Živila za čiščenje črevesja

8. jan. 2015

Ste vedeli, da je skoraj 70% celic, ki tvori naš imunski sistem, del črevesja? Zdrava prebava je torej nujna za zdrav imunski sistem. Spoznajte živila, ki vam lahko pomagajo prečistiti črevesje in dvigniti odpornost.

Sladice in težka hrana lahko upočasnijo prebavo in marsikdo se ne zaveda, kako resna posledica slabe prehrane (ali stresa) je to. Hrana se naj ne bi zadrževala v črevesju dlje kot 24 ur.

Če po praznikih še niste uspeli urediti prebave, če vam nagajajo simptomi, kot so napihnjenost, zaprtje ali driska, malce popazite na dieto, lahko pa si pomagate tudi s probiotiki.

Živila za čiščenje črevesja

Zelena, listnata zelenjava

Klorofil je znan čistilec telesa. Bolj temno zeleno zelenjavo boste torej izbrali, bolje bo. K urejanju prebave pa pripomorejo tudi vlaknine, ki se skrivajo v zeleni, listnati zelenjavi.

Nasvet: Če imate hujše težave s prebavo, skušajte večino sadja in zelenjave skuhati, saj jo boste tako lažje prebavili. Priporočljivo pa je tudi, da si poleg privoščite malce maščobe in limoninega soka (vitamina C), saj boste tako povečali absorpcijo vitaminov in mineralov.

Bela zelenjava in sadje

Zadnja leta barve postajajo vse pomembnejši element zdrave prehrane. Večina antioksidantov je v živilih v obliki barvil. Oranžna bo recimo predstavnica beta karotena, ki skrbi za zdravo kožo, odpornost in dobro prekrvavljenost, vijolična je barva B-kompleksa in s tem zdravih las, kože in nohtov ter zdravih živcev, zelena je barva razstrupljanja, rdeča predstavlja vse zdravo za srce in ožilje.

Bela živila, kot so gobe, por, čebula, česen, koromač (ali janež), banana in jabolko, so predstavniki živil, ki zavirajo vnetne procese in spodbujajo odpornost. Poleg tega so bogati s prebiotiki – vlakninami, ki jih ne moremo prebaviti, zato pospešujejo prebavo in čistijo črevesje.

Probiotiki

Slovenska javnost je že dobro osveščena glede pomena probiotikov, večinoma pa še vedno ta dragocena mikro hranila, ki skrbijo za zdravje naših dobrih bakterij, povezujejo zgolj s probiotičnimi jogurti. Seveda, če ga imate radi in če ne draži prebave, si ga kar privoščite. Sicer pa poiščite alternative v obliki prehranskega dopolnila. Črevesje vam bo hvaležno!

Kajenski poper

Imate radi pekoče? Če imate težave s prebavo (ali vnetji ter upadom imunskega sistema), izberite kajenski poper, ki je kralj alkalnih zelišč in super borec proti vnetnim procesom v telesu.

Nasvet: Če vas vročica ne moti, ga poskusite tudi na solati. Odlično popestri običajno skledo zelene solate.

Chia semena

Zagotovo jih poznate, saj so ena izmed najbolj priljubljenih superživil. Ne samo, da so odličen vir vlaknin, tudi z omega 3 maščobnimi kislinami so bogata, da ne govorimo o mineralih, ki jih skrivajo v sebi. Če se prehranjujete alkalno, so to najbolj primerna semena, ki jih lahko uživate.

Nasvet: Vsaj dvakrat na teden si jih pripravite za zajtrk. V mleku (živalskem ali rastlinskem) jih namočite čez noč. Če ste sladkosnedi, jim lahko dodate malce suhega sadja. Zjutraj vas bo pričakal gost in okusen puding.

Oznake