7 zlatih pravil za fit življenje (po končanem izzivu)

18. jan. 2018

Zakaj se tako pogosto dogaja, da se vrtimo v začaranem krogu diet? Uspešno shujšamo, a se kaj kmalu zgodi, da se kilogrami pritihotapijo nazaj. 

Resnica je, da čisto vsak lahko shujša, če le se tako odloči. Veliko težje pa je novo težo tudi obdržati!

Dokler sledimo programu, gre vse kot po maslu. Težave se pojavijo, ko pridemo do zaključka. Naenkrat se počutimo sami in ne vemo, kako naprej. In kaj se največkrat zgodi?

Dan za dnem motivacija upada, izpuščamo čedalje več treningov, stare prehranske navade kmalu znova prevladajo nad novimi.

Ni nujno, da je tako!

Tudi sami smo več kot zmožni vztrajati, za to ne potrebujemo varuške. Kar pa nujno potrebujemo, je plan, kako bomo samostojno nadaljevali z novim, fit načinom življenja.

7 ZLATIH PRAVIL FIT ŽIVLJENJA

  • Še naprej sledite fiksnemu urniku, tako za prehrano kot za treninge. Z rutino boste lažje utrdili nove, bolj zdrave navade. Saj veste - naše življenje je v resnici skupek naših vsakodnevnih navad.
  • Razbijte monotonijo. Poskrbite za popestritev prehrane - na spletu najdete ogromno zdravih receptov. Zdaj, ko poznate osnovne zakonitosti zdravega načina prehranjevanja, boste znali pravilno izbirati med živili ali prilagoditi recepte tako, da bodo ustrezni (npr.: uporabili boste manj maščobe, bolj pusto meso, več zelenjave, polnovredna živila…).
  • Pišite dnevnik prehrane. Sodeč po mnogih raziskavah boste bolj poredko podlegli skušnjavam, če boste imeli v mislih dejstvo, da morate tisti kos torte ali piškot zabeležiti v svoj dnevnik. Pisanje dnevnika prehrane vam bo tudi pomagalo ozavestiti svoje kritične točke, tako jih boste lahko odpravili. Gre za metodo, ki jo pri svojih varovancih uporabljajo tudi nutricisti - ker deluje!
  • Omislite si aplikacijo za beleženje korakov in treningov. Beleženje treningov bo v nas zbudilo željo, da jih opravimo čim več. Beleženje korakov pa nas bo spodbudilo, da avto parkiramo malenkost dlje, opravimo sprehod več ali namesto dvigala izberemo stopnice - čisto vsak korak šteje.
  • Postopoma večajte intenzivnost treningov ali spreminjajte vaje, da ne dosežete vrha (enako, kot smo počeli skupaj tekom izziva). Vrh ali plato dosežemo takrat, ko se naše telo prilagodi treningu in ne napredujemo več. Takrat se tudi hujšanje velikokrat ustavi in marsikdo se ob priložnosti vrne na star življenjski slog, misleč da ni zmožen boljših rezultatov. Ko začutite, da se je napor pri vadbi precej zmanjšal, je čas za spremembo ali povečanje težavnosti treninga.
  • Vsaj enkrat mesečno se tehtajte ali kako drugače merite. Čeprav tehtnica ni najboljši pokazatelj telesne forme, nam bo redno tehtanje omogočilo sledenje napredku in nas pravočasno opozorilo na morebitno porast teže. Raziskave kažejo, da so osebe, ki se redno merijo, dolgoročno bolj uspešne pri ohranjanju zdrave telesne teže.
  • Postavljajte si vedno nove cilje, imejte v mislih svoj “zakaj” in spreminjajte negativne miselne vzorce s pomočjo pozitivnih afirmacij. Naša dejanja imajo vedno izvor v mislih - pa če so slednje zavedne ali nezavedne.