Kako se rešiti najhujše zasvojenosti na svetu – sladkorne?

4. okt. 2018

Mogoče kdo to sliši prvič, ni pa novost: med najhujšimi zasvojenostmi je zasvojenost s sladkorjem. Ljudje smo se skozi evolucijo navadili, da ga obožujemo, naši možgani so nori nanj, naše maščobne celice pa so sprogramirane, da ga čim hitreje spremenijo v zaloge za slabe čase. Ampak skozi evolucijo ga nikoli ni bilo toliko na voljo, kot ga je v zadnjega pol stoletja.

Kar je nekoč bila prilagoditev (adaptacija) na razmere, v katerih hrane ni bilo dosti na voljo in se je zanjo bilo treba pošteno potruditi, je v zdajšnjih okoliščinah obilja procesirane hrane (= polne sladkorja in predelanih maščob) slaba prilagoditev (maladaptacija).

Zakaj smo slabo prilagojeni na zahodno »junk« prehrano?

Ker smo se razvijali v povsem drugačnih okoliščinah. Smo kot vinske mušice zraven vina – utapljamo se v preobilju, težko pa se mu upremo.

Kakšne so bile okoliščine, v katerih smo se razvili in zaradi katerih nam zahodna hitra prehrana škodi?

  1. KER SMO PRILAGOJENI NA PREHRANO Z VLAKNINAMI

Nekoč enostavnih sladkorjev (bel sladkor, sladkarije, bel kruh, bele testenine, izdelki iz bele moke), ki jih naše telo zelo hitro lahko uporabi, ni bilo na voljo. Večina sladkorja je bila vezana na vlaknine, ki jih med obdelavo odstranijo. Zaradi vlaknin se je sladkor počasi sproščal v kri, kar pomeni, da smo bili dlje časa siti in nismo čutili potrebe da bi zaužili več hrane.

    1. KER SMO PRILAGOJENI NA MALO HRANE IN DOSTI GIBANJA

      Hrane, kot rečeno, preprosto ni bilo toliko na voljo. Da smo poiskali užitne plodove in rastline, smo se morali sprehoditi več kilometrov na dan, za lov pa smo prav tako porabili dosti energije.

 

  1. KER SMO PRILAGOJENI NA KOPIČENJE ZALOG V OBLIKI MAŠČOBE

Ker smo bili pogosteje lačni kot siti, so bolje preživeli posamezniki, pri katerih je telo tako delovalo, da je hitro pospravilo v maščobne zaloge vse kalorične viške v prehrani. To je omogočalo preživetje v obdobjih stradanja.

  1. KER SMO PRILAGOJENI NA OBOŽEVANJE SLADKORJA

Skozi evolucijo pa smo se naučili tudi oboževati sladke okuse, saj nam je sladkost sporočala dve pomembni prednosti hrane: da ni strupena in da je zelo kalorična. Sladka hrana je pomenila večje možnosti za preživetje, pa tudi več energije za lov in nabiralništvo.

Z današnjo zahodno prehrano smo programirani za debelost

Vsi se strinjamo, da je hitra prehrana okusna, lepo diši in ima mamljivo teksturo: pomislite na mehek bel kruh, dišeče krofe, hrustljave piškote, bele testenine z najljubšo omako … To je vse hrana, polna sladkorjev, ki so nekje očitni, drugje pa manj. Na žalost pa naše telo ne more zaobiti deset tisočletja evolucijske prilagoditve na povsem drugačno prehrano.

Zaradi take prehrane postajamo debeli, dobivamo srčno-žilne težave in številne druge bolezni, kot so obraba sklepov, izguba kostne gostote, sladkorna bolezen tipa II, depresija in druge.

Kako se lahko upremo zasvojenosti s sladkorjem in shujšamo?

Prekiniti je treba začaran krog: več kot jemo sladkorja, več ga želimo. To veste. To se zgodi, ker se po uživanju hrane s sladkorjem sladkor v krvi hitro povzpne, naše telo ga na hitro pospravi v celice in maščobne zaloge, nato pa prav tako hitro pade. Padec sladkorja v krvi občutimo kot utrujenost in volčjo lakoto. In spet si zaželimo nečesa, za kar vemo, da takoj deluje: sladko in mastno hrano.

Vrniti se je torej treba k temu, na kar smo prilagojeni – k vlakninam, ki upočasnjujejo prehajanje sladkorja v kri in zmanjšajo volčjo lakoto, in k rastlinskim učinkovinam, ki podaljšujejo sitost ter povečajo porabo maščobnih zalog.

Paket za ozek pas

Pri Sensilabu smo prisluhnili potrebam telesa, zato smo v paket proti sladkorni odvisnosti združili dva izdelka: okusen napitek z aktivnimi vlakninami PsylliSlim in kapsule AdipoSlim, ki povečajo kurjenje maščob in klinično dokazano za kar 50 % zmanjšajo trebušno maščobo. Paket z zagotovljenimi rezultati: manjši napadi lakote, manj hrepenenja po sladkorju in izguba trebušne maščobe.