Zdrav duh v zdravem telesu

7. jan. 2014

Postati, biti in ostati dober podjetnik ne zahteva le iznajdljivosti in izkušenj na določenem področju. Dober podjetnik mora ves čas ohranjati energijo na najvišjem nivoju. Kar pa ni vedno lahko. Kariera je pogosto glavni vir stresa. Kdor pa je predolgo podvržen čustvenemu stresu, se kmalu tudi telesno izčrpa. Njegovo telo odreagira na stanje duha.

Proces lahko v začetku poteka povsem tiho, brez alarmantnih znakov. A konstantna podvženost stresu bo prej ali slej pokazala svoje zobe.

Njeni zametki so pogosto v sami motnji hranjenja, bodisi, da je to

  • prenajedanje, nezdrava prehrana oz. pomanjkanje vitaminov in mineralov ali le neredni obroki.
  • Pomanjkanje časa vodi do pomanjkanja gibanja, ta pa do prekomerne telesne teže, visokega krvnega tlaka in holesterola. Ko stres doseže dovolj visoko raven, se začne izgorevanje.
  • Izgorevanje se najprej kaže kot negativen odnos do sebe in drugih, kasneje pa lahko pripelje tudi do depresije. Imunski sistem se počasi krha.
  • Ljudje s stresnim načinom življenja so med tistimi, ki so najbolj podvrženi kapi in raku.

Kaj storiti, da bosta vaš duh in telo ostala nepremagljiva?

1. Zdrava prehrana

Prehrana tistih, ki imajo stresno službo, ki potrebujejo dobro koncentracijo, hkrati pa rabijo veliko energije, ki jih drži pokonci ves dan, mora v prvi vrsti vsebovati veliko mineralov.

Tako je priporočljivo jesti špinačo, ki je dober vir vlaknin in bo tako dvignila vašo raven energije, poleg tega pa vsebuje magnezij, ki vas bo pomiril. Dva v enem, torej.

Losos je nabit z omega3 in omega6 maščobami, ki znižujejo raven stresa in pospešijo cirkulacijo krvi. Nikakor pa ne gre pozabiti na sadje, kot so pomaranče ali grapefruit, iz katerih boste črpali vitamin C. Slednji pomirja, poleg tega pa je tudi močan antioksidant, ki krepi imunski sistem.

2. Gibanje, gibanje in še enkrat gibanje

Pozabite na izgovor, da ni časa. Sprehodite se v službo. Jesenski dnevi so kot nalašč za sprehod. Pa še parkirnega mesta vam ne bo potrebno iskati. Tudi tek v jutranjih urah vas bo poživil, vam dal dodaten zagon in samozavest, pa še kakšno kalorijo boste izgubili.

3. Ne pozabite na druženje

Morda ste izčrpani od vseh sestankov in srečevanja z različnimi ljudmi. A nikar ne pozabite na tiste, ki vas najbolje poznajo. Le ob starih prijateljih se boste lahko zares sprostili.

Oznake