Pogosto spregledan vzrok za težave z zobmi

19. maj. 2016

Čeprav je velika večina težav z zobmi povezana z nezdravljenimi vnetji dlesni in obzobnih tkiv, je včasih v ozadju tudi pomanjkanje vitaminov B kompleksa. Na to lahko še posebno pomislimo, če smo izključili druge vzroke.

Da bi vedeli o čem govorimo, je treba najprej razložiti, kaj je B kompleks. Vitamine skupine B sestavlja več kemično različnih vitaminov, ki imajo različne funkcije v telesu, njihovo skupno ime pa je tudi B-kompleks. Gre za vitamine B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantotensko kislino), B6 (piridoksin), B7 (biotin), folno kislino (B9) in vitamin B12 (kobalamin). Med drugim pospešujejo presnovo ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin. Pomanjkanje enega vitamina ali povečana potreba po njem povzroči povečano potrebo tudi po drugih iz te skupine. Ob znakih pomanjkanja kateregakoli vitamina iz te skupine je zato priporočljivo jemati ves B-kompleks.

Preveč sladkorja v prehrani lahko povzroči pomanjkanje vitaminov B

Sladkor je že tradicionalno na zatožni klopi, ko govorimo o zdravju zob. V ustni votlini ustvarja kisle pogoje, idealne za razmah slabih bakterij, ki ustvarjajo zobne obloge. Če jih ne odstranimo, nastane zobni kamen, kar lahko vodi v vnetje dlesni in obzobnih tkiv. Ker se pri presnovi sladkorja uporabljajo tudi večje količine vitaminov B skupine, lahko to ob neuravnoteženi prehrani vodi do pomanjkanja. Vitamin B2 pa ima vlogo pri zdravju ustne sluznice.

Večjo porabo vitaminov B kompleksa v telesu povzročajo tudi prekomerno uživanje alkohola, kajenje in povečan stres. Med dejavniki tveganja za vnetja v ustni votlini pa je tudi debelost.

Imate pogosto razpokane ustnice?

Suhe in razpokane ustnice so lahko znak pomanjkanja vitamina B2. Ob pomanjkanju se lahko pojavijo tudi vnetje jezika, seboreja (vnetje lasišča s prekomernim maščenjem) ter vnetje ali zatekanje žrelne in ustne sluznice.

Kot smo že omenili, pomanjkanje enega vitamina iz B kompleksa običajno pomeni, da imamo povečano potrebo tudi po drugih vitaminih B skupine. Zato je ob neuravnoteženi prehrani in povečanih potrebah organizma priporočljivo uživati kakovosten izdelek z B kompleksom. Takšen je 100% naravno pridobljeni ALL IN A DAY B kompleks. Glavni vir B kompleksa so organsko pridobljena gvajava, sveta bazilika in limona, ki so izjemno bogat in hkrati naraven vir teh vitaminov.

Kdo ima povečano potrebo po vitaminih B kompleksa?

  1. Vegetarijanci in vegani – Posamezniki, ki ne uživajo mesa, teh vitaminov v celoti ne prejmejo iz hrane.
  2. Študentje – Vitamini B kompleksa spodbujajo delovanje živčnega sistema in uravnavajo miselne procese, kar je pomembno, ko se soočamo s težjimi miselnimi napori. 
  3. Posamezniki pod stresom – Hiter življenjski tempo je pogosto glavni povzročitelj stresa. B kompleks bo tudi v najbolj stresnih dneh poskrbel za normalno delovanje živčnega sistema in bister um.
  4. Ljudje brez energije – Vitamini B kompleksa prispevajo k optimalnemu delovanju imunskega sistema ter zmanjšujejo občutek utrujenosti in izčrpanosti.
  5. Slabokrvni – S pomočjo vitaminov B kompleksa lahko preprečite in odpravite slabokrvnost, saj zvišuje raven hemoglobina oziroma rdečih krvnih celic.
  6. Tisti, ki želijo ohraniti lepo in napeto kožo – Vitamini B kompleksa upočasnjujejo znake staranja. Poleg tega skrbijo za zdravo ter hitrejšo rast las in nohtov.