Učinkovit trik za preprečitev yo-yo efekta

1. mar. 2017
Yo-yo efekt. Problem s katerim se je soočala že vsaka, ki ji je uspelo shujšati, oblikovati telo in ji je po tem zmanjkalo časa za nadaljevanje diete.

Konstantno nihanje teže ali yo-yo efekt ni le neprijeten, ampak tudi nevaren za vaše zdravje. Posledice pogostega nihanja teže so:

  • zvišan krvni pritisk,
  • večje tveganje za srčno-žilne bolezni,
  • diabetes tipa 2,
  • artritis

Za ohranjanje zdravega telesa bi se morale VEDNO zdravo prehranjevati in skoraj vsakodnevno telovaditi. Žal pa naš delovnik včasih zahteva drugače…

Zakaj pride do yo-yo efekta?

Enostavno povedano je yo-yo efekt odziv telesa na hitre spremembe:

  1. Če smo več let vsakodnevno trenirale, je naše telo navajeno, da vanj vnašamo večje količine hrane in s tem energije (kalorij). Ker smo bile športno aktivne je to energijo telo porabilo sproti, me pa smo še vedno izgledale čudovito. Sedaj ne treniramo več tako pogosto in telo ima kar naenkrat preveč energije, kot je lahko porabi. Odvečno energijo pa spravi v – maščobne obloge.
  2. Če smo bile na dietah, pri katerih smo izključevale ogljikove hidrate in uživale le beljakovine, je naše telo porabilo več kalorij pri sami presnovi beljakovin. Sedaj jemo tako beljakovine, kot tudi ogljikove hidrate. Naše telo porabi manj energije pri presnovi, me pa jo zaradi vnosa ogljikovih hidratov pridobimo več. Zgodba se torej ponovi – odvečna energija se pretvori v maščobne obloge.

Upam, da ste iz tega lahko razbrale, da vsaka prekinitev dejavnosti, ki smo jo dolgo opravljale, privede naše telo do šoka. S tem šokom pa se mora soočiti. Po navadi je torej yo-yo efekt posledica viška energije (kalorij), ki je telo samo ne more izločiti, zato jo spravi v maščobne obloge.

Kako lahko preprečim yo-yo efekt?

Najlažji način, ki bo preprečil pojav yo-yo efekta in tega »energičnega šoka«, je večji vnos aminokislin. Slednje bodo poskrbele za zdravje in ohranitev tvojih mišic.

Mišice so namreč največji porabniki kalorij. Več jih imaš, več kalorij porabijo. Pri prekinitvi vadbe ali intenzivne diete pa pride ravno do tega – najprej izginejo mišice, poraba kalorij pa se TAKOJ zmanjša!