Tantrična joga 1.del

Tantrična joga 1.del

14. mar. 2015 | Objavil Anja Bohinc

Beseda tantra izhaja iz budizma iz 5. stojetja pred našim štetjem in naslavlja obliko meditacije in ritualov.

Pomen tantre je zelo širok, vsak dober tantrični učitelj pa posega po samozavesti, znanju in širi spekter občutij z: 

  • Jogo (predvsem dihalnimi tehnikami) ter asanami (pozami), ki okrepijo duha in telo,
  • mudrami (spiritualni simboli ustvarjeni z rokami),
  • mantrami (spiritualnimi zvoki),
  • mandalami (spiritualnimi simboli, rituali) in
  • yantrami (mistične diafragme, amuleti).

Tantrična joga se lahko:

  • izvaja samostojno (1.del)
  • v paru (2.del; sledi naslednji teden)

Ob besedi tantra zahodni svet najprej pomisli na seks. Jasno, konec koncev je to naravna sla. Čudovito združenje dveh energij, teles in ko postanemo mojstri samozavesti, miru, fit telesa od znotraj navzven in začutimo pravo esenco svojega telesa, diha, misli in gibanja, takrat ne samo naše življenje, vsak dan, ampak tudi seks postane še boljši, pristnejši, celo čaroben, magičen, spiritualen.

Za še boljše samozavedanje (in posledično boljši seks) podajam par (preverjenih ;) ) napotkov.

Tantra naj bi bila spiritualna esenca joge; natančneje pranajamskih tehnik (dihalnih) in fizičnih (asan).

Pranajama in bande

Bande so »telesne zapore«, ki ko jih stisnemo, zapremo ustavimo dovod krvi in ga spodbudimo še bolj, ko jih sprostimo.

Poznamo tri bande:

  • Mula Bandha (ženske poznamo zapiranje le te bande kot keglove vaje) 
  • Uddiyana Bandha (trebušna prepona)
  • Jalandara Bandha (dih zadržimo v pljučih in brado potisnemo k prsnemu košu) 

Mula Bandha  (izgovorjava: mula banda) vaje so fantastične:

  • za čutenje svojih fizičnih »korenin«, bistva, območja prve čakre ter 
  • za voljo prekrvavitve medeničnega dna, ki skrbi, da so notranji organi (mehur, prebavila) na svojem mestu ter 
  • da so mišice, ki skrbijo za ustavitev urina fit (v nasprotnem primeru lahko kasneje prihaja do inkontinence).

Mišice oz zaporo Mula Bandhe izvajamo v sedečem ali ležečem položaju in stiskamo mišice medeničnega dna, kot da bi želeli zaustaviti urin. Vaje so primerne tako za moške kot ženske, s tem da ženske vaje poznamo kot keglove vaje. 

Namig

Predlagam, da ob vaji ujjayi diha (ali enostavno globokega vdiha in izdiha) vadite stisk vsaj 5 mint dnevno. Vajo lahko postopoma daljšate in zelo hitro boste opazili razliko. Tako pri zavedanju mišic kot pri moči stiska.
In ženske, občutenje pri posteljnih igricah bo z močjo mišic medeničnega dna absolutno bolj intenzivno, za oba :)

Mačka (z aktivacijo Mula Bandhe)

Vabim, v asano mačke, kjer z vdihom konkavno usločimo hrbet, na trtici si predstavljamno, kot da imamo repek, kot muce, ki ko se pretegujejo, rep stegnejo visoko v zrak

Mula Bandha je sproščena.

Z izdihom »repek« spodvihamo, vsako vretence posebej usločimo in glava je zadnja ki sledi.

Mula Bandho stiskamo.

Ponavljamo 5 minut.

Adho Mukha Svanasana / Strešica (z aktivacijo Mula Bandhe)

  • Vabim v strešiso, kjer sprostimo svoj vrat, obraz, in 
  • z vdihom sprostimo Mula Bandho ter 
  • jo z izdihom aktiviramo.
  • Če vam ustreza drugačen ritem, odlično. Najdite sebi ljubega :)

Malasana / Žabica

  • V asani žabice so naši podplati celi na tleh, če le gre, sicer so pete v zraku.
  • Prsti na nogah so obrnjeni rahlo navzven.
  • Trtica sili v tla.
  • Teme glave visoko gor s stegnjeno hrbtenico.
  • S komolci odrivamo kolena proč.
  • Vabim, v aktivno Mula Bandho (naj bo ritem po želji).

Kapotasana / Golob

V golobu smo pozorni na razteg iz bokov in da kolena ne bolijo (če karkoli boli, takoj odnehamo).

Vabim, da čeprav so »boki radi zelo glasni«, da vztrajamo in globoko predihamo ter pustimo telesu, da se tkiva raztegnejo, naužijejo kisika, življenja in s tem odpravimo čustvene vozličke, strah, čustvene blokade. 

(namig: če želimo biti srečni,. Nasmejani, zadovoljni – moramo najti stik s seboj, se imeti radi in biti zadovoljni točno s tem kar smo. Taki kot smo. Neponovljivi, unikatni, fantastični, lepi, izjemni. V bokih se skriva veliko čustev, zapor, blokad, v kolikor jih imamo, in jih z asano goloba lahko z redno prakso učinkovito odpravimo!

Baddha Konasana / Metuljček

V metuljčku smo pozorni na zravnano hrbtenico, (če ne gre drugače si lahko podložimo blazino, odejo).

Kolena naj silijo k tlem (ni pomembno kako nizko kolena zares pridejo).

Aktiviramo Mula Bandho.

Savasana / Mrtvec

V položaju trupla, mrtveca (nekaterim najljubša asana ;) ) zapremo oči,

Ne kontroliramo več svojega diha in opazujemo svoje telo ter občutja.

Povabim, da pomislite na eno, dve ali mnogo stvari, karakteristik na katere ste ponosni. Kaj vas dela unikatno osebo, fantastično, na kaj ste ponosni? Osredotočite se na to. Pozabite na vse ostalo in se zares iskreno pohvalite. Utelesite občutje kako izjemni ste. Vabim v nasmeh. Zadovoljen in iskren nasmeh, da ste taki kot ste. 

Prakso zaključimo, ko nam ustreza. Ker je to enostavno TVOJA praksa. :)

Fantastična občutja želim v svojem telesu, sami ali v intimnih trenutkih v dvoje. No, kakor vam je pač ljubše ;)

 

Anja

Oznake