Zakaj sladkor redi?

16. jun. 2014

Raziskave so pokazale, da je sladkor ključni krivec za povečano telesno težo. Redno uživanje sladkorja in živil, ki ga vsebujejo veliko, močno obremenjuje jetra, spodbuja trebušno debelost in maščobne blazinice na stegnih ter zadnjici. A to še ni vse.

Sladkor zvišuje sproščanje inzulina, obremenjuje jetra, pospešuje staranje in povzroča debelost. (123rf.com)

Kdaj berete etikete na embalaži, ki razkrivajo nutristionistično vrednost živil? Poleg umetnih ojačevalcev okusa in barvil je sladkor eden izmed podatkov, ki bi vas moral zanimati. Pol litra vode z okusom lahko skriva tudi 20 g sladkorja ali več. Tekoči sadni jogurt lahko na 100 g vsebuje tudi do 15 g sladkorja.

Medtem ko so nekaj let nazaj zatrjevali, da lahko zaužijemo tudi do 90 g sladkorja, naj bi bila danes mera dovoljenega sladkorja znižana že na 10 – 15 g. Zakaj taka sprememba?

Sladkor ogroža naše zdravje

Odkrili so, da sladkor na telo vpliva na različne načine. Eden je ta, da spodbuja delovanje trebušne slinavke in izločanje inzulina. Ta hormon vpliva na jetra, kopičenje maščobnih oblog in na zdravje mišic, saj jim zagotavlja energijo. Težave nastopijo, ko zaradi prevelike količine krvnega sladkorja trebušna slinavka proizvaja preveč inzulina.

Hormon trebušne slinavke spodbuja staranje, poleg tega pa močno prispeva tudi k debelosti, saj regulira nastajanje maščobnih zalog. Če pojemo hrano z visokim glikemičnim indeksom (GI) ali preveč sladkorja, se v naši krvi poveča količina glukoze (krvnega sladkorja), kar posledično zviša nivo inzulina.

Porast inzulina telo spodbudi h kopičenju. Telo sladkor najprej v obliki glikogenskih zalog shranjuje v mišicah in jetrih, ob preveliki količini sladkorja pazačne tvoriti maščobne zaloge. Opazimo jih predvsem na trebuhu, stegnih in zadnjici.

Sladkor obremenjuje jetra

Več sladkorja zaužijemo, bolj obremenjena so jetra – hitijo s shranjevanjem sladkornih zalog. Več sladkorja in ogljikovih hidratov uživamo, bolj zamaščena jetra imamo. Zaradi zamaščenosti jeter pride do inzulinske rezistence – motnja presnove, ki spodbuja trebušno debelost. Sčasoma pride dokonstantno povišane glukoze (sladkorja) v krvi in povišanega tlaka, s tem pa se povečuje tudi verjetnost za bolezni srca in ožilja naraste tudi do 4x.

Kako si pomagati?

Najučinkovitejša rešitev je zmanjšati vnos sladkorja. Namesto vode z okusom pijte nesladkano vodo ali čaj. Namesto v naprej pripravljenih živil, si kuhajte doma, saj se boste tako izognili skritim sladkorjem.

Namesto belega sladkorja lahko izbirate med bolj »zdravimi« različicami. Če ne želite nobene kalorične vrednosti, lahko uživate stevio ali katero izmed preostalih naravnih sladil, lahko pa posežete po kokosovem sladkorju, ki ima nizek (GI) in omogoča počasnejše absorpcijo sladkorja, kar vpliva na počasnejši poskok inzulina, ne povzroči napadov lakote, poleg tega pa vsebuje številne dragocene minerale. A pozor. Sladkor je še vedno sladkor … Zmerna uporaba je torej priporočljiva.

Pomagajte si s prehranskimi dopolnili

Prehranska dopolnila, kot je SlimGo Sugar Blocker, učinkovito pomagajo tistim, ki se stežka privadijo na zmanjšano uživanje sladkorja. SlimGo Sugar Blocker zmanjšuje absorpcijo sladkorja, s tem pa posledično razbremenjuje jetra, zmanjšuje nihanje inzulina in zmanjšuje kalorično vrednost zaužitih jedi.

Shujševalni paket Bye bye Tummy posledice prekomernega uživanja sladkorja odpravlja z dvojnim učinkom: čisti in razbremenjuje jetra ter zmanjšuje absorpcijo sladkorja. Tako učinkovito odpravlja porabo maščobnih oblog in pospešuje topljenje maščob.

Oznake