Zakaj se ti pred menstruacijo cedijo sline?

11. jan. 2016

… In spet je mesece naokoli – to navadno veš, ko te naenkrat napade neskončna lakota. Da, PMS je tukaj! Pizza, čips, čokoladice in vse nezdravo, kalorično in mastno te mami iz polic v trgovini. Komaj se jim upreš, pojedla bi najraje celega vola in pol! Zakaj pred menstruacijo hlastamo za hrano?

Za neskončno željo po visoko kalorični hrani nekaj dni pred menstruacijo so krivi hormoni. V pred-menstrualnem obdobju se v telesu poveča raven kortizol (ta se sprošča tudi kadar smo pod stresom in nenaspani) in sočasno zmanjša raven seratonina (hormon sreče). Tako neravnovesje hormonov v telesu poveča željo za visoko kalorično (mastno in sladko) hrano, ki te na kratek čas pomiri in daje občutek sreče. S tem telo premaguje posledice povečane ravni kortizola in kompenzira pomanjkanje seratonina.

Obstaja rešitev? Čeprav obstaja mnenje, da se kaj dosti glede nore želje za hrano pred menstruacijo ne da kaj dosti storiti, je zadeva rešljiva. 2 tedna pred nastopom menstruacije se izogibaj: predelani hrani, kofeinu in ogljikovim hidratom ter sočasno povečaj vnos beljakovin in vlaknin. Ti bodo pomagali pri uravnavanju hormonske ravni in ravni sladkorja.

Pomni: Kofein viša raven kortizola, ogljikovi hidrati pa nevarno višajo raven sladkorja v krvi, zato se jih v tem obdobju velja še posebej izogibati.  

Če si trenutno tik pred menstruacijo in se nikakor ne moreš upreti njokom v sirovi omaki, začni dan z beljakovinskim zajtrkom. Poširano jajce, polnozrnat toast z mlečnim namazom ali beljakovinski šejk bo veliko boljša alternativa od kosmičev polnih sladkorja ali sladkane kave n piškotov.

V popoldanske času grizljaj sveže narezano zelenjavo, oreške in pij ogromno vode. Preveri ideje za detox vodo >>

Kljub vsemi ostani realna. Če zares hlastaš za burgerjem, se ne sili s solato. Popolnoma ok, če se kdaj pa kdaj tudi pregrešiš. Pomembno je, da na pameten način »prelisičiš« telo in s tem pretirano željo za slabo hrano.

Na primer: Namesto burgerja si privošči sendvič s piščančjo salamo in avokadom v polnozrnati žemljici. Ti paše čokolada? Posezi za temno čokolado, ali mandlji oblitimi s čokolado, naredi si smoothie s kokosovim sladkorjem in mangom …