Znižajmo holesterol LDL še danes

Znižajmo holesterol LDL še danes

7. jan. 2014

Holesterol je maščobam podobna snov, ki se vnaša predvsem s hranili živalskega izvora, v telesu pa nastaja večinoma v jetrih. Ker holesterol v vodi ni topen, se po krvi prenaša shranjen znotraj posebnih delcev, ki jim strokovno rečemo lipoproteini.

Ni ves holesterol slab! Poznamo dobrega (HLD) in slabega (LDL). Prvi je nujno pomemben za:

  • zdravo izgradnjo celičnih membran
  • normalno delovanje hormonov/li>
  • tvorbi vitamina D v koži
  • pomaga pri prebavi
  • zagotavlja ravnovesje našega živčnega sistema

Najpomembnejša vloga dobrega holesterola je, da naše telo brani pred slabim. Tega v telo vnesemo predvsem z živili, kot so:

  • mlečni izdelki in maslo
  • mastno meso, kot je svinjina, mastna govedina, koža perutnine, itd.

Holesterol LDL se nalaga na žilno steno. Če je povišan, holesterol zvišuje tveganje za srčni infarkt in možgansko kap, zato je vrednosti holesterola in trigliceridov v krvi potrebno vzdrževati v normalnem območju.

Holesterol: kako se s težavo spopasti?

Odprave težave se lahko lotite na dva načina. S povišanjem dobrega holesterola ali z znižanjem slabega. Večinoma si lahko pomagate s primerno dieto in kakovostnimi prehranskimi izdelki.

Seveda je najbolje, da spremenite svoj življenjski stil in tako boste začeli dosegati oba cilja. Ključnega pomena je namreč sprememba življenjskega sloga, predvsem sprememba prehranjevalnih navad in normalizacija telesne teže.

V prehrani se je potrebno izogibati živilom, ki vsebujejo nasičene maščobne kisline in enostavne ogljikove hidrate (kruh, sladice, ipd.).

Zdrav način prehranjevanja pomeni uživanje mešane hrane, ki vključuje sadje in zelenjavo in zaužitje štiri do pet obrokov dnevno. Priporočljivo je, da z maščobami zapolnimo le 30 % dnevnih energijskih potreb.

Zaželeno je vzdrževanje normalne telesne teže, kar pomeni, da je indeks telesne mase (ITM) v območju med 18,5 in 25.

Pomembno vlogo za zniževanje vrednosti holesterola imajo tudi redna telesna aktivnost, opustitev kajenja in omejitev prekomernega uživanja alkoholnih pijač.

Redna telesna aktivnost pomeni aerobno telesno aktivnost, ki jo izvajamo trikrat tedensko po vsaj 30 minut.

Koncentracijo holesterola in trigliceridov v krvi lahko (do določene mere) znižajo tudi nekatera prehranska dopolnila, kot so npr. omega-3 maščobne kisline, fitosteroli, probiotiki, prebiotki.

Oznake