Zdrava prehrana je ključ do hujšanja. Ampak kaj ko ni časa!

27. maj. 2016

Uživajte več sadja in zelenjave ter polnozrnatih žitaric in izdelkov iz njih. To je znano priporočilo za uravnoteženo prehrano, ki nam pomaga tudi pri izgubi odvečnih kilogramov. Vendar redki so tisti, ki imajo ali si vzamejo toliko časa, da bi si vsak dan pripravljali zdrave obroke. 

Če po drugi strani jeste v restavracijah, se to precej pozna na vašem proračunu, pogosto pa dnevni jedilniki ne ponujajo najbolj zdravih obrokov. Kjer pripravljajo hrano za veliko število ljudi, izbirajo običajno najcenejše sestavine, poceni rafinirana olja, pogosto tudi ojačevalce okusov, oluščena nepolnozrnata žita in zelenjavo iz konzerv, ki imajo manj hranil (vitaminov in mineralov) ... Tako da je dejansko priprava obrokov doma najboljša rešitev, če se odločate za zdravo in uravnoteženo prehranjevanje, ki vas lahko nagradi tudi z izgubo odvečnih kilogramov.

Ker vemo, da je čas visoko cenjena vrednota, vam ponujamo nekaj nasvetov, kako pripraviti hitre in zdrave obroke, ki jih lahko odnesete tudi s sabo v službo. Čas ni več izgovor.

1) Skuhajte in zamrznite / zmiksajte in zamrznite

Odlična izbira za dober začetek dneva je smuti iz mešanice sadja in zelenjave. Zaužili boste cel kup vitaminov in mineralov, poleg tega pa še vlaknine, ki bodo pospešile prebavo. Ker je težko imeti vsak dan na voljo več različnega sadja in zelenjave, raje enkrat nakupite več, zmiksajte in tekočino zamrznite. Predlagamo vam uporabo jogurtovih lončkov.

Ko boste smuti odmrznili, mu lahko dodate še razne napitke (ovsen, mandljev, rižev, sojin …) ali celo tofu, če želite poseben kremni občutek.

Če ste ljubitelj juh, si lahko pripravite pire iz različne zelenjave in ga date zamrzniti. Ko si boste zaželeli juho, jo boste imeli hitro pripravljeno.

2) Skuhajte žitarice in jejte v različnih kombinacijah  več dni zapored

To lahko storite z vsemi žitaricami, ki potrebujejo daljše kuhanje – od polnozrnatega riža, pire, kamuta, bulgurja, prosa in kvinoje do rži in ajde. Če boste uživali raznovrstna polnozrnata žita, boste zaužili več različnih hranil, pa tudi vlaknine, ki so ključne pri hujšanju. Žitarice lahko nekaj dni počakajo v hladilniku. Že med kuhanjem jih lahko začinite, ko pa jih boste odmrznili, dodajte sveže koščke zelenjave, avokada ali tofuja, zraven lahko zamešate tudi koščke tune iz konzerve ali dimljenega lososa.

Seveda pa jih lahko date tudi zamrzniti v manjše posodice in jih odtajate po potrebi.

3) Zamrznite kašo iz polnozrnatih kosmičev, oreškov in semen

Če si zaželite topel in dišeč jutranji obrok, vendar nimate časa ne volje, da bi si ga pripravili zjutraj, lahko tudi kašo skuhate v večji količini in jo date zamrzniti v primerno velike posodice. Namešate si lahko različne kombinacije polnozrnatih kosmičev, oreškov in semen, ki jih lahko skuhate na mleku ali različnih napitkih (rižev, sojin, ovsen, mandljev …). Za še polnejši okus dodajte cimet, ko si boste pogreli kašo pa vanjo narežite še sveže sadje.

Tako boste dobili polnovreden in okusen obrok, ki vam bo zagotovil energijo več ur in preprečil potrebo, da bi posegali po nezdravih prigrizkih.

4) Pripravite si osvežujoč in lahek sadni sladoled

Ko vas doma popade nenadna želja po sladkem, jo lahko hitro potešite s to zdravo sladico. Vse potrebne sestavine vas lahko že čakajo v hladilniku.

Uporabite lahko katerokoli zamrznjeno sadje. Mi predlagamo kombinacijo jagodičevja (jagode, maline, borovnice …) in zamrznjene banane ter 1 dcl zamrznjenega mandljevega napitka (najbolje bo, če ga boste zamrznili v obliki kock v posodici za led). Zmiksajte vse sestavine in dodajte po potrebi še pol decilitra svežega mandljevega (ali kakšnega drugega) napitka. Za piko na i dodajte nekaj na drobno narezanih koščkov črne čokolade (najmanj 70 %).