Za zdrav in bel nasmeh poskrbite s pravilno prehrano

8. jan. 2014 | Objavil Jerneja Batista

Znano je, da črno vino, kava in sladkarije škodujejo zdravju in lepoti naših zob. Če torej obstajajo živila, ki škodujejo našim zobem, obstajajo tudi tista, ki poskrbijo za to, da bodo vaši zobje bolj beli, sijoči in predvsem zdravi. Na kaj moramo torej paziti pri prehrani?

Foto: 123rf.com

Zobna ščetka, pasta in zobna nitka niso edina sredstva, ki pomagajo ohraniti zdrave in lepe zobe. Pomembna je tudi prehrana. Nekatera živila, zlasti tista, ki so bogata z vlakninami, vitamini in minerali, lahko v veliki meri prispevajo k boljši ustni higieni, krepijo dlesni, osvežijo zadah ter povečajo belino in sijaj zob. 

Jabolka, redkvice, korenje, zelena, hruške …

Sadje in zelenjava na povsem naraven način očistijo sklenino, saj vsebujejo kisline, ki odstranjujejo zobne obloge. Pri tem je pomembno, da uživate čvrsta živila, saj ta bolje očistijo zobe, in hkrati poskrbijo za močnejše dlesni.

Jagode in pomaranče

Jagode in pomaranče so še posebej koristne za poliranje zob. Z jagodami in lupino pomaranče si namreč lahko naravno pobelimo zobe. 

Sveži listi žajblja

Če nimate pri sebi zobne ščetke, lahko uporabite "naravno zobno ščetko" – sveže liste žajblja. Ti namreč učinkovito očistijo zobe in poskrbijo za svež dah.

Sladkor nadomestite z medom

Če hočete imeti zdrave in bele zobe se izogibajte se sladkorju ter namesto njega uporabite nerafiniran med, ki vsebuje vitamine in minerale, ki varujejo zobe in ustno votlino.

Mleko in mlečni izdelki

Mleko in njegovi izdelki vsebujejo kalcij, ki je nujno potreben za ohranjanje zdravih in krepkih zob, poleg tega pa poskrbi tudi za zdrave kosti.

Voda

Voda je nujno potrebna za normalno delovanje našega telesa, pomembna pa je tudi za zdrav in lep nasmeh, saj  vlaži ustno votlino ter zavira delovanje bakterij, ki povzročajo zobno gnilobo. 

Olivno olje

Solato prelijte z olivnim oljem, ki je bogato z vitaminom E. Ta ščiti ustno sluznico in preprečuje nastanek škodljivih bakterij. 

Peteršilj

V kuhinj uporabljajte veliko svežega peteršilja. Ta je bogat z minerali, kot je železo, kalij in kalcij ter vitamini A, C in E, ki ohranjajo zdravje ustne votline. Poleg tega njegove učinkovine nevtralizirajo neprijetne vonjave drugih živil. 

Timijan

Timijan je bogat z vitaminom C in snovmi, ki uničujejo bakterije, ki povzročajo slab zadah. Učinkovito sredstvo proti zadahu je tudi meta. 

Posegajte po živilih, ki se dolgo žvečijo v ustih. 

Z žvečenjem boste namreč hitreje odpravili obloge, hkrati pa okrepili tudi dlesni.

Oznake