Veste, katere razvade vam branijo, da bi shujšali?

19. dec. 2013

Vsi smo že kdaj sprejeli odločitev, da “jutri začnemo”. Ampak hujšanje nikoli ni tako preprosto. Da bi se učinki naših želja začeli kazati tudi na našem telesu in počutju, nam pogosto branijo slabe razvade.

Ko obiščemo mamo, dopustimo, da nam postreže s porcijo toplega jabolčnega zavitka. Čeprav smo se včeraj odločili, da bomo tekli vsak dan, danes že počivamo pred televizijo, ker danes dežuje ... Težko je premagati slabe navade. Pa vendarle nam prav te branijo, da bi izgubili tistih nekaj odvečnih kilogramov.

Katere razvade nam pravzaprav branijo, da bi shujšali?

Slava navada #1: Premalo tekočine

Ja, tako preprosto je. Če čez dan popijemo dovolj tekočine, pozitivno vplivamo na svojo kožo, kosti, prebavo in tudi telesno težo. Ameriška raziskava iz leta 2008 je pokazala, da obstaka nesporna povezava med količino popite vode in izgubo telesne teže. Odrasel človek naj bi za normalno delovanje svojega telesa popila približno dva litra vode ali nesladkanega čaja dnevno.

Slaba navada #2: Skrivne zaloge

Se vam v omari in hladilniku skrivajo skomine - čokolade, čipsi in kremasti pudingi - ki ste jih kupili še preden ste se odločili, da boste shujšali? Čeprav se je kdaj pa kdaj dobro preizkusiti in preveriti svojo odločenost, je bolje, da v času intenzivnih diet slabo hrano pospravimo ali podarimo.

Slaba navada #3: Premalo časa

Ko hujšate, si za hrano vzemite čas. Ne kupujte, ne pripravljajte in ne jejte je prehitro. Če pred nakupom premislite, katera živila potrebujete, boste na prodajnem mestu lažje sledili svojemu nakupnemu načrtu - pusto mesto, sveža zelenjava in sadje, oreški in suho sadje, polnovredni in nepredelani hidrati ter pusti in čimbolj naravni mlečni izdelki. Z enako premišljenostjo tudi planirajte in pripravljajte svoje jedi. In najpomembneje - jejte počasi. Različne raziskave so pokazale, da ljudje, ki jedo hitro in nepozorno (ker recimo gledajo televizijo), pojejo tudi do 35% več. Jejte počasi in bodite pozorni, kdaj boste postali siti. Telo vam bo hvaležno tudi, če boste nehali jesti, ko boste 80-odstotno siti.

Slaba navada #4: Preveč hidratov in premalo proteinov

Nikar se med hujšanjem ne odpovejte proteinom - rastlinskim ali živalskim. Proteini skrbijo, da se naše mišice lahko regenerirajo po vadbi, da ostajajo močne in aktivne. Bolj zdrave mišice bomo imeli, več energije bodo zahtevale zase, kar pomeni, da bodo porabile več - telesu pa odvečnih kalorij ne bo treba pretvarjati v skrite zaloge, ki se prav rade razkrijejo na stegnih in okoli pasu ... Ob redni vadbi in zadostni količini zaužitih proteinov bo vaše telo zaužito hrano prebavljalo in porabljalo hitreje, kar pomeni, da boste lahko pojedli več.

Slaba navada #5: Telesu ne privoščite dovolj spanca

Nikar ne mislite, da boste shujšali, če boste nehali jesti ob 6h popoldne, nato pa boste v posteljo utrujeni legli ob polnoči in spali pet ur. Telo rabi energijo, predvsem pa rabi počitek. Čim mu manjka enega ali drugega - premalo jemo ali pa premalo spimo - gre v fazo pomanjkanja in skritim zalogam se noče odpovedati. Če bomo vnašali dovolj kakovostne hrane in če bomo spali dovolj - 7 do 8 ur, bo telo razumelo, da je v fazi blagostanja in z zaužitimi kalorijami in skritimi zalogami bo delalo bolj potratno, mi pa bomo kilograme izgubljali hitreje.

Slaba navada #6: Preskočite zajtrk

“Prazna vreča ne stoji pokonci,” so nam govorile babice. “Zjutraj jej kot kralj, zvečer kot berač.” Nešteto rekov poznamo, ki poudarjajo pomen kakovostnih in rednih obrokov - predvsem zajtrka. Če bi radi shujšali, se zajtrku nikar ne odpovejte. Ne samo, da bo spodbudilo vašo prebavo, da bo tekla kot ura cel dan, tudi manj apetita boste imel do večera, če se boste zjutraj dobro najdeli. Nekaj predlogov za kakovosten zajtrak pa najdete tukaj >>