenje in tresenje po vročinskih valih,
  • utrujenost,
  • izsušena nožnica, slabši libido,
  • občutja tesnobe in nihanja v razpoloženju,
  • nabiranje kilogramov,
  • nespečnost,
  • zastajanje vode,
  • pozabljivost,
  • glavoboli.

Rešitve in triki za lajšanje simptomov menopavze

  • Izogibajte se začinjeni hrani, alkoholu, kavi, kajenju, stresu in poskusite meditirati. Če imate težave z oblivanjem potu ali vročinskimi vali, se zadržujte v bolj hladnih prostorih. Ko vas oblije, poskusite takoj, ko se to zgodi, počasi in globoko vdihniti.
  • Zelo pomembna je fizična aktivnost katerekoli vrste. Vendar vas opozarjamo, da ne bodite preveč aktivni tik pred spanjem, ker vas bo fizična aktivnost predolgo držala pokonci. Priporočamo, da to počnete tri ure pred spanjem in se nato posvečate umirjanju telesa in uma z meditacijo.
  • Gibajte najmanj 30 minut petkrat na teden ali večkrat. Joga in meditacija naj bi pomagali povišati raven progesterona.
  • Če ste imeli težave z nespečnostjo že pred menopavzo, se obvezno odpovejte popoldanskemu spanju. In če še vedno ne boste mogli zaspati, se nehajte truditi. Vzemite v roke knjigo, ki vas bo prej ali slej zazibala v sen. Nesmiselno je ležati v postelji in se obremenjevati z lastno nespečnostjo. Tik pred spanjem nikar ne jejte! Tudi sicer poskusite zmanjšati obroke in jih razporediti na čim več obrokov skozi cel dan.
  • Če trpite za hudimi glavoboli ali migrenami, nekateri priporočajo uživanje nadomestkov magnezija in ribjega olja.
  • Če težje zadržujete vodo, priporočamo Keglove vaje – stiskanje nožničnih mišic in popuščanje. Kot bi zadrževali vodo preden bi uspeli priti do stranišča in nato popustili.
  • Za boljše čustveno in fizično počutje priporočamo sojo, veliko vode, laneno seme, vlaknine, omega 3 maščobe, češnje, brusnice, zeleni čaj in veliko kalcija ter magnezija.
  • Zdravnik vam lahko predpiše tudi hormonsko terapijo, ki je lahko zelo učinkovita pri obvladovanju oblivanj in potenja ponoči. Gre za uživanje hormonov estrogena in progesterona, ki tudi pozitivno vplivata na ohranjanje zdravih kosti.  Glede uživanja hormonov pa se mnenja strokovnjakov krešejo, še posebej zaradi neprijetnih stranskih učinkov, ki jih ima terapija:  krvavitve, napihnjenost, občutljive dojke, slabost in glavobol. Če bi hormona uživali dalj časa pa obstaja celo nevarnost nastanka krvnih strdkov. Odločitev pripada vsakemu posamezniku posebej. Ker hormoni ne bodo naredili čudeža in vrnili mladosti, je najbolje, da pustimo naravi narediti svoje. Če simptomi menopavze niso toliko moteči, da ne morete normalno preživeti vsakdanjika.

Hormonske terapije se odsvetujejo ženskam, ki sumijo, da so noseče, imajo nepojasnjene krvavitve iz nožnice, so nekoč trpele za rakom, imajo težave s srcem in preživele kap ali pa bolehajo za boleznijo jeter.

Oznake