Skrivnost hitre presnove

5. maj. 2014

Če srečamo vitkega človeka, ki še danes lahko nosi kavbojke, ki so mu bile prav na začetku srednje šole, nam na vprašanje, kako skrbi za svojo vitko postavo, običajno odvrne, da ima dober metabolizem in da se nikakor ne zredi. Spoznajte skrivnost dobre presnove in oblecite »tasuhe« kavbojke tudi vi.

5 nasvetov za hiter metabolizem

Čas je za minuto znanosti. Metabolizem ali presnova je fizični proces, ki zaužito hrano presnavlja v gorivo za življenje. Koliko kalorij lahko »predela« vaš metabolizem? Zračunajte:

Količina energije, ki jo potrebujete za življenje, oz. osnovna stopnja mezabolizma (BMR), je odvisna od:

  • Velikosti (višji ste, višjo stopnjo metabolizma imate).
  • Starosti (mezabolizem se z letu upočasnjuje).
  • Spola (ženske imajo 10% nižji BMR).
  • Mišične mase (več mišic imamo, višji BMR imamo).
  • Prehranjevanja (če ne uživamo dovolj kalorij, se naš metabolizem upočasni).

Kako torej pospešiti metabolizem?

Ne stradajte! Uživajte zdravo hrano.

Zaužijete lahko toliko, kolikor znaša vaš BMR:

MOŠKI: BMR = 10 * teža (kg) + 6.25 * višina (cm) - 5 * starost (leta) + 5

ŽENSKE: BMR = 10 * teža (kg) + 6.25 * višina (cm) - 5 * starost (leta) - 161

Če želite shujšati, a ne upočasniti vase stopnje porabe kalorij, zmanjšajte kalorični vnos za 300 – 500 kalorij ali pa s fizično aktivnostjo porabite 300 do 500 kalorij.

Navadite se na redno fizično aktivnost

Tisti, ki poskrbijo za kardio aktivnost vsaj trikrat na teden, imajo višji BMR kot ostali. Izberite tri dni v tednu, ko boste vsaj pol ure tekli, plavali, skakali s kolebnico, vozili kolo ali se povzpeli na bližnji hrib. Hitro boste opazili rezultate!

Uredite delovanje ščitnice z jogo

Zdrava ščitnica je nujen pogoj za zdrav metabolizem. Ta žleza namreč tvori hormone, ki skrbijo za presnovo, zato je skrb zanjo zelo dobrodošla. Joga je eden izmed načinov, ki prispeva k zdravju ščitnice. Najuspešnejše asane so tiste, ki stisnejo vrat in masirajo ščitnico. To so:

  • Most (Setu Bandhasana)
  • Plug (Halasana )
  • Stoja na ramenih (Sarvangasana )

Delajte vaje za moč

Čeprav nekateri ne marajo vaj za moč, so zelo dobrodošle, tako za dobro počutje in vitko linijo kot urejen metabolizem. Več mišične mase imamo, hitrejši je naš metabolizem. Mišice namreč potrebujejo energijo ves čas, tudi takrat, ko mirujemo.

Najboljši čas za vaje za moč je takrat, ko smo ogreti in imamo povišan srčni utrip. Po kardio vadbi si vzemite še 10 minut za vaje moč. Naredite:

  • 50 trebušnjakov,
  • 10 sklec,
  • 20 počepov,
  • 30-sekundno izvajanje jogijske asane deska (Chaturanga)
  • 20 skokov iz počepa
  • Ponovite 3x

Privoščite si prigrizek za lahko noč

Ja, vedno so nas učili, naj ne jemo zvečer. A raziskave kažejo, da lahko prigrizek (cca 100 kalorij), ki sig a privoščimo 30 minut pred spanjem, pospeši metabolizem. Privoščite si kozarec posnetega mleka, košček sira, beljakovinski napitek ali žlico skute.

Oznake