Učenje ne bo več napor

Učenje ne bo več napor

3. jun. 2016

Kolikokrat ste se zalotili z mislimi na plaži ali v hladilniku – medtem ko ste se učili za zelo pomemben izpit? To ni nič nenavadnega, saj nam misli rade hitro odtavajo, še posebno če jih silimo, da so osredotočene na eno samo temo. Obstajajo pa rešitve za težave s pozornostjo.

Težave z zbranostjo in pomnjenjem imajo lahko različne vzroke, ki so pogosto prepleteni: neuravnotežena prehrana s pomanjkanjem ključnih hranil (predvsem vitaminov, mineralov in pomembnih maščobnih kislin), dehidracija, pomanjkanja gibanja, premalo spanca, preobremenjenost z različnimi obveznostmi, duševne stiske, hrupna okolica in drugi moteči dejavniki ... Zato je ključ do boljše koncentracije v vzpostavitvi optimalnih okoliščin za delovanje naših možganov.

Začne se pri načrtu

Zastavite si načrt učenja in odmorov. Snov si porazdelite po dnevih tako, da boste lahko lažje ohranjali zbranost. Raje se začnite učiti dovolj zgodaj, da vas ne bo učna snov preplavila in vas bo še prej minila motivacija. Na koncu vsakega dneva poskušajte povzeti, kar ste se naučili.

Del načrta je lahko tudi nagrada za vaš trud. Zastavite si denimo tedenske nagrade – če se boste dosledno držali načrta, se nagradite z novo obleko, za srednje uspešen trud s tortico …

Rutina je dobrodošla

Medtem ko se rutini v vsakdanjem življenju izogibamo, je za učenje naravnost idealna. Učite se torej v istem prostoru in približno ob istem času. Uredite si prostor tako, da boste lahko ohranjali zbranost – odstranite moteče dejavnike, opremite se z listki, ki vam bodo v pomoč pri zapisovanju asociacij, delajte si zapiske, rišite pomožne skice ...

Več lahkih obrokov na dan

Če se boste kar naenkrat preveč najedli, vas bo prej kot knjiga pritegnila postelja. To je toliko bolj očitno, če uživate sladkarije, čips in drugo hitro hrano, ki hitro dvignejo raven sladkorja v krvi, obenem pa telesu ne ponujajo potrebnih hranilnih snovi. Ko se raven krvnega sladkorja hitro dvigne, obremeni naše telo, ki se bori s tem, da jo čim prej uravna. Ker sladkor v krvi spet hitro pade, to čutimo kot utrujenost in pomanjkanje motivacije.

Zato naj bodo vaši  vmesni obroki raje sadje in zelenjava, oreški in navaden jogurt, glavni obroki pa ne preveč težki.

Ko ste utrujeni, prenehajte

Najbrž ste že opazili, da se nima smisla učiti, ko ste utrujeni ali raztreseni. Takrat si raje vzemite čas za sprehod, tek, raztegovanje, telovadbo ali kakršnokoli telesno dejavnost, ki vam bo pognala kri po žilah. Kar je dobro za krepitev telesa, je dobro tudi za zbistritev možganov. Že po pol ure hitre hoje, še posebno v kakšnem parku ali med zelenjem, se boste počutili polni elana. Redno gibanje je tudi sicer odlična metoda za krepitev koncentracije.

Odlična naravna pomoč je tudi ginkgo biloba

Znana naravna pomoč pri težavah s koncentracijo, ki stimulativno deluje na možgane, je tudi standardiziran izvleček listov ginkga bilobe. Izdelek Ginkgo Gold vsebuje koncentriran izvleček ginkga bilobe, ki pripomore k ohranjanju spomina in miselnih funkcij. Njegova glavna prednost je, da deluje takoj po zaužitju. Zaradi uporabe posebne tehnologije se tablete raztopijo v manj kot 1 minuti po zaužitju, zato se učinkovina hitro vsrka in začne delovati takoj. Učenje ne bo več napor. Preverite.