Vitamini, minerali in snovi, ki jih otrok nujno potrebuje

13. jan. 2014

Otroci za svoj razvoj rabijo uravnoteženo in zdravo prehrano. Čeprav so za rast in zdravje otrok pomembne mnoge hranilne snovi, so nekatere še posebej nepogrešljive.

Za zdrav otrokov razvoj je ključnega pomena, da njegovemu organizmu ne primanjkuje pomembnih hranilnih snovi. Tukaj naštevamo zgolj tiste najpomembnejše.

Ključna živila za otroke:

Železo

Zelo pomemben za razvoj možganov ter za psihomotoričen razvoj.

(Viri železa: jetrca, soja, buče, fige, jajčni rumenjak, … )

Kalcij

Pripomore pri pravilnem razvoju kostne mase.

(Viri kalcija: v prvem letu življenja materino mleko, nato skodelica mleka, jogurt, mlečni izdelki, losos, brokoli, paradižnik, fižol, tofu)

Cink

Pozitiven vpliv na kognitivni razvoj, krepi imunski sistem, omogoča pravilno celično rast, popravilo okvarjenih celic.

(Viri cinka: rdeče meso, jajca)

Vitamin A

Pravilen razvoj kože in oči

(Viri vitamina A: rumena in oranžna sadje in zelenjava, mleko in mlečni izdelki, jajčni rumenjak, ribje olje)

Vitamin K

Pripomore k normalnemu strjevanju krvi.

(Viri vitamina K: zelje, špinača, paradižnik, grah, korenje, kostanj, krompir, rastlinska olja, mleko, sir, …)

Vitamin E

Antioksidant, ki skrbi za normalno delovanje celic.

(Viri vitamina E: zelje, solata, pšenični kalčki, oreščki, soja, …)

Vitamin D

Poveča absorpcijo kalcija, pomemben za rast kosti.

(Viri vitamina D: jajca, losos, skuša, izpostavljanje sončnim žarkom)

Vitamin C

Pripomore k absorpciji železa, preprečuje skorbut.

(Viri vitamina C: zelje, agrumi, zelena listnata zelenjava, paprika)

Vitamini B kompleksa

Krepijo imunski sistem, pomembno za pravilno delovanje živčnega sistema, pripomorejo k zdravju kože in mišic, uravnavajo presnovo.

(Viri B-kompleksa: jetra, žitarice, krompir, banane, stročnice, …)

Oznake