4 triki za najlažje odpovedovanje sladkim prigrizkom

18. jun. 2015

Vsem so predobro znani tisti dnevi, ko bi tudi »ubijali« za sladki prigrizek. Le redkim med nami se uspe vedno odpovedati dobrotam, ki so nam pogosto ponujene ali nas vabijo s trgovinskih polic (saj veste tistih pri blagajni). 

Umirjenost, zdrava prehrana in aktiven način življenja so verjetno najboljši načini za vzdrževanje zdravega in fit telesa. Vendar kaj, ko imamo mnogi tiste dneve, ko bi »ubijali« za čokoladico. Le redkim med nami se uspe vedno odpovedati dobrotam, ki so nam pogosto ponujene ali nas vabijo s trgovinskih polic (saj veste tistih pri blagajni).  In tako je tudi popolnoma ok. Nismo stroji in vsi se imamo pravico posladkati in pocrkljati s sladkimi prigrizki.

Težava nastopi, kadar je teh dni preveč in kadar nas neverjetno hlastanje za sladkim prepogosto zagrabi. Na srečo obstajajo triki, ki nam bodo pomagali zatreti nezaustavljivo željo po sladkem in nam pomagali pri izbiri enako okusnih, toda veliko bolj zdravih alternativ.  

4 preprosti triki

1. Vlaknine

Slovenci s prehrano zaužijemo premalo vlaknin, svarijo na inštitutu za nutricionistiko. Priporočena dnevna vrednost se giblje med 25 in 30g. Ovsena kaša, polnozrnata živila (brez dodanega sladkorja!) in podobno vam bodo pomagala pri »zatiranju« želje po sladkem in podaljšala čas, v katerem prehaja sladkor v kri. (Počasi in enakomerno, namesto hitro in nevarno).

2. Telovadba

Ni vam treba vsak dan preteči maratona, vsekakor pa je dobro nekajkrat na teden prisiliti telo v sproščanje endorfinov in porabo ogljikovih hidratov za gorivo. Svetujemo vam, da si med sprehodom določite neko točko in do nje preprosto tečete.

3. Živila, ki delujejo

Posezite za kislimi kumaricami, zelenim čajem in kislim zeljem! Ta živila vam bodo pomagala vzdrževati zdravo raven bakterij v prebavnem traktu in utrditi zdravje.  

4. Beljakovine!

Se nikakor ne morete upreti sladkim ali slanim prigrizkom in sladicam? Med dieto pa vas večkrat zagrabi nezaustavljiva lakota ali želja po »junk« hrani? Skrivnost se skriva v beljakovinah! In ravno iz tega naslova so beljakovinske ploščice, nadomestki obrokov, čipsi, piškoti in podobno tako popularni.

Ljudje, ki se nikakor ne morejo upreti sladkim pregreham, bodo lažje sledili dietnim načrtom, če jim bo občasni prigrizek dovoljen.

Beljakovinska hrana:

  • Daje občutek sitosti za dlje časa
  • Popestri vsako dieto
  • Z njo se lažje držimo diet
  • Beljakovine so izredno termogene – kar pomeni, da naše telo potrebuje nekoliko več energije, da jih prebavi.

Primerjava učinkov na izgubo telesne teže pri visoko-beljakovinski dieti v primerjavi z dieto, ki temelji zgolj na znižanem vnosu ogljikovih hidratov

Uporabniki, ki so uživali visoko-beljakovinske izdelke, so lažje shujšali in dlje časa obdržali svojo telesno težo kot uporabniki, ki so le omejili vnos ogljikovih hidratov.

Rezultati po 12ih tednih uživanja visoko beljakovinskih izdelkov: Študija je jasno pokazala, da visoko beljakovinska dieta ne povzroča jo-jo učinka, medtem, ko le nizko hidratna počne ravno to. Visoko beljakovinska dieta je pomembna pri preprečevanju ponovne pridobitve telesne teže po hujšanju. Ljudje, ki so shujšali z visoko beljakovinsko dieto so kilograme obdržali na novi ravni, medtem ko so jih ljudje, ki so hujšali le z zmanjšanim vnosom ogljikovih hidratov, le te ponovno pridobili nazaj.

 Vir: M.A. van Baak, T.M. Larsen, S.A. Jebb, A.Kafatos, A.Pfeiffer, J.A.Martinez,S. Handijev,M.Kunesova,A.Astrup, W.H.M. Saris. Weight loss maintenance on ad libitum diets varying in protein content and glycemic index: first results of the DIOGENES highly controlled intervention. Hot topic abstract presented at the ECO 2008, Geneva