Zakaj najverjetneje nimate dovolj vitamina D? Preverite!

Zakaj najverjetneje nimate dovolj vitamina D? Preverite!

3. okt. 2016

Že dolgo je znano, da je vitamin D nujen za trdnost kosti in zob, vse več raziskav pa potrjuje njegov pozitiven vpliv na delovanje celotnega telesa, še posebno pa na imunski sistem.

Na to, koliko se ga proizvede v telesu, najbolj vpliva 6 dejavnikov. Naše telo začne proizvajati vitamin D, ko nevidni UVB sončni žarki padejo na kožo. Vitamin D lahko sicer zaužijemo tudi s hrano, vendar je to redko, saj ga v dovolj velikih količinah najdemo predvsem v živalskih jetrih. Proces, prek katerega nastaja aktivna oblika vitamina D, ki ga lahko telo uporabi, je zelo zapleten. S kožo se le začne, nadaljuje pa se v jetrih in ledvicah – šele tam nastaja aktivna oblika vitamina D. Ali ste vedeli, da ima kar pol svetovnega prebivalstva pomanjkanje vitamina D? Preverite, zakaj.

Na raven vitamina D v našem telesu vpliva predvsem 6 dejavnikov

  • Kje živimo.

Dlje kot smo od Ekvatorja, manj UVB-žarkov, ki sprožijo nastanek vitamina D v koži, doseže površino Zemlje v zimskih mesecih. Tako je tudi pri nas med novembrom in februarjem otežena lastna proizvodnja vitamina D. Dodatna prepreka so kratki dnevi in dolgi rokavi, ki preprečujejo stik UVB-žarkov s kožo.

  • Kakovost zraka.

Ogljikovi delci v zraku, ki nastajajo med izgorevanje fosilnih goriv, lesa in drugih materialov, razpršijo in absorbirajo UVB-žarke, kar ovira tvorjenje vitamina D v telesu. Lahko sklepate, da je to poseben problem v večjih mestih.

  • Uporaba zaščitnih sredstev proti soncu.

Zaščitna sredstva proti soncu resda preprečujejo opekline, vendar z blokiranjem UVB-žarkov preprečujejo tudi nastajanje vitamina D v koži.

  • Ten kože.

Melanin je tisti pigment, ki vpliva na temen ten kože. Melanin absorbira UVB-žarke in tako posega v tvorjenje vitamina D v koži – s spojino v koži, ki sproži nastajanje vitamina D, tekmuje za UVB-žarke. Več kot jih dobi melanin, manj se tvori vitamina D. Zato ljudje s temno poltjo potrebujejo večjo izpostavljenost UVB-žarkom, torej soncu, kot svetlopolti, da bi lahko njihovo telo proizvedlo enako količino vitamina D.

  • Telesna teža.

Telesna maščoba posrka vitamin D in zmanjša njegovo dostopnost telesu. Kako to točno poteka, še ni povsem jasno. Dejstvo pa je, da prekomerno težkim ljudem praviloma primanjkuje vitamina D.

  • Starost.

V primerjavi z mlajšimi imajo starejši manjšo količino snovi v koži, ki jo UVB-svetloba spremeni v predhodnika vitamina D. Tudi sicer je celoten postopek proizvodnje aktivne oblike vitamina D v telesu upočasnjen.

+ Opozorilo:
Steklo zaustavlja UVB-žarke, medtem ko prepušča UVA-žarke. Tako se ne bo nič dodatnega vitamina D tvorilo v telesu – še slabše, UVA-žarki, ki jih čutimo kot toploto in ki povzročajo opekline, uničujejo vitamin D v telesu. Zato se izogibajte sončenju prek stekla! Narava je spet imela tu svojo logiko: hkratna izpostavljenost UVA- in UVB-žarkom, ko se neposredno nastavljamo soncu, v telesu uravnoveša raven vitamina D, zato ga s sončenjem v telesu nikoli ne nastane preveč.  

Zaključek:

Dodaten vnos vitamina D potrebujejo predvsem starejši, prekomerno težki, temnolasci s temnim tenom kože, ljudje, ki živijo v mestih, in tisti, ki se premalo zadržujejo na svežem zraku. Pozimi pa skorajda vsi.

Da boste tudi čez zimo poskrbeli za trdne kosti, zdrave zobe in krepek imunski sistem, vam svetujemo star recept naših babic – olje jeter polenovke, 100% naraven Cod Liver Oil. Je najbogatejši naravni vir vitamina D, poleg tega pa vsebuje tudi vitamin A in maščobne kisline omega 3. Torej, s kapsulo na dan zagotovite vašemu telesu izjemno pomembna hranila za zdravje kosti, zob, oči (vitamin A) in srca (omega 3).