Vas muči nespečnost?

8. jan. 2014

Vsak od nas kdaj težko zaspi. To sicer še ne pomeni, da nas muči nespečnost. O nespečnosti govorimo takrat, kadar je ta težava pogostejša ter vpliva na naše dnevno počutje in opravljanje nalog. Nespečnost pomeni, da težko zaspimo in težko ostanemo v spečem stanju. To potem vodi v slabo kvaliteto spanca in zjutraj smo nenaspani.

O nespečnosti lahko govorimo, če imate naslednje težave:

  • ležite dolgo časa v postelji in nikakor ne morete zaspati,
  • spite le v kratkih intervalih in se spet zbudite,
  • ste večino noči zbujeni,
  • se počutite, kot da celo noč niste zaspali,
  • se prezgodaj zbudite in ne morete zaspati nazaj.

Simptomi, ki spremljajo nespečnosti, so zaspanost tekom dneva, utrujenost, razdražljivost, problemi s koncentracijo in spominom. To lahko vpliva na naše delo ter življenje nasploh.

Nespečnost je pogosta težava. Podatki kažejo, da več kot 30 % odraslih trpi za nespečnostjo. Pri ženskah je problem z nespečnostjo dvakrat pogostejši kot pri moških. Nespečnost v 90 % muči tudi tiste, ki imajo katerokoli obliko depresije.

Vzroki za nespečnost

Najpogostejši vzroki so stres, tesnoba ali depresija. Vzroki so lahko tudi razne spremembe v našem življenju kot npr. hormonske spremembe, zdravstveno stanje ali okoljski dejavniki (sprememba letnega časa, potovanje in sprememba časovnega pasu). Kadar težave trajajo več kot 30 dni, lahko govorimo že o kronični nespečnosti.

Kako si lahko pomagamo?

Pomaga nam lahko že »ureditev« določenih navad: npr. da si uredimo spalni prostor (zatemnitev, tišina, sveža posteljnina, da v spalnici ne gledamo TV), da ne pijemo kave pozno popoldne ali zvečer, da se pred spanjem preveč ne najemo. Pomaga nam lahko tudi topla kopel pred spanjem ali sproščujoča glasba. Sežemo lahko tudi po naravnih preparatih za preprečevanje nespečnosti.

Nasveti, kako še premagati nespečnost

  • Poskrbite za »spalno higieno«. To pomeni, da proučite vaš večerni ritual preden se odpravite spat in ga skušate čimbolj urediti. 
  • Odpravite se spat vsak večer ob isti uri, ne glejte televizije v postelji, zvečer ne pijte kave in ne zaužijte preveč sladkorja ali sladke hrane. Izogibajte se alkoholu.
  • Ustvarite vabljivo in sproščujoče spalno okolje. Zato se zvečer izognite vsem aktivnostim, ki bi vas lahko še bolj utrudile ali razdražile. 
  • Že vnaprej pospravite spalnico in obleke, ki ležijo na postelji. Ugasnite vse močne luči. Zmanjšajte vse moteče zvoke (glasno glasbo, televizijo…). Ustvarite tako spalnico, kamor boste radi vstopili in se odpravili k počitku.
  • Poskusite se sprostiti: pomaga lahko topla kopel, skodelica toplega mleka, kakava ter ali kamilični čaj z medom.
  • Sproščujoča in tiha glasba vam lahko pomaga ustvariti atmosfero, v kateri boste se boste sprostili in lažje zaspali.
  • Če se bodo težave z nespečnostjo še nadaljevale pa svetujemo posvet pri zdravniku. Pol ure preden se odpravite k počitku, vzemite 1 kapsulo Slipina. Učinkuje hitro, vas pomiri in vodi v globok in sproščujoč spanec.
Oznake