Testosteron dela moške moške

7. jan. 2014

Kolikokrat krivimo testosteron za kakšna brezglava dejanja moških, a v resnici je to hormon, ki moške dela moške, zaradi katerega moški razmišljajo po moško. A tudi testosteron je 'žrtev' procesov staranja in z leti njegova raven upada, kar pa lahko z zdravim načinom življenja uspešno upočasnimo.

KLJUČEN HORMON ZA MOŠKE

Moški spolni hormon testosteron pogosto izenačujemo z moškostjo, čeprav imajo ta hormon tako moški kot ženske, resda slednje bistveno manj kot moški. Testosteron ima tako ključno vlogo pri razvoju moških spolovil ter pri nastanku sekundarnih spolnih znakov. Ima pa ta spolni hormon nadvse pomembno vlogo, saj:

  • povečuje mišično maso
  • povečuje raven energije
  • izboljšuje miselne sposobnosti
  • zmanjšuje tveganje za osteoporozo
  • povečuje libido
  • izboljšuje uravnavanje inzulina

RAVEN TESTOSTERONA Z LETI UPADA

Nastajanje testosterona regulira hipotalamus, ki spodbuja žlezo hipofizo, ki nadzoruje moda pri izločanju testosterona. Degenerativni procesi, ki se začnejo s staranjem, se dogajajo prav na teh nivojih. Koncentracija testosterona se tako z leti znižuje, konstantno začne upadati nekje po 35. letu, se pa pri nekaterih moških zmanjšuje počasneje kot pri drugih. Pri tem je ključnega pomena zdrav življenjski slog.

POMANJKANJE TESTOSTERONA SE LAHKO POKAŽE NA VEČ NAČINOV:

  • upad miselnih sposobnosti in koncentracije
  • depresija
  • razdražljivost
  • nespečnost
  • pomanjkanje energije
  • zmanjšana želja po spolnih odnosih
  • zmanjšana mišična masa
  • nabiranje maščobnih oblog
  • zvišan krvni tlak
  • nastanek sladkorne bolezni

ČE STE ZASKRBLJENI, OBIŠČITE ZDRAVNIKA

Samo zdravnik lahko preveri, ali trpite zaradi pomanjkanja testosterona. Zgornji simptomi namreč še ne pomenijo, da gre za znižano raven testosterona, lahko gre za druge vzroke. Če zdravnik prepozna tako imenovani pozno nastali hipogonadizem (zmanjšano izločanje spolnih hormonov), ki je posledica staranja in ga spremljajo določeni simptomi, se lahko odloči za terapijo z nadomeščanjem testosterona.

NARAVNO URAVNAVANJE TESTOSTERONA

Normalno raven moškega spolnega hormona v krvi boste lažje vzdrževali z zdravim načinom življenja. Tukaj je nekaj nasvetov.

  • postanite in ostanite vitki – več kot imate telesne maščobe, nižja bo raven testosterona
  • dovolj spite - 7 do 8 ur
  • uživajte dovolj zdravih maščob – telo rabi zadostne količine holesterola za proizvodnjo testosterona
  • zmanjšajte količine alkohola
  • omejite izpostavljenost ksenoestrogenom, to so lažni estrogeni in jih najdemo skorajda povsod, v vrečkah, zobni pasti, celo hrani (zato poudarek na biološko pridelanih živilih)
  • dan začnite z obrokom, ki bo vseboval veliko beljakovin, nekaj maščobe in malo ogljikovih hidratov (na primer jajce ali zrezek z zeleno zelenjavo in avokadom ali oreščki)
  • omejite vnos ogljikovih hidratov
  • jejte veliko zelenjave – še posebej brokoli, cvetačo in zelje
  • trening omejite na največ 45 minut
  • omejujte stres
  • pogosteje imejte spolne odnose
  • delajte vaje za krepitev velikih mišic in vadbo z visoko intenzivnostjo
  • uživajte Sensimen, ki zvišuje nivo testosterona in povečuje spolno slo

Oznake