Vitamini, minerali in snovi, ki jih nujno potrebujem, če imam mišične krče

13. jan. 2014

Krči v nogah so posledica neželega krčenja mišic, pojavljajo pa se najpogosteje ponoči, ko se telo ohladi in se cirkulacija krvi upočasni. Krči so posledica neravnovesja med kalijem in natrijem ali kalcijem in magnezijem.

Pri osebi, ki trpi zaradi krčev, gre po vsej verjetnosti za elektrolitsko neravnovesje v krvi oziroma pomanjkanje določenih hranilnih snovi, zato je s pravilno prehrano treba poskrbeti, da nam jih ne bo primanjkovalo.

Ključna hranila za preprečevanje krčev:

Kalij

Ključna vloga pri krčenju mišic in živčnih impulzih.

(Viri kalija: posušena marelica, leča, suhe fige, grah, mandelj, rozine, banana)

Kalcij

Nujen za normalno krčenje mišic.

(Viri kalcija: mineralna voda, v pasto zmlet sezam, žajbelj, črni poper, …)

Magnezij

Sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob, pomemben za prenos impulzov na živčno mišičnem stiku.

(Viri magnezija: zelenjava zelene barve, stročnice, oreščki, oves, banane, avokado, posušene marelice)

Vitamin B1 (tiamin)

Ključen za razgradnjo ogljikovih hidratov, ki so vir energije za celice.

(Viri tiamina: polnozrnata živila, svinjsko meso, grah, žitni kalčki)

Pantotenska kislina

Nujna pri presnovi ogljikovih hidratov.

(Viri pantotenske kisline: drobovina, žitarice, …)

Biotin

Sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob.

(Viri biotina: stročnice, goveja jetra, jajčni rumenjak, pivski kvas, mleko, arašidovo maslo, …)

Vitamin C

Antioksidant, ki izničuje proste radikale in zvišuje odpornost.

(Viri vitamina C: zelje, agrumi, zelena listnata zelenjava, paprika)

Vitamin D

Ključen za absorpcijo kalcija.

(Viri vitamina D: jajca, losos, skuša, izpostavljanje sončnim žarkom)

Oznake